Berg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy30380, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Vreselijk die berg, heb hier echt maanden heel veel aangedaan. Bergpads, niet wassen, wel wassen, speciale shampoo uit Zuid Afrika, olie in trekken en met een kaartje het eraf schrapen ga zo maar door... Na 3 maanden was ik het beu en heb er niets meer aangedaan en het verdween als sneeuw voor de zon!

2. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Nou meiden,bedankt voor alle reacties!! Heb net voor het slapen gaan zn hoofdje ingesmeerd met olie en straks als hij wakker wordt dan ga ik maar eens aan de slag. Benieuwd of het helpt....

Hebbie jullie misschien ook tips voor doorslapen? :D

3. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

zie je al helemaal zitten . Alles klaargelegd op tafel. Kleine uit bed, op schoot en schrappen maar met een kaartje.hihihihi

4. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Nou de kaart ligt al klaar hoor, haha! Schoonoudes komen zo bakkie doen dus die zullen wel denken....:p

5. Kletskous

hahahahha die zeggen straks ooo leuk een kaart, naar wie moet je hem opsturen?

6. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Bedenk alleen wel dat als je kindje veel haar heeft (zoals hier) de haren er voor even niet mooier op worden. Hier heeft ze nog dagen met vettig haar gezeten. Terwijl ik het wel meteen daarna waste en de dagen erna ook..Zag er niet uit,haha!:D

7. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Doorslapen: je kindje is twee maanden oud zo te zien. Mijn meisje ging met 10 weken ineens de nacht door (van 23.00 uur tot 6.00 uur zeg maar) Hoe is zijn ritme?

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

pads van etos eigen merk werkte geweldig hier. binnen een week was ze er vanaf en nooit meer terug gekomen.

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    haha, goedkope en makkelijke oplossing ;)

10. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoon heeft er alleen last van als zijn haren weer enorm lang zijn. Dus weer naar de kapper en zwitsal haarlotion gebruiken. Na een paar dagen weer Berg-vrij.

11. Kletskous

ik heb die zarqa shampoo en lotion gekocht vanmiddag bij de tuinen. Eens kijken of het werkt. Na hoeveel dagen moet ik verschil zien?

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Haarlotion van Zarqa idd, heerlijk spul gebruik ik standaard! Moet zeggen dat mn meisje 1 keer heel klein beetje berg had, smeerde dat erop en kon het zo uitkammen.

13. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Waar verkopen ze Zarqa????

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

het hoofdje even goed in olieen.
    een poosje laten zitten.
    daarna met een hard kammetje eroverheen gaat.
    of met een ansichtkaart en dan is alles er zo af.
    heb het ook gedaan bij nikki en daarna heeft ze er nooit meer last van gehad.

15. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Hier een update....

Vanmiddag heb ik met een kaart geprobeerd er wat af te schrapen en dat lukte deels. Finn vond het niet erg prettig en ben er dan ook maar mee gestopt. Ik doe nu iedere keer een beetje in de hoop dat het dan weg blijft. Hij heeft nu idd wel van die leuke vettige haartjes...

Gem: Finn krijgt om 22.00 uur de laatste fles en de afgelopen 2 nachten kwam hij om 2.30 en 6.16 uur weer. Hij krijgt nu in de laatste fles Friso Extra en als hij 's nachts komt mag hij max 100 omdat hij al aan het maximum zit. Hij krijgt overdag nl 5x 200. Hij is overdag ook niet helemaal tevreden dus moeten dan miss helemaal over op Friso Extra. Hij krijgt nu half Friso/Comfort. Hij is idd pas 2 maanden, wil eigenlijk teveel denk ik. Hij weegt al bijna 6 kilo dus je zou zeggen dat hij het niet nodig heeft....;)

16. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Jeetje wat een hongerig mannetje! Dat doorslapen komt wel inderdaad. Misschien kan je eens proberen de de laatste fles te geven wanneer je naar bed gaat (23.0 uur te laat?) Eens kijken of hij dan wat later gaat komen.

groetjes en succes!

17. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    Een vlooienkammetje werkt ook goed ipv een kaartje. lijkt een beetje raar, maar het helpt wel :D
    en ik deed 's avonds na de laatste voeding het haar insmeren met olie en dan volgende ochtend voorzichtig loshalen.

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook erg veel last van berg gehad. Van alles geprobeerd en niks werkte. Wat mijn man deed was tijdens de fles de opstaande korstjes verwijderen. Tijdens het drinken gingen de korstjes overeind staan en die kon je er makkelijk afpeuteren. Na een paar dagen was alles weg. Ben toen ook echt maar 1x per week zijn haar gaan wassen en het is niet meer terug gekomen.

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    haartjes niet vaak wassen en haarlotion gebruik ik hier na het wassen. hier ook geen berg meer. ik gebruikte ook de bergpads van de etos eigenmerk. en hier geen zwitzal want daar reageert hij sterk op. overigens gebruik ik ook zarqa (van de etos oa) erg fijn al vind ik het niet heel lekker ruiken, maar mijn ventje heeft heel erg exceem en hier reageert hij het minst op.

20. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Dat van dat luizenkammetje is misschien een goed idee.
    want Marin heeft een bos haar, dus dat werkt niet met een ansischtkaart.
    Ik heb het vanavond ingeolied...En uitgespoeld..Ben benieuwd..

Deel Deze Pagina