Heb een vraagje waar niemand me nog goed een antwoord op kan geven. Heeft te maken met het ruggetje van een baby. Ik weet dat je een baby niet lang in een maxi cosi mag doen. Zou niet goed zijn voor de rug. Nu ben ik benieuwd hoe dit eigenlijk voor een sling (draagband) geldt? Het is goed voor de baby omdat je de kleine dichtbij je draagt etc. Maar als ik de kenners en voorstanders vraagt hoe het eigenlijk met het ruggetje zit dan hebben ze eigenlijk geen antwoord. Babyzaak ook niet. Het is natuurlijk niet zo hard als een maxi cosi. Maar het is ook niet recht als van een kinderwagenbak. Ben benieuwd naar jullie reacties. Melanie
De baby zit in een natuurlijke houding tegen je aan en is aan alle kanten goed ondersteund. Er zit dus geen maximum aan de tijd dat hij of zij in de draagdoek mag. Echter, een sling is niet de beste doek voor een pas geboren baby. Je kan dan beter een tricot knoop doek nemen, die knoop je om je heen en dan kan de baby er in en heel dicht bij je zijn. Neem anders eens een kijkje op het draagdoekenforum, daar zijn heel veel lieve meiden met heel veel kennis van dragen. Stel gerust je vragen. De link : http://www.network54.com/Forum/440590/