ik vind het zo zielig ik weet niet wat ik fout doet, of wat ik moet doen... alysia haar billen zijn nu weer heel erg kapot niet normaal het bloed loopt eruit aan allebei de billetjes.. zelf huilt ze niet niks maar ik ga er bijna van huilen vind het zo zielig... ik verschoon genoeg haar luier, laat het luchten maar weet het nu echt niet meer wat ik er nog aan kan doen? doe er zalf op maar lijkt wel of niks helpt heeft er iemand tips? zal heel fijn zijn..
ook al gedaan... heb talkpoeder geprobeerd.. sudocreme... zwitsal creme... bepanthen... vaseline... en heeft niks geholpen.. vind het zo zielig
hoi meid ik heb het ook gehad hij heeft er heel lang last van gehad! Ik heb even gebeld naar de ha en ik heb een zalfje gekregen! en het is nu bijna weg! Misschien dat je geen last heb van luieruitslag maar van schimmel en dan helpen dat soort produkten niet meer! Even ha bellen dus!
okee bednakt.. ik ga in ieder geval de huisarts bellen in zijn spreekuur want is vanaf de geboorte al... ze heeft wel schimmel gehad inderdaad maar toen had ze veel uitslag dus ga vanmiddag gelijk bellen..
Natusan creme helpt hier uitstekend, zodra het rood ziet smeer ik er iets op en het is de volgende dag zo goed als weg, misschien een optie? Groetjes Henriette
Hier helpt bepanthen, maar ik zie dat je dat al hebt geprobeerd. Ik heb ook wel een gehoord dat maizena heel goed moet helpen. suc6 ik hoop dat het snel over is.
Hoi, Ik heb van de huisarts zinkzalf gekregen met anti-schimmelmiddel. Vies spul (vlekken krijg je nergens meer uit) maar het helpt wel, al duurt het even. Verder goed met water schoonmaken en billen droog fohnen. Bij ons ook bijna 2 maanden erge luieruitslag, ik werd er een beetje wanhopig van, maar het ging uiteindelijk toch over. Groeten L.
Niet meer schoonmaken met vochtige billendoekjes, maar gewoon met een nat washandje en dan droogdeppen met een hydrofielluier. Baden in Badedas, dat ontsmet. Bepanthen en daarover heen maizena. Met deze dingen was het bij ons in 3 dagen weg.
JAime heeft het 1 keer gehad en heb twee tips voor je: 1 zoveel mogelijk zonder luier laten lopen (ff dweiltje bij de hand houden uiteraard) 2 zinkzalf (etos is goed smeerbaar) Bij Jaime was het met een week weg. Succes.
bedankt allemaal voor de tips... ga er flink gebruik van maken.. had haar net lekker in haar blote billen gelegen in de box box onder de poep maakt niet uit lekker aan het wassen nu verder ga ik gebruikt maken van de tips want vind het zo onwijs zielig ze begint al te huilen nu als iik haar luier af doet.. heeft er nu wel onwijs last van.. super bedankt allemaal
Ik las net een tip van droogfohnen...Niet doen hoor! De kans dat je de billetjes verbrand is groot! Vooral als de huid al stuk is... Het is niet voor niks dat ze het in de bejaardenzorg al jaren geleden af geschaft hebben om doorligplekken te voorkomen.
bedankt, maar ik was dat ook niet van plan.. haha heb geen eens een fohn dus was niet gelukt laat het in ieder geval genoeg luchten en dan maar verschillende zalfjes kijken wat het best is bedankt in ieder geval
Ff nog.... verschillende zalfjes zou ik niet doen. Gewoon 1 kiezen en het daar een paar dagen mee doen en dan kijken of er iets veranderd. Anders moet de huid steeds wennen aan wat nieuws en dat schiet niet op.
Eva had van de week ook een beetje luieruitslag, ik heb sudocreme gebruikt (gebruik ik altijd al), maar met een laagje vaseline eroverheen. Toen was het binnen een paar dagen weer weg. Bij het consultatiebureau raden ze zinkoliezalf aan, wat je bij de apotheek kan laten maken. Dus niet de gewone zinkzalf, blijkbaar werkt het met die olie erbij beter.
Je kunt ipv van zinkoliezalf laten maken ook een beetje gewone zinkzalf met vaseline mengen... Zo doen wij het altijd op mijn werk... Gewoon 2 tubes op zak en smeren maar..