Goedemorgen, Ik weet niet of ik dit topic in het goede onderwerp heb geplaatst maar anders mag hij verplaatst worden. Het zit zo wij wonen in een klein appartementencomplex waar iedereen elkaar kent. Wij wonen hier nu twee jaar en toen we hier net kwamen wonen begon het gezeur al. Ze hadden een Facebookpagina die onze buurman beheert. Ik werd hier in toegevoegd. Gelijk begonnen ze ons de schuld te geven bepaalde dingen die wij gewoon weg niet gedaan hebben. Dit ook meerdere keren gezegd dat wij dat niet waren en dan kreeg ik een grote mond dat ik niet zo brutaal moest doen en mijn eigen zooi op moest ruimen. Wij zijn het enige jonge gezin in het gebouw de rest is allemaal 30/40. Het ging gelukkig daarna een tijd goed maar kreeg wel van telkens dezelfde buurvrouw berichtjes over dat ik mijn fiets ergens anders neer moet zetten etc. Gewoon altijd netjes te woord gestaan. Echter is het voor een maand terug helemaal geëscaleerd. Er worden dingen uit het gebouw gestolen. Zo werd ook continu in het afgesloten fietshok mijn fiets met opzet omgetrapt wat ik niet erg waardeerde aangezien ik een elektrische fiets heb. Mijn man heeft vervolgens per ongeluk het computertje op mijn fiets laten zitten en deze is vervolgens door een van de buren eraf gehaald. Dit op die groep gezet dat ik er echt klaar mee was. Vervolgens staat de buurvrouw die al twee jaar lang zich overal mee bemoeid te schreeuwen voor mijn deur. Ik heb dit netjes afgehandeld. Echter letten de buren nu continu op ons en bij elke huil van onze kindjes word het amk/veilig thuis gebeld. Wij worden hier heel erg verdrietig van en zijn gewoon heel goed voor onze kindjes. Ik heb ze nog nooit met een foute vinger aangeraakt of wat dan ook en het doet me ook zeer dat mijn buren nu met opzet proberen ons in flinke problemen te krijgen. Mijn vraag is dus zijn er hier mensen die dit ook mee hebben gemaakt. Ik ben nu echt als de dood dat ze mijn kindjes straks weg komen halen. En ja ik loop soms achter met de was en het is soms een bende hier maar mijn man werkt sinds kort weer en dat is voor mij gewoon echt even een weg hierin vinden hoe ik alles her beste kan doen. Maar ik lig nu echt nachten wakker door waar de buren mee bezig zijn. Ik durf zelfs niet meer naar buiten aangezien mijn dochter gevallen is en nu een blauwe plek heeft waardoor er straks vast weer gedacht word dat ik haar pijn doe. Dit maakt mij als moeder zo ontzettend onzeker. Elke keer als ik naar mijn kindjes kijk komt er een heel groot angstgevoel dat ik ze kwijtraak. De buurman heeft zelf gezegd als wij jeugdzorg bellen zie het niet als aanval maar als hulp. Allemaal leuk maar ik weet prima hoe ik mijn kids moet opvoeden en wat goed voor hun is. Ik hoop dat er mama’s zijn die mij kunnen geruststellen want ik word gek. Liefs een bezorgde mama
Als er daadwerkelijk geen reden is om te twijfelen aan jullie opvoeding, haalt Jeugdzorg je kinderen heus niet weg om een paar klagende buren hoor. Ze kijken echt wel verder dan een telefoontje over "een kind dat huilt" oid.
Ja wij hebben ook wel eens ruzie mijn man en ik alleen het is hier heel gehorig. Een keer is het echt heel erg geweest dr ruzie tussen mij en mijn man ivm werk etc was best veel geschreeuw verder niks hoor. Wij hebben ook bijna nooit ruzie een keer in het half jaar. en toen hebben ze daar ook een melding van gemaakt. Leuk was dat de kinderen er niet eens waren die waren uit logeren. Maar dat soort dingen dus. De reden waarom ik mij zorgen maak is omdat ik ook echt horror verhalen heb gehoord over jeugdzorg. En het liefst kom ik helemaal niet met hun in aanraking en blijf ik zo ver mogelijk van die organisatie vandaan.
