Ik vroeg me af of jullie je schamen omdat je niet werkt maar thuis bij je kindje bent en het huishouden doet? Elke keer als mensen vragen wat voor werk ik doe of hoe het op mijn werk gaat, dan zeg ik dat ik niet werk en huismoeder ben...ik ben 24 en ik merk dat daar altijd wel verbaasd op word gereageerd. Ik voel me dan altijd een beetje ongemakkelijk want de meeste van mijn leeftijd werken allebij fulltime en hebben nog geen kinderen. ben benieuwd hoe jullie dit ervaren en hoe jullie er dan mee omgaan?
Meid, mensen hebben altijd wel wat te klagen en te zeuren. Je moet je nergens voor schamen hoor. Als jij het heerlijk vind om niet (buitenshuis) te werken dan is het toch geweldig dat je lekker thuis bij je kindje kan zijn. Nu krijg je hierom "scheve" gezichten, maar als je werkt zeggen ze, oh wat jammer dat je niet bij je kindje kan zijn. Gewoon lekker doen wat jij fijn vindt en in je financiele plaatje past!
Wat kan jou het schelen wat een ander denkt, Ik ga als volgt met mensen om die op die manier anderen beoordelen of veroordelen: Vragen of ze zo snel mogelijk met hun arrogante kop uit mijn leven willen verdwijnen! Ik word namelijk erg moe van zulke kortzichtige mensen. Meid lekker huismoeder zijn, of wat je ook maar wil! Geniet lekker van je eigen leven!
Misschien is die reactie wel een vorm van jaloezie, ze zouden ook wel willen dat ze thuis konden zijn bij de kinderen. En geen werk hebben....volgens mij is huismoeder toch ook wel een hele job hoor. Laat ze maar lekker l*llen. Als jullie op deze manier tevreden zijn is het toch goed. Groetjes Taby.
Hi meis, laat ze idd maar lekker lullen,iedereen moet doen waar ze zin in hebben,ook jij! Ik denk dat als de mensen dit konden veroorloven dat ze dan ook liever thuis bleven geloof mij maar! Ik zelf zou er niet voor kiezen maar weet dat heel vrouwen niet willen werken maar moeten om alles te kunnen bekostigen. Als jullie je daar goed bij voelen en het gaat goed waarom niet? Groot gelijk! Liefs D.. -x-
niks om je voor te schamen, ik ben er 7 jaar uitgeweest. mensen hebben inderdaad altijd iets te zeuren.
Ik ben eerder jalours Ik zou heel graag thuis willen blijven bij mijn kleine mannetje, maar ja dat gaat helaas niet. Lekker laten denken.
schamen? daar moet je juist trots op zijn! ik zou me persoonlijk schamen als ik zeg: ik heb een babytje en ik werk 50 uur in de week!
Ik ben al bijna vijf jaar huismoeder. Ik schaam me zeker niet! Waarom zou ik me schamen dat ik m'n kinderen zelf opvoed, verzorg en dagelijks zelf naar bed breng en uit bed haal? Ik ben een trotse huismama en vervul mijn fulltime baan met veel liefde .
ik zit ook lekker thuis voor mijn zoon. het is toch ook net zo goed hard werken we doen de huishouden we strijken we verzorgen er voor dat er eten op tafel staat enz enz... ik schaam er niet voor en ik doe het met alle liefde en plezier en wat een ander denkt daar heb ik echt bout aan.. ik ben er liever voor mijn kleintje dan dat ik zou werken eerlijk is eerlijk.. liefs, manuela
Ik snap het best en vind het zeker niet iets om je voor te schamen, ben zelf ook een jaar of 3 full-time thuis geweest. Iedereen die roept dat dat zo zwaar is vind ik alleen een beetje overdreven, toen ik thuis bleef was het de meest luie tijd van me leven! Ik zou nooit meer full-time thuis willen zijn, maar zal een ander niet veroordelen omdat die het wel doet/wilt. Maar een baan naast een gezin geeft mij veel meer voldoening, al is het soms hectisch! Wat ik wel vind, de vrouwen die full-time thuis zitten bij de kinderen en dus afhankelijk zijn van een man (hun partner) en dus later onverhoopt alleenstaand worden (tja het gebeurt nou eenmaal), die belanden 9 van de 10 in de bijstand en dan zijn ze echt niet blij. Daarom denk ik dat het voor een vrouw beter is om naast het moederen een (kleine) baan ernaast te hebben en zo zich verder blijft ontwikkelen, en in het arbeidsproces te blijven. Eigenlijk is het nogal ouderwets om als moeder zijnde full-time mama te zijn, waar blijven de papa's in dit verhaal...die werken wel 50 uur om dat te bekostigen en ondertussen ziet die zijn kind(eren) niet. Is toch eigenlijk ook treurig. Maar schamen, nee onzin! Maar als je dat wel doet, sta je misschien helemaal niet zo achter je keuze en/of beslissing om full-time thuis te zijn. Ik kreeg er ook spijt van na een tijdje en ben als een sodemieter een baan gaan zoeken. Ik moet zeggen dat nadat me jongste geboren was ik het wel even zwaar had en twijfelde.....maar ik wist diep van binnen wel dat dat de hormomen waren....en ja...nu 7 maanden verder ben ik weer even happy met naast moeder zijn ook nog een baan te hebben.
Ik heb een baan en doe ook het huishouden en ik strijk ook en zorg ook dat er eten op tafel staat........etc etc etc
lekker laten kletsen die mensen! de mensen die zo stom reageren zullen wel stikjaloers op je zijn, omdat zij niet thuis kunnen zitten, maar dat wel het liefst zouden willen. Denk maar zo, jij bent er 24 uur per dag voor je kindje!
Ik schaam me er niet voor. Wat mensen om me heen denken moeten ze zelf weten. Ik heb niks tegen werkende moeders maar als ik de opa's en oma's de hele week zie zeulen met hun kleinkinderen vraag ik me af wie wilde er nu kinderen? Ik vind het heerlijk om intens van me zoon te kunnen genieten.
Ik vind het jammer in een topic als deze dan weer een aanval op werkende moeders te lezen. Als je respect wilt zal je ook met respect naar je medemens moeten handelen. Ik vind ook niet dat je je hoeft te schamen. Als het kan om thuis te blijven dan geniet je daar toch lekker van! Als je thuis blijft omdat je niet wilt werken en een uitkering krijgt vind ik dat wat anders.
Ik bedoel het echt niet als een aanval. Ik vind het ook kanp als je als moeder en je gezin , je werk en huishouden allemaal kan regelen. Ik denk dat er overal een aanval op is.