Buiten spelen? Als ze dat met goede schoenen doen zitten die onder de modder. Ze hebben verder ook nog scouting, gaan ze ook op laarzen heen. Zijn echt buiten kinderen.
Waarom zou dit niet in de lounge kunnen als er wel al tig sneakers-topics, winterjas-topics of welke-schoen-bij-deze jurk-topics in de lounge gestaan hebben? Ik vind ze er onwijs leuk uitzien. Heb het er zelf nog nooit aan uit gegeven en ga dat ook niet meer doen denk ik. Onze kinderen dragen eigenlijk nooit meer laarzen maar altijd wandelschoenen bij slecht weer of naar scouting.
Hier nu ook bergstein, hij loopt er veeeel beter op dan de gewone regenlaarsjes. Met die harde laarsjes loopt ie echt als platvoet, hier loopt hij gewoon op, kan z’n voeten afwikkelen en rennen enzo. Druppies zijn volgens mij hetzelfde principe, die gaan ook door tot de volwassen maten, zit te denken om een paar voor mezelf te kopen voor in t bos enzo.
Leuke laarsjes! Maar tot zijn 3e jaar wilde mijn zoontje absoluut geen laarzen aan.. Nu haast nog geen laarzen behalve laatst met school naar de boerderij. Heb ze van mijn werk en zijn gevoerd,dus ook handig met sneeuw.
Eens, ik vind het ook relatief een hoop geld voor een artikel wat ze niet zoveel aanhebben. Mijn dochter draagt ze tenminste nauwelijks. Naar school toe vind ik het niks, zit ze daar met zweetpootjes, die dingen gaan broeien.. Aan lederen laarsjes geef ik het wel uit, max 60,-.
Eigenlijk.. vind ik regenlaarzen sowieso oerlelijk, en ook geen kleding om eerlijk te zijn. Hetzelfde als een regenjas of poncho, puur omdat het je beschermt tegen regen/plassen. Mijn buurjongetjes vroeger hadden altijd regenlaarzen aan en ik vond het altijd een beetje armoedig staan. Uiteraard is het anders als je op een boerderij woont ofzo, maar ik zou mijn dochters toch niet zo snel op regenlaarzen naar school laten gaan.
Toen ik kneiterduur las dacht ik dat ze 60 euro ofzo waren. Ik vind ze niet duur, maar wel heel lelijk. Laarzen worden hier eigenlijk niet/nauwelijks gedragen.
Gaat functionaliteit dan niet altijd boven uiterlijk? Hier eigenlijk wel, zeker voor de kinderen. Dus als het regent lekker laarzen aan.
Ja, maar dat zei ik ook al. Met in de regen/plassen buitenspelen deed ik het wel, maar dat kwam gewoon niet zo vaak voor.
Nou ik was ook erg benieuwd naar die speciale berstein laarzen, ik lees hier dat er minstens de helf deze laarzen heeft. Dus we moeten maar ook aan beginnen Dus vandaag met dit mooi weer naar het bos geweest, ook daar een hapje gegeten. Mega druk natuurlijk. Ik dacht, ik ga eens opletten wat voor laarsjes andere kids aan hebben... viel dus zwaar tegen! Geen een bergstein gezien, wel tig keer hema laarsjes, opgevolgd door van haren, daarna meiden in lederen laarsjes en jongens in gewone schoentjes. Kon mijn man zo niet uitleggen waarom we zo'n dure rubbere laarsjes moeten hebben
Zijn er ook Bergstein laarzen die geschikt zijn voor de winter? Ik hoor best vaak over deze laarzen dus ik wil hier wel naar kijken. Mijn kinderen lopen nu heel saai op Hema en Buurman en buurman laarzen als we naar het bos gaan of spelen in de speeltuin maar ik vind ze er minder goed op lopen dan op schoenen vandaar dat ik verder wil kijken naar andere laarzen.
Zo vaak draagt mijn dochter ze niet trouwens, maar als het nog niet zo koud is maar wel vochtig dan draagt ze ze langs de lijn bij voetbal van haar broer. En als we gaan wandelen met vochtig weer. Ze vind in plassen springen echt een feestje.