Niks mis met jeugdzorg hoor, tenminste niet zoals jij denkt. Het is echt niet zo dat er allemaal kenaus werken die als jouw buren bellen de kinderen weg komen halen. En als dat niet gerust stelt: het kan alleen als de kinderrechter toestemming geeft en dat doet hij niet op basis van telefoontjes van buren. Mocht jeugdzorg langskomen of contact opnemen sta ze dan gewoon te woord en wees eerlijk, komt echt wel goed.
ik herken je angst.. ik heb ook met amk te maken gehad en ook ivm valse meldingen. Ik was WEL bijna mijn kinderen kwijt geweest, ondanks dat er allemaal bewijzen waren dat de meldingen leugens waren.. Het heeft bij mij 6 maanden geduurd, heb gevochten, dossier tegen het AMK opgebouwd en alle bewijsmaterialen erbij gevoegd.. en na die half jaar het bericht: ' U HAD GELIJK MEVR. MELDINGEN WAREN VALS. DOSSIER WORD VERNIETIGD'. Maar eerlijk? wat ben ik bang geweest.. en zelf een half jaar nadien nog steeds achterdochtig enz. als je wat tips/adviezen wil mag je mij een pb sturen. Wil je daar dan ook wel mijn situatie geven die ik toen had en wat ik allemaal gedaan heb en wat mij ontzettend geholpen heeft om dit te winnen, mijn gelijk te behalen en erkenning ervan maar ook hoe ik sterk bleef ondanks dat ik zo bang was..
niet geheel waar.. mijn kinderen zouden uitnhuis geplaatst moeten worden op basis van valse meldingen.. Gelijk na die meldingen is dit achter mijn rug om geregeld.. Maar goddank dat ik dat heb weten te voorkomen door iedereen binnen te laten, rustig te blijven en mijn eigen ding bleef doen. Want de politie was al op de hoogte dat zodra ze gebeld werden ze gelijk moesten komen. En ja dar schrok ik best van, toen ik dat 3 weken later hoorde via dossier. Dus het is niet enkel op basis van verhalen, maar helaas ook veelal waarheid dat dit dus wel gebeurd. Want voor elk kind wat uithuis geplaatst word, wordt er geld verdiend.. cru maar zo werkt het wel
Ja... Een lucratieve mensenhandel... Sorry maar ik weiger dit pertinent te geloven. Er zal vanuit het rijk ongetwijfeld geld naar het amk en jeugdzorg gaan (godzijdank) maar die indianen verhalen houden wel erg lang stand. Heel vervelend dat dit is gebeurd overigens, en niets is zo erg dat je je kinderen kwijt kan raken voor iets wat je niet gedaan hebt, maar uht is echt met tussenkomst van de rechter. Ts, je kunt natuurlijk ook zelf Veilig Thuis contacteren en ze zo de wind uit de zeilen te halen, ze uit te nodigen voor een gesprek en het hele verhaal uitleggen...
Ik geloof er ook absoluut niet dat jeugdzorg kinderen uit huis plaatst zodat ze geld krijgen. Eerder andersom, dat kinderen nog niet snel genoeg uit huis worden geplaatst. Als het echt valse meldingen zijn zou ik contact opnemen met de wijkagent en kijken of hij kan bemiddelen of kijken of je eventueel een aanklacht wegens laster in kunt dienen.
Dat je buurman denkt dat het amk je 'helpt', dat is niet juist. Het is een vervelend onderzoek voor de ouders als je met het amk te maken krijgt en het 'helpt' niet. Ik zou in jouw geval nu zeker actie gaan ondernemen, want wat je buurman doet is laster. In Nederland is een eerste waakhond voor kindermishandeling, het consultatiebureau. Mocht het amk een onderzoek instellen, dan zullen ze daar ook zeker contact mee opnemen. Ik zou het consultatiebureau dus eerst zelf bellen, dat je een afspraak wilt omdat je buren regelmatig melding doen bij het amk. Laat ze gerust op huisbezoek komen, dan kunnen ze meteen zien dat je kinderen in een veilige omgeving opgroeien. Een grote volle wasmand is bijvoorbeeld echt het probleem niet, als de kinderen maar niet in vuile kleding van 3 dagen oud rond lopen. Als je kinderen een kdv of peuterspeelzaal bezoeken, kun je daar ook navragen hoe zij je als ouder zien. En tenslotte kun je de wijkagent bellen dat je in een burenruzie zit die aan het escaleren is en hoe je daar mee om moet gaan. Maar mocht het nou toch zo zijn dat het amk een onderzoek start, dan ben je echt niet meteen je kinderen kwijt. Dan krijg je een huisbezoek en dan lach je vriendelijk, vertel je over je fantastische kinderen, over je partner en over dat jullie je stinkende best doen. Misschien komen er dan aanbevelingen uit het rapport waar je niet op zit te wachten, maar uit huis plaatsen doen ze echt niet zomaar.
