Tijdstip middagdutje ineens anders

Discussion in 'Baby en dreumes' started by noralie, Nov 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hey allemaal,

Onze dochter gaat sinds 2 weken naar de crèche. Voor nu (nog) halve dagen. De eerste week was ze bekaf als ik haar om 13uur ophaalde maar de laatste dagen gaat ze juist in "turbo modus" zodra we thuis komen. Ze speelt, brabbelt en is blij en houdt dit met gemak tot 15uur vol terwijl ze toch moe moet zijn van die ochtend vol met actie? Ik snap er niets van...

Vandaag probeerde ik om meteen door naar bed te gaan zodat ze niet kon gaan spelen maar dit maakt geen verschil. Ze is gewoon echt niet moe. Rond 15uur gaat ze overigens zonder gedoe wel lekker slapen.

Maar... ze houdt het nu dus 's avonds ook langer vol. Op zich niet erg maar ze slaapt 's nachts rond de 12 uur en nu moet ik haar 's ochtends wekken.

Alles verschuift dus en ik vraag me af of dit normaal is voor haar leeftijd of dat het misschien iets tijdelijks is. Wellicht is er helemaal geen relatie met de crèche?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Stoppen ze haar s morgens niet in bed???

Is dat niet iets waar na je moet kijken. En het kan zijn dat ze thuis een uitlaatklep probeert is best een verandering in eens een halve dag kdv.

3. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Hier zijn we sinds hij naar het kdv gaat over van 2 naar een slaapje (eerste 2 weken idd meteen erna slapen, maar nu na het eten rond half 4). Als je haar wakker moet maken neem ik dus aan dat het slapen weer goed gaat?

4. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @pnirmal: nee, ze slaapt daar 's ochtends niet maar dat doet ze ook thuis al maanden niet meer. Ik denk inderdaad dat de vervandering invloed heeft. Maar eens aankijken hoe het over een week gaat...

@AMS: Hoe laat stop je hem dan 's avonds weer in bed? Ik vind het namelijk op zich niet erg maar ben bang dat ze dan ineens pas laat naar bed wil en dan 's ochtend moe wakker wordt door een tekort aan uren. Ze slaapt overdag al zo weinig namelijk. Ennuh, het slapen ging al goed, het inslapen was en is een probleem. Soms een paar dagen ok en dan ineens weer drama. Wat gezellig trouwens dat je weer meedenkt en -leest ;)

5. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Hangt er een beetje vanaf hoe moe hij is, maar uiterlijk half 8. Maar de meeste dagen ligt hij er om 7 uur wel in hoor en soms als hij ´s middags ook niet wil slapen leg ik hem al voor half 7 in bed..
    Wat vervelend dat het inslapen nog steeds een probleem is. Hier sinds de doorkomende kiezen ook af en toe een probleem. Merk dat het beter gaat als mijn man er niet is (meestel 4/5 avonden in de week), die haalt hem er soms weer uit en daar maakt hij nl graag gebruik van;)..
    En idd leuk weer wat over Indy te lezen! Heb maar geen nieuwd buitenlandtopic geopend omdat er weinig leven in zat, maar wel leuk een beetje op de hoogte te blijven..

6. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ik heb nu 's ochtends wel tijd, zullen we proberen samen de mama's in het buitenland weer op de kaart te zetten?

7. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    ja leuk, ben benieuw hoe het met de rest is..
    Bij de mama of in algemene clubs?

8. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Kijk maar, wat is de meest logische plek denk je? Geef me een seintje dan schrijf ik mee :)

9. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    dan zet ik hem bij de mama´s , vond het eigenlijk achteraf een betere plek maar had geen zin hem te verplaatsen..

Share This Page