Vanaf wanneer dingen doen met baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zindy, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Ik durf de deur niet echt uit met de kleine (in mijn eentje), stom hè?

Wanneer gingen jullie de deur uit met jullie kleine?

En wanneer gingen jullie bijv. winkelen en namen de kleine mee?
    En hoe lang bleven jullie dan weg?
    Voedden jullie hem daar dan ergens?

Etc.

Ben benieuwd!

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ons zoontje kwam na drie weken thuis en ging de dag er op mee naar buiten in een goede warme kinderwagen. Boodschappen was een dag later en zo voorts ...

3. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    ik ben een weekend met hem naar drenthe gegaan waar mn vader woont (ik woon in Adam) toen hij maand oud was. mijn vriend moest toen 3 weken naar het buitenland. winkelen heb ik geloof ik na 6 weken een keer gedaan. was weinig aan in het begn omdat reza niet lekker sliep in de wagen maar steeds wakker was en ging piepen als ik stil stond. voeden deed ik overal vanaf het begin. heb de eerste maanden met het heerlijke weer super veel op het terras gezeten en dan zat er niemand binnen ging daar telkens zitten voeden. maar ook in het park, in de trein of op een bankje langs de weg op weg ergen naartoe. tsja, als je kind honger heeft heeft ie honger. dan maar even stoppen en voeden, hydrofiel er overheen hangen en niemand die iets ziet. was de eerste keren wel onhandig en spannend maar iedere x een beetje makkelijker en op een bepaald punt draaide ik mn hand er niet meer voor om.

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    5 Weken na de bevalling ging ik voor het eerst een rondje door de straat lopen met mijn zoon. Maar dat dat pas na 5 weken was, lag aan alle complicaties die ik heb gehad na de bevalling.

Na 7 weken ben ik met hem in de auto naar de Prenatal gegaan. Ik vond het doodeng; voor het eerst met hem in de auto.

Na 8 weken gingen we voor het eerst even naar de stad etc.

Ik geef flesvoeding, dus met voeden had ik geen moeilijkheden.

5. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    na 9 dagen ben ik naar de c en a gegaan en de appie heijn. Heel eventjes en op loopafstand. Daarna elke dag een beetje en ik kwam er al snel achter dat juist een pasgeboren babietje heel makkelijk is, hij sliep continu in de wandelwagen.lekker wiebelend van het wandelen. Wat verzorging betreft, ik voedde hem in een restaurantje/cafeetje (borst) onder een colaatje. Zelfs de wandelwagen was goed om in te verschonen, zeiltje eronder en verschonen maar. Na 4 weken ben ik voor het eerst met de tram gegaan, ook daar geen probleem, wiebelt ook lekker. Ga lekker dagjes winkelen hor meid, nu kan het nog. mijn zoon is bijna 1 jaar nu en dagjes winkelen kan alleen als papa thuis blijft want nu een uurtje heeft hij de buggy wel gezien haha. Let wel op je eigen gevoel en lichaam, lekker rusten wanneer nodig. En als je je niet pretiig voelt in openbaar voedden, dan misschien kolven als je een dagje weggaat?ieder restaurantje heeft een magnetron of je neemt een grote thermosfles met beker en dan zet je je flesjes in de beker met heet water, warmt vanzelf op.
    Hoop dat j wat aan mijn tips hebt gehad, vertrouw op jezelf, die kleine slaapt toch wel lekker door.

groetjes laura

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toen Irem een week oud was stond ik al met haar in de Albert Heijn. Ging prima, geen enkel probleem. In de wagen vond ze niets, maar de draagzak was en is een uitkomst voor boodschappen en winkelen. Voeden doe ik liever niet in het openbaar dus ik ging gewoon weg na het voeden en zorgde dat ik binnen 3 uur weer thuis was met haar.

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Na de kraamtijd ging ik al met Djamila naar de c1000 en naar de stad wel met mijn man erbij. Nu ga ik rustig met haar naar het dorp lopen, is een half uur lopen. Ik neem altijd voeding en water mee voor als ze honger krijgt en dan ga ik gewoon bij bakker bart of net wara ik ben even zitten om te voeden.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    na één week naar buiten, en vanaf toen gewoon wandelend naar de supermarkt e.d. ze slapen dan nog zoveel, en hij sliep beneden in de kinderwagen, en 's nachts in de wieg... dus als ik weg wou lag hij al goed :) maar bij mij was het dan ook lente/zomer (30 april bevallen) hoe snel e.d. dit met kouder weer gaat weet ik eigenlijk niet....

9. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Toen hij 10 dagen oud was, zijn we naar de Appie gewandeld (onder toeziend oog van oma, want mama kon eigenlijk nog helemaal niet zover lopen :)) Nog 10 dagen later gingen we naar een verjaardag.
    Ik weet niet meer wanneer we precies voor het eerst zijn gaan winkelen. Maar ik houd sowieso niet zo van winkelen, dus dat zal wel even geduurd hebben :D
    Overal waar ik heen ging, nam ik hem trouwens gewoon mee. Hij sliep in de kinderwagenbak en ik voedde hem onderweg.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Na 2 weken ben ik voor het eerst een stukje met hem gaan wandelen. Ik ben toen meteen naar het winkelcentrum gelopen, en ben eerst de drogist binnen gegaan, omdat je daar ook zo weer weg bent als hij een keel zou opzetten. Maar dat deed hij niet, dus daarna durfde ik ook wel naar de supermarkt 8) Ik voelde me helemaal stoer!

Voor het eerst echt winkelen met hem, dat duurde wel langer hoor. Dat durfde ik in het begin niet. Hij was toen wel al een paar maanden oud, en had minder voedingen nodig. Ik ging dan tussen de voedingen door.
    De eerste keer dat ik hem tijdens het winkelen gevoed heb (flesvoeding), was nog weer later. Ik denk dat hij toen een half jaar oud was.

Bij een eventuele tweede ga ik hier wel makkelijker in zijn denk ik. Maar bij je eerste ben je vaak wat onzeker (ik wel in ieder geval). Doe het gewoon lekker op je eigen tempo, en doe alleen dingen waar je je goed bij voelt. Je hoeft toch niet meteen hele middagen in de stad te gaan lopen als je dat nu nog eng vindt? Later heb je nog tijd zat om dat met je kind te doen!

11. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb dat probleem niet gehad hoor. Na 7 dagen mochten we met ons meisje naar buiten, omdat ze erg klein was en het heel koud had en het vroor buiten.
    Toen hebben we eerst een klein rondje gedaan, ik was zelf nog wat wiebelig. Maar de volgende dag in het dorp gewinkeld met zn drietjes.
    Toen was het weekend en nog wat gewandeld, de maandag erna ben ik met haar naar de stad gereden (papa moest weer werken) en allemaal leuke meisjeskleren gekocht.:D

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Helemaal niet stom hoor Zindy, je hebt net een bevalling achter de rug! En je bent zomaar ineens verantwoordelijk voor zo'n klein, kwetsbaar wezentje. Geen wonder dat je nog niet gelijk alles weer doet zoals eerst.
    Toen de kleine twee weken was ben ik een (samen met mijn man) een héél klein stukje gaan wandelen met onze zoon. (Naar de brievenbus en terug... iets meer dan 5 minuten buiten geweest. Had ook wel met de knip te maken dat het maar zo kort was, ik liep nog wat moeilijk.) Vanaf toen heb ik geprobeerd elke dag steeds iets langer te wandelen, maar wel gewoon bij ons in de buurt. Alleen of samen met mijn man, net hoe het uitkwam. Toen hij ongeveer 3,5 week oud was had ik genoeg moed verzameld om met hem in de auto naar de stad te gaan. Dat is bij ons vandaan ook maar een klein stuk. ('t Is me net iets te ver om te lopen, zeker nu!) Ik houd het in stad trouwens nog niet zo lang vol hoor, hooguit 1 of 1,5 uur.

Volgende week als hij iets meer dan 5 weken oud is, ga ik naar een vriendin die op een kwartiertje rijden van mij woont.

Ik plan die uitstapjes niet echt. Ik weet op welke dag ik iets wil doen, maar hoe laat ik vertrek weet ik dan echt nog niet. Ik zorg op een gegeven moment dat de wagen of de maxicosi en de luiertas klaar staan. Dan wacht ik een voeding af en geef hem een schone luier. Daarna vertrekken we.