Dit vind ik een heel goede oplossing! Bel ze en leg ze uit dat de buren steeds dreigen hen te bellen en ze weillicht al wel telefoontjes ontvangen hebben van de buren en dat jij hen graag uitnodigt om de situatie te bespreken. Als dan de ene na de andere buur zou bellen heeft het veel minder impact omdat ze op de hoogte zijn van alle buurtruzies. Overigens vind ik het wel erg bijzonder dat alle buren zich zo tegen jullie gekeerd hebben. Dat ze "ouder" zijn lijkt me nergens iets mee te maken hebben. Misschien kun je met een aantal buren die wat minder vervelend doen als mediator ofzo toch eens proberen eea te bespreken om de lucht te klaren. Lijkt me namelijk heel naar wonen tussen al die vijandigheid.
Los van alle adviezen: ik zou daar niet willen blijven wonen en uitzien naar een andere woning, hoe lastig ook. Je hebt met zoveel partijen te maken binnen dat appartementencomplex, lijkt me ontzettend lastig om dat te lijmen.
Bedankt voor alle berichten. Ik heb al meerdere malen met veilig thuis gebeld maar die gaan pas in gesprek zodra hun het noodzakelijk vinden daarbij mogen ze niks vrijgeven over eventuele meldingen en als er meldingen zijn gedaan zou ik dat vanzelf horen was hun antwoord. Ik ga morgen wel naar het inloop spreekuur bij de wijkagent. Ik wil zeker verhuizen en dat gaat ook gebeuren wij gaan over een aantal weken/maanden verhuizen naar Duitsland. Waarom ik ruzie met de buren heb? Ik heb ruzie omdat ik zeg als ik ergens mee zit. Echter ben ik niet de enige. Er zijn meerdere buren die willen verhuizen doordat de sfeer hier zo is het zijn namelijk een paar buren die het voor een ander verpesten die overal op letten die overal de woningbouw voor bellen of jeugdzorg want dit hebben ze ook al bij andere gezinnen gedaan die hier wonen. We hebben ook contact met andere oud bewoners en zijn allemaal weg vanwege de treiterijen van die paar buren deze wonen er al vanaf het begin en bemoeien zich overal mee. Je kan nog geen scheet laten of de woningbouw word gebeld
Ik ken ook wel iemand die na meldingen het AMK langs heeft gehad voor een onderzoek. Dat was enorm stressvol en heel heftig, gelukkig kwam het allemaal op zijn pootjes terecht omdat ze het AMK goed te woord heeft gestaan en zelf al een enorm dossier had opgebouwd van alle misstanden die aan de gang waren. In jullie geval zou ik dus ook ALLES registreren. Schrijf alles op. Bewaar berichten en print ze uit, van FB, van whatsapp, sms, email... Alles. Worden er spullen gejat of gesloopt? Doe daar aangifte van. Neem contact op met de wijkagent en kijk naar wat je kunt doen, bijvoorbeeld bemiddeling tussen jullie en de buren om dit conflict op te lossen. Sowieso al om erachter te komen wat hun nou eigenlijk dwars zit, want wat ik hier lees slaat echt nergens op. Pas als je weet wat er is kun je immers werken naar een oplossing. Op deze manier, als het AMK dus wél aanklopt, heb je al een dossier om te overleggen waaruit blijkt dat er een burenruzie is waar deze meldingen uit voort komen. Dat helpt. Als ze maar vaak genoeg bellen komt het AMK namelijk wel degelijk polshoogte nemen. Oh, en ik lees nu je nieuwste bericht: Maak hier massaal(dus niet alleen jullie maar ook de andere buren die last hebben, of hebben gehad van deze mensen) ook melding van bij de woningbouw, als ze het te bond maken kunnen ze eruit gezet worden.
En inderdaad dit gaat niet meer gelijmd worden. Die par buren zijn hier al jaren mee bezig en hebben al meerdere mensen “weggejaagd” dus de enige optie is verhuizen en dit gaan we ook zeker doen.
