Hallo, Mijn zoon van 5,5 maand is snachts vaak wakker. Gemiddeld moet ik er tussen 1.00 en 6.00 zo'n 5x uit. Af en toe krijg ik hem stil met een speen en een knuffel. Waarna hij na een poosje weer begint te huilen en ik dit een aantal keren moet herhalen. Maar... Meestal is hij ontroostbaar. Hij blijft huilen, wat ik ook doe. Het huilen is geen krijsen zoals hij doet als hij pijn heeft, maar ook geen jengelen zoals hij doet als hij moe is. Hij huilt gewoon, naar mijn idee omdat hij uit bed wil. Als ik nl met hem op de arm loop, is hij stil. Ik heb hem al eens een poosje laten huilen in de hoop dat hij moe zou worden, maar hij blijft doorhuilen en het gaat dan ook steeds harder. Het enige waardoor hij stil wordt, is de fles. Als ik hem een voeding geef, drinkt hij het in 1 teug leeg en valt in slaap. Dit gaat al wel 1,5 maand zo. Ik doe door de laatste fles van 19.00 een schep rijstebloem. Ik heb hem wel wakker gemaakt om 22.00 voor een fles, maar dit hielp ook niet. Door de extra fles snachts, zit hij op 5 voedingen van 210. Ook krijgt hij overdag een groente of fruithapje. Kan iemand mij helpen? De nachten zijn zo niet meer leuk en ik zie er elke nacht weer tegenop. Overdag is hij een vrolijk lief ventje, die weinig slaap nodig heeft. Alvast bedankt!!
Dan geef je toch gewoon een fles? Op deze leeftijd is (opnieuw) een nachtvoeding vragen vrij normaal. Je kindje wordt steeds alerter en actiever, dus veel kans dat hij even wat meer honger heeft. Mijn dochter is daar ook opnieuw mee begonnen op vier maand. Op zeven maand is ze er spontaan weer mee gestopt. Probeer gewoon af te wisselen met de papa zodat je beiden voldoende slaap krijgt. En laat je niet opjagen door die hoeveelheden. Hij heeft het even nodig. Prima toch?
Ik heb me ff wat meer ingelezen, het zal idd beter zijn als ik er wat relaxter mee omga. Dus niet meer vanalles proberen om hem te laten slapen zonder te voeden, maar hop.. De fles gelijk klaarmaken. Scheelt voor mij ook een hoop tijd, kunnen we allebei na zo'n 20 minuten weer slapen. En ja, hij zal het gewoon nodig hebben.
Gewoon geven. Die van mij heeft Tot 2jaar en 4 mnd nachtvoedingen gehad. Meerdere zelfs. Soms wel 3x 180 in de nacht. Overdag kreeg ze dan water. Ik zou gewoon je kind volgen. Zeker wanneer jij er zeker van Bent dat hij niks heeft.
Gewoon de fles geven. Dan is de nacht voor jullie en hem toch ook veel fijner/rustiger dan dat hij de hele nacht huilt
Gewoon voeding geven inderdaad. Vooral als je zegt dat niks anders helpt. Dan huilt je kleintje dus gewoon omdat hij echt honger heeft. Rond de 5/6 maanden vindt er trouwens weer een groeispurt plaats waardoor ze vaak ook weer om een nachtvoeding gaan vragen. Reuzenormaal en op een gegeven moment stoppen ze daar zelf wel mee. Er gewoon in mee gaan. Flesje geven en daarna allemaal gewoon weer lekker gaan slapen.