Te weinig drinken.. En dan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Peppabig, Aug 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    282
    63
    Mijn dochter is 2,5 maand en zal nu rond de 4 kg wegen.

Een grote drinker is ze nooit geweest maar sinds ze nutragimen voeding krijgt ivm vermoedens kma is het nog minder.

Met 4 kg zou ze minstens 600 moeten drinken maar dit red ze niet.

De afgelopen 4 dagen dronk ze:
    Dinsdag 470
    Woensdag 525
    Donderdag 525
    Vandaag 470

Met haar klachten gaat het wel beetje bij beetje beter, en verder gaat het ook goed. Ze drinkt alleen langzaam en dan zit ze vol.

Ik wil morgen een grotere speen proberen om te kijken of dat beter gaat, maar ik wil ook niet dat ze te snel drinkt ivm reflux.

Is het erg dat ze te weinig drinkt?
    Ik moet volgende week naar de ka.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Als ze levendig is en genoeg plast zal het wel goed zijn, maar kaart het vooral even aan bij de kinderarts. Mijn dochter dronk ook altijd veel minder dan zou "moeten", ik maakte me daar ook zorgen om maar ze bleek gewoon een kleine eter. Ze is inmiddels 3,5 en geeft nog altijd weinig om eten, ze doet het verder prima dus het zal wel. Een grotere speen kun je proberen, dan krijgt ze in elk geval sneller meer binnen, enige probleem kan dan zijn dat er ook sneller meer uit komt. Maar proberen kan altijd, als het niet werkt berg je hem gewoon nog even op tot ze wat ouder is. Vaker een voeding aanbieden kan ook wel werken, maar soms ook niet, kun je eventueel ook nog proberen.

3. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,262
    25,719
    113
    Als ze goed groeit en plast en kevendig is, zal het vast wel goedkomen. Maar ik zou het zeker bespreken met de ka.

Misschien helpt het om meer voedingsmomenten te doen? Ik weet niet wat je aanbiedt en hoe vaak. Maar misschien is ze een 'kleine drinker' en krijg je er meer in als je het aantal voedingen per dag ophoogt.

4. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    282
    63
    Ze krijgt 5 flessen en dan maak ik haar 's avonds al wakker. Drinkt ze vaker dan drinkt ze nog minder dus dat gaat helaas niet.

Ze plast goed en is verder goed te pas. Het gaat juist steeds beter sinds ze de speciale voeding krijgt :)

Met de grote speen lijkt het wat beter te gaan en doet ze ook korter over de fles wat ook wel fijn is :)

Hopelijk blijft ze goed drinken, en blijkt vrijdag dat ze goed groeit :)

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Gemiddelde is 150cc per kg maar min is 120cc dus dat is dan totaal 480cc daar komt ze bijna wel aan dus als ze plast en levendig ia zou ik me niet druk maken

6. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    282
    63
    Ik dacht dat die 150 het minimale was, maar dat is dan gelukkig niet zo!
    Die 480 red ze idd (bijna) wel :)

Share This Page