oh wow wat een buren zeg.... ik zou ze voor zijn en alvast zelf met veilig thuis bellen en ze uitnodigen voor een gesprek zodat jij je verhaal kan doen ze kijken niet alleen naar een melding van buren maar naar de hele situatie maar je blijft natuurlijk voor altijd daar aan verbonden... ik zou daar ook zo snel mogelijk weg willen en verder elk contact met de buren vermijden! want elk woord zullen ze tegen je gebruiken maar goed mezelf kennende had ik ze allang aangesproken op hun gedrag
Ik denk dat het al verkeerd is gegaan bij een Facebook groep. Menselijk contact is altijd anders dan online. Hebben jullie wel contacten met buren. En is een gesprek met buurtbemiddeling al eens geprobeerd. De wijkagent zal je daar ook naar toe verwijzen. Er is namelijk geen sprake van strafbare feiten. Wat betreft amk die kijken verder dan een boze buurman. Het onderzoek zal betekenen dat ze met iedereen contact gaan opnemen. Dus jullie huisarts, de school het kdv en het consultatiebureau. Verder kijken ze natuurlijk in de systemen of er al iets bekend is over jullie. Daarna nemen ze contact op voor een gesprek. Sta ze netjes te woord en doe je verhaal. Als er echt niets aan de hand is heb je niets te vrezen. Als je niet meewerkt wel. En kijk ook eerlijk naar jullie situatie. Je woont in een klein en gehorig appartement. Je man heeft (langdurig?) Geen werk gehad. Hoe kan dat? Jij geeft aan het huishouden niet goed aan te kunnen. Waarom is dat zo? Werk jij ook niet? Een berg was is geen probleem. Een vies huis vol opgewassen kleding wel. En kinderen in vieze, te kleine of onverzorgde kleding ook. Wees eerlijk wat is jullie situatie? Ik denk namelijk dat er meer speelt dan jij hier schrijft klopt Dat? Het amk haalt zeker niet zomaar kinderen uit huis. Er is een tekort aan pleeggezinnen. En dat kost veel meer geld dan hulp.in de thuissituatie die ze altijd eerst proberen!! Is thuis ook nog eens beter dan pleegzorg voor het kind.
Je hoeft ook niet te vragen wie er meldingen doet. Ik vind het bijzonder dat veilig thuis je zo te woord staat. Ik heb met ze te maken gehad in een situatie dat het absoluut volgens protocol ging, namelijk huiselijk geweld in bijzijn van een minderjarige en dan wordt veilig thuis door de politie en het ovj op de hoogte gesteld. Dat hebben ze mij ook verteld. Ik heb zelf Veilig thuis gecontacteerd en met hun gesproken over de situatie. Goed gesprek, en uiteindelijk ben ik doorverwezen naar maatschappelijk werk. Die uiteindelijk het dossier hebben gesloten omdat ze geen noodzaak zagen. In mijn geval was er wel degelijk iets aan de hand. Geen enkele keer is het woord uithuisplaatsing gevallen... Dus een aantal boze buren zullen daar echt geen ijzer breken hoor. Veilig thuis geeft op hun website ook aan dat je ze gewoon kan bellen en om advies vragen. Ik vind het daarom bijzonder dat je zo wordt afgescheept...
Ik heb altijd persoonlijk contact met buren. Ik ben van mening je kan beter langs gaan dan dat je contact via Facebook laat verlopen. Ik woon in een groot appartement (110 m2) dus dat valt allemaal wel mee. Mijn man zat in de ziektewet vanwege scoliose en is sinds september weer aan het werk. Ik werk bij de supermarkt maar helaas door de reuma ben ik nu degene die in de ziektewet zit en dus thuis zit met de kindjes. Verder is er vrij weinig aan de hand hoor. Ik nodig je graag uit om hier te komen wonen voor een paar maanden zodat je zelf kan zien hoe het er hier aan toegaat. Mijn kindjes lopen altijd in schone kleren gaan elke dag in de douche alleen het washok liggen kleren die gewassen moeten worden verder is mijn huis pico Bello. Ik bedoelde dat ik een weg moet vinden in het opruimen en verzorgen van de kinderen en ook nog eens de was doen en de was opvouwen. Dit omdat ik heel snel moe ben van de reuma en ik ook in verwachting ben van een derde dus dit werkt niet mee aan mijn energie level. Verder speelt er vrij weinig en ben ik al erg eerlijk en open geweest over wat de situatie is. Vandaag ook weer iemand uit het gebouw die met precies dezelfde buurman knallende ruzie heeft omdat ie een grapje maakte.
Ik heb hun gebeld en werd toen terug gebeld door degene die dat soort dingen doorspreekt. Die kon mij totaal niet geruststellen en ik zou zelf wel zien als er een melding gemaakt zou worden. Daarom dat ik niet graag nog een keer bel aangezien ik toen al echt een chagrijn eerste klas aan de telefoon had. Ik wil graag meewerken en voorkomen maar ik had het idee toen ik belde ik tegen een muur aan liep.