Berg.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by witte reus, Aug 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    1,789
    0
    0
    hallo mama's ( en meelezende papa's )

ik heb een vraagje:

Onze zoon in nu 3 maanden, en heeft zeker 2 maanden berg. ik heb hem paar keer met olie ingesmeerd, inlaten trekken en na het badje goed afgedroogd. Maar het verdwijnt niet net alsof het erger word.

Wie heeft er nog een andere manier voor het helpen met berg.

Ik weet wel dat het vanzelf weg gaat... Maar hoelang duurt dat dan ongeveer?

Liefs Witte Reus.

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    kan wel even duren hoor. Onze Demi is nu ruim 6 mnd en eheft nog enkele plekken op dr hoofd.

Er zijn wel pads te krijgen van zwitsal ofzo, maar die hebben hier niet echt geholpen

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik heb de pads van etos gebruik. Goed insmeren en een dagje in laten trekken. Daarna de haren goed wassen. Er kwam heel veel berg vanaf en na een paar dagen was het weg.

4. witte reus

witte reus Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    1,789
    0
    0
    hey bedankt voor jullie antwoorden, ik heb toevallig ook van de week bij die pads staan te kijken, maar bedoel het niet verkeerd zwitsal is echt een duur merk met sommige dingen en ja als het dan niet werkt vind ik het zonde geld want ik heb ook de hele lijn van zwitsal en onze zoon kan er niet tegen. maar dan ga ik van de week die etos pads kopen :D

thanks!

5. augustus

augustus Niet meer actief

Hier helpt het om na het badje met een babyborstel haar hoofdhuid te masseren door rond draaiende bewegingen te maken met de borstel. Zo neem je de schilfers mee. Olie hielp voor geen meter hier..

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Quinn heeft het nog steeds en is bijna 2.
    HEb ook van alles geprobeerd in het begin maar ben daar mee opgehouden.
    Hij heeft een flinke bos met haar en je ziet er niets van. ook heeft hij er geen last van.

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Gebruik je soms ook haarlotion?
    Fenneke haar berg werd erger door haarlotion.

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Bij ons hielp het door zijn hoofdje 's avonds goed in te smeren met babyolie, goed inlaten trekken zodat de schilfertjes wat weker worden en dan 's ochtends en een paar keer na het badje idd met een borsteltje rondddraaiende bewegingen maken zodat het loskwam en dan uitborstelen. Na een paar avonden was het weg.

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik kan maar 1 ding adviseren en dat is e haarlotion van Zarqa..Echt super spul!

10. Mistra

Mistra Actief lid

Apr 22, 2008
    165
    0
    16
    De berg van onze boef begint nu wat minder te worden. Hij heeft er ook een maand of drie 'last' van gehad. Soms een beetje, dan weer enorme korsten. Ik smeerde olie van Weleda, goed spul. Deed er verder niks aan. Heb ook pads van Zwitsal geprobeerd, maar dat was een ramp. Zoon kreeg er een knalrood, jeukend koppie van. Volgens m'n dokter is het ook 'te chemisch' spul. Die dure pads zou ik je dus afraden...
    Het verdwijnt vanzelf en als het goed is heeft je kleintje er geen last van. Succes!

11. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Yep hier ook de haarlotion van Zarga. werkte hier geweldig goed. Wel zeker een week iedere dag opsmeren.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier werd het met etos babyhaarlotion juist minder leek het.

uiteindelijk heeft ze na een nachtje bij oma.. volgens mij de behandeling met olie en een kaartje gehad
    want het is nu bijna weg.

nog niet helemaal tho.. maar dat komt wel.

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    hier was het heel erg, kon het weghalen wat ik wou en de volgende dag zat het er zo weer. Maar naar de huisarts gegaan en heb zalf gekregen (schimmel en antibiotica). Maar wij hadden het heel extreem hoor, dikke plakken, geen schilfers meer. Het stonk ook.

Nu is het nog maar een plek of wat wat schilfert, die haal ik weg met een wattenstaafje in babyolie, wrijf je het zo weg. En ik smeer natuurlijk nog schimmelzalf, maar dat zal voor jou niet hoeven.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Heeft hier ook goed geholpen. Was binnen een week weg.

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hier kwam het ook door de haarlotion. Ik gebruik dat sindsdien ook niet meer. En was vaak haar haartjes. Berg is een teveel aan talg als ik het goed heb.

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier goede ervaring met de etos pads. vond zwitzal ook te duur :)

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Moet er bij zeggen: ze kreeg berg van de haarlotion van Zwitsal.

18. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb de zwitsal pads, moet ze alleen nu een periode concequent gebruiken, dus 2x per dag en dan 1x per dag wassen.

Ook Sam heeft nog steeds berg. Maar ook genoeg haar om het te verbergen.

19. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Voor mij werkte idd dat met die kaart het beste!
    Even laten inwerken met olie op z'n hoofdje en daarna kon je het met een kaart er zo af schrapen.

Kost je niets extra's!

Succes

20. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    djezelf, werd de hoofdhuid dan ook een beetje rood na het verwijderen van de/het berg?

Share This Page