Ik heb alle soorten en merken laarzen gehad. Maar zowel ik als de kinderen willen alleen nog maar Bergstein. - ze zijn gemaakt van duurzaam, licht en soepel natuurruber. Niet te vergelijken met goedkope plastic van de hema/bristol Of action (die ik ook heb gehad), - de laarzen zijn veel soepeler en sluiten beter aan om de voeten. Ze blijven bij rennen en voetballen dus beter zitten. Die plastic laarzen vlogen hier zo uit, - wij hebben de gevoerde laarzen. Die zijn lekker warm maar zweten niet. In goedkoop plastic hebben ze warme zweetvoeten die stinken. Nu niet meer. - het belangrijkste is het soepele voetjes en een zachte zool. Ze lopen er beter op. Hier heb ik goede schoenen van leer voor op school. Maar daar laat ik ze niet op buiten spelen. Dus na schooltijd lopen ze buiten op laarzen in het najaar/winter/bij slecht weer. De broek blijft lekker schoon bij nat gras of zand. Ik vraag mij af hoeveel andere kinderen buiten komen als die geen laarzen dragen. Of niet in gras of zand spelen. Ander voordeel is dat ze se laarzen zelf aan en uit kunnen trekken. Goedkoop zijn ze niet maar op marktplaats kan je ze ook altijd vinden. Ze zijn zeker het geld waard! Ik heb ze een maat groter dan de schoenmaat (gevoerde winterlaars). Prijs is niet vergelijkbaar met action. Kwaliteit en draagcomfort ook niet..
Juist omdat dochter veel buiten is heeft ze altijd minstens 1 extra paar leren buitenspeelschoenen daarvoor (dr visser scapino bijv). Ik heb leren schoenen niet voor de mooi/netjes op school, maar ik wil dat ze de schoenen die ze het vaakst gebruikt goed voor haar voeten zijn en geen regenlaarzen. Daarnaast wandelen we ook vaak in de Ardennen door/langs riviertjes, dus ze heeft ook nog een paar waterdichte en ademende bergschoenen (decathlon). Die gaan ook aan naar een modderige boswandeling. Ik kan me ook oprecht niet voorstellen dat mensen regenlaarzen verslijten (wel op een boerderij door de poep lopend ofzo, dan vind ik ze wel geschikt). Toen dochter nog naar het kinderdagverblijf ging verbaasde ik me ook vaak over ouders die hun kind standaard hele dagen op regenlaarzen lieten spelen daar ('want anders krijgen de goede schoenen kale neuzen, zonde van de dure schoenen'). En dan de goede leren schoenen om boodschapen mee te gaan doen bijv. Ik vind dat omgekeerde wereld zegmaar, lekker buiten spelen hele dag op goede schoenen, en die paar stappen lopen in de supermarkt mag wel op regenlaarzen
Wat een domme opmerking weer.... Natuurlijk zitten mijn kinderen elke dag de hele dag binnen omdat ze geen laarzen hebben... Snap je zelf ook wel toch.
Natuurlijk kan je ook een extra paar goede schoenen kopen. Maar zoals ik schrijf heb ik de laarzen niet de laarzen de hele dag aan. En zeker niet naar school of de supermarkt! Maar juist met het dagelijks buitenspelen dragen ze hier laarzen. Die kunnen ze zelf aan en uit doen en zitten erg lekker. Ook beschermen ze de broek en voeten beter tegen zand kou en modder dan bergschoenen (die ook veel stugger zijn). Nou maken wij geen bergwandelingen dus daar heb ik geen speciale schoenen voor nodig. Scapino schoenen vallen hier trouwens onder schoenen voor erbij. Ik kan daar zelden slagen en vind de kwaliteit niet heel erg top.
En ik ken ook genoeg kinderen (met name in de steden) die buiten spelen op een verhard plein of op van die zachte tegels. En die even naar de eendjes gaan en weer terug. Of die bij slecht weer of kou binnen blijven de hele dag. Dan heb je natuurlijk geen laarzen nodig. Niet vervelend bedoeld maar niet iedereen verstaat onder buiten spelen hetzelfde, heeft dezelfde mogelijkheden (in een flat 3 hoog achter zijn je opties beperkt) of hecht er dezelfde waarde aan. Dus ook niet iedereen zal laarzen echt nodig hebben. Maar bij veel buitenspelen en intensief gebruik zijn Bergstein laarzen wel ideaal!