Hi, alweer een topic over slaapproblemen maar hopelijk hebben jullie goede tips, heb het idee dat we alles al geprobeerd hebben en zitten er behoorlijk doorheen (vorige week afgewisseld ziek geweest en de kindjes ook). Onze zoon is eigenlijk vanaf zijn geboorte al een slechter slaper, eerst sliep hij overdag ook amper en dat gaat nu gelukkig al iets beter (3 slaapjes van 45min tot 2 uur ongeveer). We hebben even medicijnen gehad voor verdenking verborgen reflux maar volgens de ka heeft hij dit niet en daar dus al tijdje mee gestopt. Ook hebben we via het zh een schema met rust en regelmaat gevolgd en daarna ging het (overdag) al wel beter. Laten huilen hebben we dus even gedaan en had in het begin wel effect, rond de 2,5-3 maanden niet meer dus nu gaat het het beste als we bij de eerste kik meteen een speentje geven en hij slaapt dan meestal wel even verder. Maar dan de nachten, ik denk dat de keren dat hij tot 5-6 uur geslapen heeft denk ik op 1 hand te tellen zijn. We zijn nu zo ongelofelijk moe... Rond de 5 maanden heeft hij 2 weken diarree gehad en werd toen 's nachts rond 2-3 uur voor het eerst wakker en daarna elke 45min, of als hij gepoept had. Daarna ging het paar dagen qua gezondheid wat beter (niet qua slapen) en daarna kreeg hij weer koorts en was heel verkouden. Hij heeft nu sinds een week een puffer omdat het een beetje op de longetjes zat. Hij wordt dus nu rond 2-3 uur voor het eerst wakker, geven dan de speen en meestal valt hij dan wel weer in slaap, voor 45 min. Dat herhaalt zich elk uur tot 4-5uur en dan is hij soort van wakker of loopt heel fanatiek op de speen te zuigen en te mummelen en lawaai dat dat maakt! Ik denk dat hij dan honger heeft want hij drinkt (fv Omneo) het zelfde als toen hij 3 maanden was, 5x 180cc dus zit al aan de max. Rond 4 maanden hebben we peer geprobeerd maar daar krijg hij enorme kramp van dus gestopt. Daarna 1,5 week rijstebloem dat ging wel OK, tot de diarree begon dus zijn daar nu sinds een paar dagen weer mee begonnen. Qua hapjes heb ik nu sinds een paar dagen sperziebonen gegeven (paar hapjes), later 2x per dag en hij krijgt nu meer exceem lijkt het wel. Had altijd al beetje last van exceem vooral op zn wangen maar nu ook op zijn kin en in nekje. Dus wat is wijsheid? Komt de exceem toch door de bijvoeding, en zoja, wat moeten we dan doen? Heb echt het idee dat hij behoefte heeft aan meer maar als hij er last van heeft? Mummelen is nu soms al rond 11uur (na de laatste fles) en steeds eerder dan 4-5uur, wat is dat toch?? Oh ja, hij ligt nog bij ons op de kamer omdat zijn eigen kamertje aan die van ons dochtertje grenst en zij heel licht slaapt en dus wakker wordt als hij huilt, of zo hard mummelt. Hebben dit al wel geprobeerd maar is niet te doen als je vanaf de zolder (waar wij slapen) elke 45min naar beneden moet voor de speen, of langer. Laten huilen werkte al niet meer toen hij 3 maanden was en kan dat dus ook, mede dankzij dochtertje, niet doen, en wil dit eigenlijk ook niet meer. Wat hebben we verder dus al geprobeerd: rijstebloem eerder fles geven dan 11uur bijvoeding troosten op de kamer, niet eruit halen, speen geven en weg bach bloesem (nu paar dagen maar lijkt even erger te worden dus dosering verminderd) Dat was hem wel, een heel verhaal, hoop dat jullie ons kunnen helpen!
geen idee...wat vervelend! misschien dat inbakeren helpt...ik weet het echt niet? sterkte in ieder geval!
Oh ja, inbakeren doen we al! Hij rolt wel dus houden het wel in de gaten maar moeten wel afbouwen eigenlijk...durven dat dus nog niet echt te doen...
hmm, lastig hoor. misschien juist niet inbakeren, het zou kunnen dat hij vrijheid nodig heeft en dat zal niet meteen goed gaan maar met de tijd wel. zou kunnen dat hij andere fv wil dat hij juist door deze onrustig word? te zwaar op de maag of dat het niet goed valt. je zou ook een doekje of een knuffeltje bij hem kunnen leggen zodat hij niet het idee heeft dat hij alleen is. het kan ook zijn dat hij een buikslaper is en dat hij op zijn rug niet goed in slaap kan komen. ik heb zelf de ervaring dat als ik teveel voeding gaf hij juist lsecht ging slapen en met minder juist beter, baby's kunnen ook te vol zitten. ik weet niet wat je aan de eczeem kan doen, weet ook niet of ze dat kunnen krijgen van sperziebonen. geef je potje of vers? ik weet dat er in sommige potjes rijstebloem word gedaan en misschien kan jullie zoontje daar niet tegen.
Hi, Jullie verhaal lijkt heel erg veel op dat van ons. Onze dochter van 6,5 maand wordt ook s' nachts steeds wakker en begint te jammeren wat overgaat in krijsen. Vaak helpt het speentje wel maar wij moeten er ook tig keer uit. Erg vervelend. Onze dochter heeft een koemelkintolerantie en wij geven Hypo Allergene voeding. Zou dat wat zijn? Aangezien hij ook vlekjes en exceem heeft? In het begin dacht ik ook dat het honger was en gaven wij een flesje dat werd op een gegeven moment een gewoonte en daar wilden wij graag van af. Ook onze dochter krijgt een Bach therapie (druppeltjes) daar is het wel beter mee geworden. Heel veel succes!! Groet Mijntje
Ik ben je al wat vaker op dit forum tegengekomen, en misschien heb je mijn topics ook al een beetje gevolgd. Hier ook heel veel gedoe achter de rug met slecht slapen van zoontje, verborgen reflux, koemelkallergie..... Hij is nu bijna 6 maanden en ik herken heel veel in je verhaal. Ons zoontje heeft 3 keer in het ziekenhuis gelegen, en daar......sliep hij wel! De hele nacht, zonder zich te melden!! Dus ik voelde me al een soort van schuldig: Wat doen wij verkeerd? Zie ik iets over het hoofd? Uiteindelijk heb ik het ergens anders gezocht, want al een half jaar geen nacht doorslapen breekt je op! Via familie het telefoonnummer gekregen van een heel bijzondere vrouw, zij heeft ons huis 'gereinigd' met salie (alle negatieve entiteiten zijn nu weg) en we slapen nu allemaal met een koperen buis onder het bed. En wat denk je? Hij heeft al 2 nachten doorgeslapen!!! Ik weet niet of je er open voor staat, ik wel want ujiteindelijk ben je kapot!!! En heb je al eens gehoord van nieuwetijdskinderen?
Hi meiden, bedankt voor de tips, er staan er een aantal bij waar ik nog niet aan gedacht had dus ga het proberen, thanks! @Mommy83, ik ben jou idd ook al vaker tegengekomen en onze verhalen lijken wel erg op elkaar ja. Ga me eens verdiepen in je tips. Moet zeggen dat ik veel van ons zoontje herken in hoe onze dochter was (en is), ze is nu 2,5 en hebben tot ze bijna 1,5 was ook megaveel problemen met slapen gehad. Heb wel het idee dat ze erg gevoelig is voor verandering, en heel wijs, alert en bijdehand. Op dit moment denk ik dat we bijna openstaan voor alles, heb ook wel eens aan koper gedacht met mijn dochtertje toen en had ook nooit gedacht dat we die bach bloesem zouden proberen...zijn lichtelijk kapot!
