Berg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,

    Het valt me al een tijdje op dat Vigo wat droge velletjes op zijn koppie heeft. Echter, de laatste tijd wordt het erger en lijkt hij er ook jeuk aan te hebben en de velletjes worden groter en iets korst-achtig.
    Zou dit berg kunnen zijn? Moet/kan ik hiermee naar de HA of zijn er middeltjes waarmee ik het zelf kan bestrijden?
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
  3. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Klinkt idd als berg. Hier werken de pads van Hema goed.
     
  4. sim

    sim Niet meer actief

    elijah heeft er ook geregeld last van, hij heeft in het begin baby-ecseem gehad en dat is uitgemond in berg. klinkt inderdaad wel naar berg.

    ik smeer er eigenlijk helemaal niks op...
     
  5. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik heb ook een paar keer pads van eigen merk etos gebruikt en dat werkt hier goed
     
  6. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn ukkies hebben allebei best last van berg gehad (en de kleintje nog steeds) het duurt hier maanden voordat het over is.
    Ik heb allerlei spullen gebruikt.
    Etos pads (ook ander merk pads). Olijfolie en vaseline.
    In principe is het zo dat alle soorten olie helpt (de een ietsje beter als de ander), maar als je baby er echt aanleg voor heeft dan blijf je het een tijdje houden.
    Ik doe nu als het echt erg wordt 1 keer per week vaseline (die uit een potje) goed insmeren en dan de volgende dag met een kam proberen eraf te krabben. Wel heel voorzichtig want een babyhuid is best dun.
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Dano heeft het ook, niet heel extreem, maar op zijn hoofdje, en tussen zijn wenkbrauwen zitten dan schilfers. 1x in de week smeer ik hem goed in met babyoli, laat dit een uurtje intrekken en haal de schilfertjes er voorzichtig af met een watje. dat gaat prima.
     
  8. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel voor jullie antwoorden!
    Ik zal jullie tips zeker gaan proberen! Begin eerst wel met de olie en als ik van de week in de stad kom of op het winkelcentrum koop ik wel wat van die pads. Ik hoop dat het helpt.... het arme mannetje krabt zich een ongeluk :(
     
  9. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hier ook eczeem.. en ook dus berg. ik smeer er niks op. op cb zeggen ze dat het vanzelf verdwijnt. en van de pads kreeg onze zoon alleen maar een vet kuif..
     
  10. MamavanTim

    MamavanTim Actief lid

    6 mei 2007
    104
    0
    0
    Hier ook velletjes en korstjes op zijn koppie, maar voorlopig doe ik daar nog niets mee!
     
  11. wendyfardo

    wendyfardo Bekend lid

    6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    hier ook 1x berg gehad heb het met babyolie ingesmeerd daarna ff uurtje laten trekken en dan met een kaart erover schuren (wel zachtjes natuurlijk) en toen was het weg alleen van die olie krijg je wel een vetkuif en moet je het wel een paar dagen goed wassen en uitspoelen
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Kheb er vanmiddag wat olijfolie opgesmeerd en het na een klein uurtje met de borstel goed geschrobt (wel zachtjes natuurlijk) De meerste korstjes zijn nu weg :D Ben benieuwd hoe dit verder zal gaan....
     
  13. Marlieke

    Marlieke Fanatiek lid

    19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Marciano had ook last van berg. Nachtje laten slapen met flink wat olie op zijn hoofdje. De volgende dag met een speelkaart erover heen gegaan en weg... Dit is nu bijna 2 weken geleden en nog geen enkel schilfertje/korstje meer ontdekt.
     
  14. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    meid ik zou echt niet van die (dure!) anti-berg pads kopen hoor! ik heb een veel betere tip: zoete olie!
    Die kun je (heel goedkoop!) halen bij de apotheek en als je dan iedere keer z´n hoofdje er even mee insmeert dan kun je de schilfertjes na even intrekken er met een (speel)kaart zo afraspen.
    Aan die pads zit vaak een (lekker) geurtje waar de huis juist weer op kan gaan reageren (oftewel de brg produceren)
     
  15. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier is de berg inmiddels terug gekeerd. Het heeft maar zo'n 2 dagen gewerkt... :(En nog had ik alles er niet afgekregen toendertijd. Al heb ik wel het idee dat het iets minder is als voorheen.
    Vanavond mag ons manneke weer in bad, dus vanmiddag zal ik er maar weer wat olie op doen. We blijven wel lekker bezig zo hé, met die kleintjes :)
     
  16. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    en nee het is echt niet in één keer weg hoor..duurt wel eventjes (kan een paar weken - tot maanden duren) maar bij Indy was het met de zoete olie na een paar weekjes over!
     

Deel Deze Pagina