Berg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eva1983, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Mijn dochter heeft ook nog berg en ze is alweer 13maanden, ze heeft gelukkig een flinke bos haar vanaf haar geboorte dus je ziet er amper iets van.
    Ik doe er dus ook niks aan. Zal vanzelf wel weggaan toch!?

2. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Kan je kind ook berg hebben aan de zijkanten van het gezichtje? Mijn zoontje heeft veel schilfers aan de zijkanten van zijn gezichtje en ook berg op zijn hoofdje. Het leek goed te gaan met de babylotion van Zarqa, maar de schilfers aan zijn gezichtje verergerde. Ik weet nu niet wat ik moet doen?

Misschien iemand een tip of toch nog even verder met Zarqa baby-lotion?

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik denk dat je zoontje dan misschien last heeft van lichte exzeem of een schimmeltje...Mijn zoon heeft dat ook gehad en zo nu en dan komt het weer opzetten (het exzeem dan). Volgens mij komt berg echt alleen maar op het hoofdje voor.

4. christina

christina Niet meer actief

bij mijn dochter hebben we haarlotion van zarqua gebruikt, ze was toen ook een maand of 8. heeft goed geholpen

5. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Toen mijn zoontje 2 maanden oud was, had hij ook last van berg en heel veel. Ik vond het er zo vies uitzien. Ik had ook die haarlotion van Zarqua gekocht en de anti bergpads van de etos en olie erop gesmeerd, maar niks hielp. En omdat hij ook last had van een droge schilferige huid op zijn gezicht, ging ik daar bepanthen opsmeren. En dat probeerde ik toen ook op zijn hoofdje te smeren en na een aantal dagen zag ik die berg verminderen. Binnen een week was hij helemaal bergvrij. Af en toe heeft hij nog droge plekken op zijn hoofd, dan ontstaat daar weer berg, maar als ik er bepanthen opsmeer, dan gaat het vrij snel weer weg. En nu heeft hij helemaal geen last meer van berg. Dus hier werkt bepanthen heel goed voor ons, misschien kan je dat ook uitproberen.

Succes.

6. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik heb eigenlijk sinds de geboorte nog geen een keer haar haar gewassen. Wel gewoon water over haar hoofdje maar geen shampoo. Hier geen last van berg, misschien heeft dat ermee te maken? Droogt de hoofdhuid wellicht teveel uit door de shampoo en krijg je daarom eerder berg?

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat denk ik ook bellabella, ik was sterre's haar maar 1 keer in de 2 weken met babyshampoo. Ik heb het een tijdje om de dag gedaan, en toen kreeg ze meteen berg. Nu spoelen we het alleen een beetje met water onder de douche, en dus maar 1 keer in de 2 weken met shampoo, en ze heeft geen berg meer.

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hier is het ook helemaal weg. wij hebben zn haartjes eraf gehaald zodat we goed konden smeren, nu is het helemaal weg :D

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee hoor, ik heb ook nog nooit ook maar een druppel shampoo op zijn hoofd gesmeerd, maar ook hier berg.

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    O ok... ehm, misschien komt het ook omdat T. bijna geen haar heeft: het begint nu pas een beetje te groeien? Of hebben ik en Marijke gewoon geluk.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Berg moet je gewoon laten zitten. Ik heb altijd gehoord dat berg een functie heeft en er dus vanaf moet blijven. (vraag me niet wat) Ik heb er geen last van dus laat ik het zitten.

Deel Deze Pagina