Momenteel ben ik nog met zwangerschapsverlof, maar nu heeft mijn baas aangekondigd dat hij met mijn terugkeer mijn contract voor onbepaalde tijd wil ontbinden. En daar laat hij mij een keuze in: - of hij start een economische ontslagprodedure via het uwv - of ik moet instemmen met wederzijds goedkeuren van contractontbinding met behoud van ww Kunnen jullie mij met advies op weg helpen en mag hij dit op deze wijze doen? Is dit eigenlijk wel een keuze? Alvast bedankt
Beste Rrowan, UWV Webcare is niet bevoegd arbeidsjuridische vragen te beantwoorden. Ik kan daarom je vraag over de ontslagprocedure niet beantwoorden. Welke keuze je maakt of welke weg er wordt bewandeld hangt van veel factoren af. Krijg je wel een ontslagvergoeding bijvoorbeeld. Is het beëindigingscontract wel juist opgesteld. Is er rekening gehouden met een opzegtermijn. Mag jouw werkgever jou wel ontslaan op grond van bedrijfseconomische redenen. Toch wil ik je wel op weg helpen. Je zou contact kunnen opnemen met de rechtsbijstand of vakbond (als je daarbij bent aangesloten) of het Juridisch Loket. Ook kun je hier jezelf inlezen wat ontslag via UWV of met wederzijds goedvinden inhoudt. Ik wens verder een goed verlof. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare