Ik zie vaak topics voorbij komen waaruit blijkt dat kinderen bergen speelgoed hebben/krijgen . Nou die van mij niet hoor! Ik combineer veel speelgoed met elkaar en doe er steeds andere dingen mee. Zo leert mijn kind om creatief te zijn en de mogelijkheden van een materiaal echt uit te diepen. Vaak ga ik even met haar samen spelen om haar te leren hoe je kunt spelen. Ook maak ik eens per 3 wkn een andere themahoek. Nu heb ik een grote tent staan en hiervoor een winkel. Nu vraag ik me af wat jullie mening en situatie is
Mijn jongens zijn al iets ouder en hebben samen echt ontzettend veel speelgoed Voordat R bij F op de kamer kwam hebben wij speelgoed uitsorteerd en dat werden 4 zwarte zakken. Dat het veel is vind ik op zich niet erg, het staat netjes in een hoek in speelgoed bakken maar ze spelen er bijna nooit/heel zelden mee Ze spelen liever buiten of zijn creatief bezig Voor de verjaardagen, sinterklaas en kerst heb ik dus ook besloten voor dit jaar dat ze nuttige dingen krijgen (kleding, een leuk boek zulke dingen) en alleen 1 speelgoed kado. Klinkt erg, ik weet maar vind het zo sonde als er na 2 weken al niet meer naar omgekeken word.
Hier een normale hoeveelheid, vind ik. Onder handbereik staat een grote doos met allerhande duplo en een andere doos met losse dingen; vormenstoof, kleurboek, bal, wat knuffels, puzzels en meer van die losse dingen. En de onderste plank van de boekenplank is voor kinderboeken. Speelgoed van de jongste ligt in de box. Maar het grootste gedeelte ligt opgeborgen, soms wissel ik weer wat speelgoed om en dan is het weer als nieuw. Ik probeer te voorkomen dat de hele kamer ingenomen wordt door speelgoed, dat vind ik echt niet nodig.
Hier ook een bult speelgoed en vind het wel prima. Dat komt met name omdat het in een speelhoek ligt en we er dus geen last van hebben. Ja, overdag als er een krat met duplo omgekieperd wordt en vervolgens niet meer mee wordt gespeeld en het huis bezaaid ligt met duplo Maar dat is al opgelost door de duplo in een kist te doen. Tuurlijk geeft het troep, maar we ruimen overdag een keer op en 's avonds weer en klaar. Of als er bijvoorbeeld gekleurd wordt en daarna weer iets anders, moeten ze eerst het kleurspul weer opruimen. Ik ben geen type dat met thema's werkt enzo, ik vind het wel prima en ben niet zo creatief En de mogelijkheden van materiaal mogen ze zelf leren uitdiepen Wel gaan we een keer in de zoveel tijd door de speelhoek heen om speelgoed naar de kringloop te brengen. De oudste beslist dan mee wat weg kan. Dat is toch al gauw een flinke vuilniszak vol.
Hier een normale hoeveel heid..we hebben voor haar en ikea expedtid 8 vaks kast. met 4 bakken. 1 bak met duplo, 1 bak met knuffels en ballen, 1 bak met auto's bakjes en vormen stofen. Boven op de kast haar puzzels. 1 vak met kleur teken en klie spullen. 1 vak met boeken, ik vak met grote little people bus. Verder de grote vracht wagen van littele tikes met 2 grote auto's. 1 poppen wagen met 2 poppen. en keukentje en loopfietsje. buiten glijbaan, wipwap walvis 3 wieler. En op zolder staat haar pucky loopfietsje die ze voor haar verjaardag heeft gekregen is ze nog net te klein voor. Valt ook onder buiten speelgoed. Hier best een creatief kindje dat met de riem van de hond speelt en haar knuffles moeten de riem om en gaat ze uitlaten. met sint krijgt ze heel misschien een toet toet auto garage. Maar verder juist educatief, voor lees boek, mini loco en leg puzzel van 4/6/8/12. Nijntje verstoppertje..we hebben een budget van 50/60 euro dus nog ff kijken.
Ik vind het vrij veel - hoewel een ander het misschien weer mee vind vallen. Ik vind vooral de plek die het inneemt wat vervelend, dus de grote dingen: Poppenwagen, treinbaan, loopauto, zitzak, poppenbedjes, little people kermis etc. Voor de jongste zou een autogarage helemaal leuk zijn, maar dat is ook weer iets wat blijft staan, dus dat gaat hem toch niet worden denk ik. Het is wél zo, dat ze met veel spelen... Dus als ik weer eens kijk wat naar zolder kan, kom ik toch vaak tot de conclusie: Bijna niets...
Onze kinderen hebben veel speelgoed. Maar dat betekend niet dat ik super veel speelgoed heb staan in huis. Ik heb 1 speelgoedbankje en daar zit het spul in. Daarnaast staan er wat grote dingen zoals een poppenwagen en poppenbedje.De grote dingen haal ik weg als ik zie dat ze er niet meer meespelen.En wissel ik om voor iets anders. In de speelgoedbank zitten altijd een paar standaard dingen waar altijd mee gespeeld word.Bijv. my little pony en barbies. Het andere wat er in zit wissel ik ook om. Zo blijft het voor hun altijd interresant.
Wij hebben niet overdreven veel speelgoed, vind ik. En ze is ook niet echt een speelgoed-kind.. Soms heb ik dan wel eens de neiging om te denken 'ohhh, ze moet dit en dit en dit hebben, want dan speelt ze er misschien meer mee'. Maar ik vrees dat dat niet opgaat. Meestal vindt ze iets nieuws een dag geweldig en dan niet meer zo. In de tuin hebben we vrijwel niets, alleen een zandbak. Dat vind ik wel jammer, maar het is nu eenmaal niet echt een fijne tuin voor een kind. Veel hoogteverschillen, waardoor we weinig ruimte hebben om wat leuks neer te zetten, zonder dat het óf gevaarlijk is óf de weg verspert. Wel een step, driewieler en fiets, maar das voor buiten de tuin (in de tuin geen ruimte voor). Maar ze heeft meer dan zat. Een ladekastje met wat klein speelgoed (dat ik af en toe afwissel), poppenwagen, poppenhuis, wheely bug, kratje duplo met trein en een verkleedkist. Dan een kastje met boekjes, spelletjes en puzzels. En een knutselkast.
Ik vind dat wij veel speelgoed hebben, (alhoewel dat vaak wel weer gerelativeerd wordt als we ergens anders zijn, ik schrik meestal van de bergen speelgoed bij anderen ). Maar goed, Thirza is wel de 3e op rij, ondanks dat haar halfzus en -broer hier enkel om het weekend zijn: ze hebben er niet minder speelgoed om Dus al dat speelgoed is hier ook al, (er wordt hier vrij zuinig om gegaan met speelgoed, dus de meeste dingen overleven ook echt lang ). Niet alles staat tegelijk in de kamer, want ik merk wel dat als er teveel staat/ligt, ze minder lekker speelt. Dan is er zoveel dat ze niet meer weet wat ze ermee moet. Dus wij wisselen wel af, trekken dan weer eens dit en dan weer eens dat uit de kast. En dan heeft ze toch ook elke keer weer wat nieuws Qua fantasie heeft al dat speelgoed echt geen negatieve invloed op haar fantasie: die is rijkelijk aanwezig Volgens mij is dat ook eerder een kwestie van aanleg dan van aanleren: sommige kids kunnen gewoon goed spelen en andere kunnen dat minder goed. Thirza kan erg goed spelen, (is niet alleen mijn mening, maar krijg ik ook voortdurend van anderen te horen ).
hier bakken vol speelgoed en ik wordt er wel eens galisch van! ik heb misschien 2 of 3 stukjes zelf gekocht en dat is ook hetgeen waar ze het meest mee speelt (blokken, badstickers,pop) De rest allemaal gekregen van de familie en hoofdzakelijk de oma's Super lief natuurlijk,maar de helft bekijkt ze al niet meer en staat eigenlijk in de weg.... maar zo "ff" weg doen ,doe ik ook niet, het is duur speelgoed en misschien wil ze er later nog mee spelen (?) Tot die tijd zit het in speelgoed kisten
Ik weet niet of het veel of weinig is... Ik vind het wel veel, en dat moet ook, want ik heb gastkindjes van allerlei leeftijden en die moeten toch ook lekker kunnen spelen! Qua indeling wissel ik nog wel eens, want dat is niet altijd handig.
heel veel denk ik ... maar we hebben er een aparte ruimte voor dus het stoort niet . Heb een zoon van bijna 7 en een dochter van 3 , groot verschil in leefwereld en interesses en dus ook echt jongensspeelgoed en meisjesspeelgoed . zoon heeft bv vooral interesse in future planet playmobil enzo ... wij hebben 2 expedit kasten van ikea met 8 bakken en bijna alles is vol. 3 bakken duplo, 3 bakken lego (niet helemaal vol, maar sorteert zo makkelijker) , 3 bakken playmobil ( grote stuks ook in de bak gestoken) , bak poppen, bak verkleedkleding, bak boekjes, bak kid knex / knex, bak keukenmateriaal. beneden dan nog een doos knutselmateriaal, spelletjes en een paar puzzels, keukentje, verzorgingstafeltje, poppenwagen . en los nog een aantal grotere dingen van playmobil zoals het top agents hoofdkantoor.
hier hebben we ook enorm veel speelgoed MAAR het zijn maar 5 verschillende dingen. auto's (met vloerkleed en gebouwen als garage ziekenhui brandweerkazerne) little people (7 sets) duplo (3 bakken vol van die blauw van ikea) blokken en een houten treinbaan en zijn keuken. verder niet het is wel heel veel maar echt maar 5 dingen eigenlijk tuurlijk wel wat kleine dingen maar dat staat inmiddels boven
Hier ook te veel speelgoed. 6 trofast bakken vol met: Little people (poppetjes en auto's, sets niet meegerekend), Duplo, Vtech smartville, houten trein/treintjes/Bob de bouwer voertuigen, Playmobil 123 1 bak met allemaal los spul, autootjes, barbies ed. Dan nog 3 bakken van de Expedit kast met: Playmobil en 2 bakken babyspeelgoed Verder staat hier nog de Kiekeboespeeldorp en Toettoetgarage op de grond. Fisherprice theeservies en picknickset op hun tafeltje. En nog wat op de trofast kast (Littlest Petshop spul, Little people voertuigen oa schoolbus, ponywagen en safariwagen & een hele partij brandweer auto's.
Hier hebben ze genoeg, hoewel t al wat uit dunt ivm babyspeelgoed waar ze niet meer mee spelen. Komt mooi uit dat 5 dec in aantocht is en hun verjaardag. Van ons krijgen ze niet veel, maar in de loop der jaren is er iig genoeg bij gekomen om lekker te kunnen afwisselen. En waar J. Te groot voor word, schuift automatisch door naar c en d. Ik merk natuurlijk nu wel dat ik voornl jongensspeelgoed heb. Maar wij hebben niet te veel en niet te weinig!