Meestal slaapt de kleine door zo'n uitstapje heen. Hij wordt tot nu toe bijna altijd wakker op het moment dat we thuiskomen. En wil dan gelijk weer eten. :D

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Na anderhalve week ging ik even met haar naar de supermarkt. Mijn vriend was een paar dagen weg en ik had toch eten nodig ;) Ik vond het reuze spannend. in die tijd zit je ook nog op zoveel voedingen enzo, dat je het echt even moet plannen. Het ging hartstikke goed, dus vanaf dat moment ging ik vaker even kort met haar weg. Je groeit erin hoor!

14. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    Na een dag of 6 ging ik een klein rondje lopen buiten, was lekker weer :D
    Daarna ook naar de supermarkt enzo..
    Winkelen met 3 weken..
    Met 4 weken terrasje :D

Ik heb het geluk dat als ze in de wandelwagen gaat, ze gelijk slaapt en ik moet er voor de voedingen steeds wakker maken...

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik ging bij mijn dochter toen ze 1 week was even een rondje lopen,onder toeziend oog van oma ( ik had 1200 ml bloed verloren dus was erg zwak,dus mocht niet eerder naar buiten)

toen ik weer zelf goed op de been was,( ik zat 1 week na de bevalling namelijk met me been in het gips)ging ik boodschapjes halen, toen was ze denk ik 5 weken ofzo ( ook maar een uurtje hoor,langer kon ik het nog niet volhouden)
    ik zorgde gewoon dat ze net gegeten had als ik weg ging..
    ( ik had wel altijd eten bij me voor der)

me zoontje was denk ik een week of 2 ( omdat hij de eerste weken ze eigen teperatuur niet kon regelen)

ik zou zeggen als je je goed voelt gewoon een klein rondje gaan lopen, en als dat goed gaat kan ze ev boodschappen gaan doen, doe het gewoon als hij-zei al lekker gegeten heb, dan zorg je dat je binnen 3 uur weer thuis ben..

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Bij mijn dochtertje ben ik pas echt een wandelingetje gaan maken toen ze 2 weken was, want ik had ontzettend veel last van mijn buik en kon amper lopen. Daarna elke dag gaan oefenen, naar de supermarkt gewandeld, de hond uitlaten etc. Ook met de auto weg, was blij dat ik er af en toe even uit was.
    Bij mijn zoontje wandelden we al eerder buiten. Ik had een makkelijkere zwangerschap en na de bevalling ging het ook beter met me. Eigenlijk een beetje hetzelfde, naar de supermarkt wandelen en de hond uitlaten, maar ook gewoon met de auto weg.

17. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Ik ben met ongeveer 2 weken naar buiten gegaan met Zoë, voor de zekerheid met mijn zus en mijn nichtje. Ik had zelf ook nog niet heel veel buiten gelopen en vond het een beetje eng in mijn eentje, het werd ook aangeraden. Ik was een keer alleen weg na mijn bevalling en ik werd niet goed in de winkel, dat wilde ik zeker niet met mijn dochtertje meemaken. We zijn toen ongeveer een uur of 2 weggeweest, ffies wat gegeten en toen weer een stukje terug gelopen. Ik heb haar toen niet gevoed, ik zorgde in die periode dat ik binnen een uur of 3 weer terug was.

18. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Na een paar dagen begonnen we met een klein rondje lopen hier in de buurt. Na twee weken ging hij mee naar een bruiloft (van 12.00 tot 17.00 ongeveer). Die week daarna gingen we voor het eerst winkelen omdat ik mijn zwangerschapskleding zat was. Dat hield ik zelf nog niet heel lang vol, maar voor hem was het geen probleem.
    Hij sliep lekker in de kinderwagen en als hij honger had gingen we even zitten ergens en dan kreeg hij een flesje. Hij gaat nu nogsteeds overal mee naartoe, gaat gelukkig nog prima :)

19. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Vertrouw op jezelf. Er komt een tijd dat je met de kleine naar buiten gaat. Ik kwam ook de eerste maand niet buiten maar dat lag ook aan het weer, of ik ging met de auto naar mijn ouders, dan kon ik een beetje wennen.

20. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik ging met onze dochter naar buiten toen ze 1 week oud was. Ik nam ze mee met boodschappen doen en ze ging af en toe mee naar mijn paarden. Ik nam haar zowel in de wagen als in de draagzak mee.

Share This Page