Lijkt ons verhaal wel, alleen ons zoontje heeft echt geen lichamelijke klachten. Hij is nu ook 6 maanden, supervrolijk, tevreden, slaapt overdag goed. Maar s'nachts wordt het een duiveltje. Hij krijgt rond 11 uur nog een fles en daarna begint het feest. Hij is eigenlijk om het uur a twee uur wakker en wilt vaak 1 of 2 flessen. We geven dan 90 cc om hem het idee te geven dat ie lekker heeft gegeten. Maar het breekt ons echt op. We hebben geen idee wat het kan zijn. Hij ligt sinds zijn geboorte ingebakerd, toen sliep hij ook onrustig. Nu ligt hij in een puckababy met wat meer ruimte. We slapen nooit meer dan 2 uur achter elkaar, want dan is meneer weer wakker. Gelukkig slaapt onze dochter overal doorheen, maar wij lopen bijna op ons tandvlees...
Ik heb het idee dat mijn zoontje ´s nachts wakker werd gemaakt door die entiteiten, die hebben niet in de gaten dat het nog een baby is die moet slapen. Mijn andere zoontje hebben we ook veel meegemaakt, wilde ook niet slapen. Zelfde verhaal! Ik heb sterk het vermoeden dat jullie ook gezegend zijn met 2 nieuwetijdskindjes. Op een gegeven moment als ze ouder worden, gaat het beter. Ze ´aarden´zich beter en daardoor wordt het makkelijker. Nieuwetijdskindjes staan bekend om hun gevoeligheid, hebben vaal last van voedselintoleranties en exceem (hebben beiden kindjes), slapen weinig en huilen veel als baby..... Een tip van die mevrouw wat je zelf kunt doen (en geloof me, het voelde voor mij in eerste instantie ook gek) is voor het slapen gaan in je hoofd of hardop te zeggen: "Iedereen die hier niet hoort, ga weg, want.....(vul naam kindje in) wil lekker slapen" . Het bijzondere is dat ik nooit geweten heb dat mijn eerste zoontje ook een nieuwetijdskindje is, maar nadat afgelopen zaterdag ons huis greinigd is, slaapt ook hij door (de laatste tijd werd hij minimaal 2 keer per nacht overstuur wakker). Gisterochtend zei hij: "Ik heb een nieuwe kamer he, en papa en mama ook. Het voelt zo lekker" Bizar he? Mijn enige tip is, stel jezelf hiervoor open, er is niks engs aan (vond ik in het begin ook) maar het geeft ons hele gezinnetje echt rust nu.
@Mommy83, vind het lastig dit onderwerp maar zou wel veel verklaren, ga eens meer lezen nog. Zit net ook iets te lezen over 11:11 en dat heb ik echt zo onwijs vaak (gehad), hmmm, misschien is er bij mij ook wel iets dan.
pfffft ik kan je de hand schudden, hier nog zo'n nachtbrakertje.. Ik hoop echt dat hij binnenkort ineens gaat doorslapen maar eigenlijk geloof ik er niks meer van. Lees mee met de tips!
Jemig ben onder de indruk van jullie verhalen. Ik heb alleen de tip die ik zelf net ondervonden heb. Mijn baby van 5 maanden sliep ook al lang zo onrustig. Ze lag tot 2 dagen geleden ook ingebakerd, heeft ook een speen. Nu heb ik haar cold turkey uitgebakerd... wel met sokjes om haar handjes, dat heb ik hier eens gelezen en dat helpt enorm, ze legt haar handjes nu keurig naast haar hoofdje omhoog. En... nog maar 1 keer wakker en zelf weer in slaap gevallen....! We zijn er niet heen geweest, terwijl we normaal toch 3 of 4 keer in elke nacht een speen moesten komen brengen. Ook overdag slaapt ze nu stukken rustiger, we hoeven niet steeds te 'speenploppen'.. Ze werd dus onrustiger door het inbakeren, ze was er aan toe om los te gaan slapen. Voor alle duidelijkheid, eerst hielp het bakeren natuurlijk wél!