Eerste prik

Discussie in 'Verzorging' gestart door Happygirl86, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Volgende week krijgt mijn ventje zijn eerste prik. Nu ben ik erg benieuwd hoe hij gaat reageren.

Wat kan je eraan doen om de pijn na de prik minder te maken? Ik heb wel zetpillen in huis gehaald, de minste (60mg) maar daar staat op dat het voor kinderen ouder dan 3 maanden is, en hij is dan net 2 maanden, kan dit wel?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja 60 mg mag je geven..

Onze dochter kreeg wat koorts met een max van 38.6.. Heb overigens geen zetpil gegeven, mocht van CB pas bij 39 of hoger..
    Voor de rest heeft ze heel veel geslapen, heerlij, kon ik ook even bijtanken..

3. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hier gelukkig niet al te veel reactie gehad op de prikken, in ieder geval geen verhoging. Hij sliep wat meer als anders en de plek van de prik was alle keren iets opgezet.

Ik kreeg als tip van het CB om zijn beentjes te masseren en hem evt. lekker in badje te doen.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier gelijk na de prikjes een flesje erin, dat troost gelijk
    daarna eigenlijk niet zoveel gedaan,
    je kan evt een koud washandje doen op de plekken als het warm aanvoelt

maar hier was de kleine alleen een dagje een beetje hangerig,
    dus veel geknuffeld

5. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Thijs had nergens last van. Mocht geen zetpil vtv geven maar alleen als ie koorts zou krijgen.

Wel heb ik direct na de spuiten de plekken 10 min gemaseerd en dat werkte goed,en de beentjes fietsen

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier had ons mannetje geen last van de prikjes,hij was alleen erg slaperig die dag.
    Heb ook zijn beentjes gemasseerd,en daarna lekker samen in bad gegaan,flesje melk erachter aan en toen slapen.
    Ik zou hem geen hele zetpil geven,die jij hebt zijn voor kinderen vanaf 3 maanden,ik kreeg het advies om hem in de lange weg doormidden te snijden,en hem een halve te geven.
    Hij is nog te jong voor het aantal milligram wat erin zit,dit kreeg ik toen te horen.

Veel succes,en troost je kleintje daarna maar lekker,niks zo fijn als de armen van mama...

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Sietse heeft trouwens maar 1x een halve pil gehad,hij kreeg wat verhoging,en toen heb ik hem een halve gegeven.

8. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik doe het ook alleen als hij koorts heeft, heb ze gewoon uit voorzorg in huis gehaald, er staat op voor kinderen van 3-5,5 kg en daar is die van mij al overheen, hij was met 4 weken al 5,1 kg dus nu is hij 8 weken ga ervanuit datie al over de 5,5 kg zit, dus 60mg zal niet super veel voor hem zijn, maar dan weet ik het in ieder geval, zal het di ook nog overleggen met het CB

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Veel succes,altijd zielig die prikjes...ik moest de eerste keer net zo hard meebrullen als de kleine man,vondt het echt sneu voor hem.

oh ja,misschien een tip,maar als de prikjes gezet zijn plakken ze er een pleister op die ik er toen best moeilijk vanaf kreeg.
    Bij de 2e prik heb ik gezegd dat ik er geen pleister op wilde,liever een vlekje in zijn broekje die ik er wel uitwas,dan dat gedoe met die pleister eraf halen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Direct na de prikjes even de plekjes masseren, dat vermindert de kans op pijn op spierpijn op die plekken.

En ik zou niet zo snel maar paracetamol grijpen. Beetje koorts is ook niet erg. Alleen als de kleine nou erg van leg is, suf wordt, te slecht drinkt, dan weer wel..

Hier dronk hij standaard de dag na de prik zijn flessen maar 3/4e, en sliep hij duidelijk meer. Maar dat is niet erg, zolang hij maar wel even goed wakker wordt voor de fles..

11. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Succes met de prikjes, vond het zo zielig.
    Na de prikjes even masseren en lekker vertroetelen.
    Daarna heeft hij heel de dag geslapen, geen koorts gehad. Ik had wel voor de zekerheid zetpilletjes gekocht, maar deze niet gebruikt.

12. fafje

fafje Niet meer actief

ik was er niet op voorbereid, hij krijste het uit en was alleen rustig te krijgen met bv...maar daarna sliep ie als een roosje...echt zooooveeel...had wel verhoging maar is niet erg...is juist goed...gewoon dun kleden..

pas een zetpilletje geven als je kindje er echt niet lekker door is, dus heel veel huilen enzo..maar dan nog

ik heb het ngo nooit hoeven geven

de 2e prik was eventjes heel zielig huilen, maar gewoon te troosten

3e prik amper een kik

Deel Deze Pagina