Ons moppie heeft ook nog berg. Heb het echte gelige aan de voorkant heel zachtjes met mijn nagel eraf kunnen halen. Ging heel makkelijk! En ik heb eens een tip gehad met olie insmeren en dan in bad met een washandje zachtjes over het hoofdje en veel borstelen. Nou dat heeft allemaal niets geholpen, ze kreeg er alleen een vette kuif van haha. Misschien toch maar die pads proberen.
hier hielp goed om haarolie erop te smeren, een half uurtje in laten trekken en dan met een hydrofiel washandje kun je het er zo afvegen. Ze had het ook niet heel erg hoor, misschien scheelt dat ook.
Ik wil niet gaan knoeien met olie want Irem heeft best veel haar. Ik kam het elke dag tegen de haarrichting in en dan komt er ook best wel wat los.
Ik doe er helemaal niks aan. Mijn moeder (past op op vrijdag) kamt er wel eens wat uit, maar aangezien Ayla een hele bos haar heeft ga ik echt niet aan de slag met olie enzo. Het gaat vanzelf wel weer weg.
Bij Andy zit het alleen tussen zijn wenkbrouwen, op zijn voorhoofd zegmaar. Hij gaat zelf vaak met zijn handjes in zijn gezicht, dus dan worden het allemaal witte velletjes. ik doe er dan een beetje bodylotion op.
Levi heeft het ook gehad, was eerst een hele droge plek boven op z'n hoofdje en later werd dat dus berg. Ik smeerde bepanthen op! Dat masseerde ik op z'n hoofdje, haartjes waren nog niet lang en vol, dus dat lukte wel. En dan met een borsteltje kwam het los. Heb dat maar een paar x hoeven doen.. Toen was het weg! En is niet weer terug gekomen!
Hier ook een mannetje wat er erg last van heeft gehad. Heb echt bijna alles geprobeerd en niets hielp. Heb er toen niets meer aan gedaan en langzaam aan werd het steeds minder....zou dus zeggen doe niks, het gaat vanzelf over!
Sil had het ook bovenop zijn hoofd (niks aan gedaan, ging vanzelf weg) en bij zijn wenkbrauwen. Dat laatste had ik nagevraagd of het berg was, want ik dacht van wel, maar de HA-assistente zei dat dat niet kon. Nou ja, wist ik veel, dus ik heb er steeds weer en wind-balsem van Weleda op gesmeerd en toen was het na 3 dagen weg. Achteraf bleek het wel berg te zijn, maar het was dus wel weg, hahaha! Mazzeltje voor ons
Om het te voorkomen adviseerde mijn kraamhulp om elke dag het hoofdje te borstelen, ook al heeft het kindje weinig haar. Na het borstelen smeer ik haarlotion in het haar. Ze heeft wel eens droge velletjes op het hoofd en dit is ook meteen weg. Zou ook niet met olie gaan lopen knoeien. Haarlotion kan ook heel goed.
`s avonds voor het slapen lekker olie op dr bol...goed inmasseren. `s morgens lekker in bad en 2 x dr haar gewassen met baby shampoo. Goed borstelen 2 x per dag en na 2 dagen was het volledig weg.