bericht van de belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door mamma chan, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja hellaas mag dat bij de bd. tot 5 jaar na de aangifte!
    en bij eigenzaken zelf tot 10 jaar na aangifte.

op de vraag wanneer wij aangifte hebben gedaan. 25 jan aangifte gedaan en de dagtekening staat op 15 mei

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik blijf ook wachten.. Nog steeds geen brief..rond 4 maart zijn onze aangiftes verzonden. 2007 en 2008 zijn al een tijdje binnen, nu het laatste jaar. Het zou zo goed uitkomen!!!! ( zouden ze me horen? :p)

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Als je de brief eenmaal hebt, hoe snel heb je het geld dan?(ik heb de broef nu 2/3 dagen geleden gehad)

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Rond de dagtekening van de aanslag krijg je het geld ;) meestal staat het al op de rekening voor de datum maar kan ook net wat later komen ivm weekend of feestdagen. Maar mijn advies is wees voorzichtig met dit geld uitgeven, want je kan moeten terugbetalen bij de def.aanslag en dit kom ik vaak tegen op mijn werk bij de belastingdienst. Mijn advies is echt leg het geld achteruit totdat de aanslag def. is vastgesteld.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Geen standaard riedeltje maar de wettelijke termijnen ;) Ik moet het zelf ook dagelijks 1000X zeggen maar wij moeten de wettelijke termijnen geven aan de mensen ;) En voor 1 april aangifte gedaan is voor 1 juli bericht. En def. aanslag kan wettelijk gezien 3 jaar duren en daarna kan de bed.dienst nog een naheffingaanslag opleggen. Juridisch gezien moeten wij dit allemaal zo tegen de mensen zeggen daar zijn ze heel streng in bij de belastingdienst ;)

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    het was ook niet negatief bedoeld he, ik snap ook wel dat ze dit moeten zeggen.;)

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hahha ik heb alleen wat over 2007 gehoort.
    mijn vriend heeft toen nooit aangiffte gedaan

dus 2007 kreeg hij 922 euro terug.. dat hebben we al gehad
    en 2008 kreeg hij 2200 euro terug
    en 2009 kreeg hij 1100 euro terug.. :D:D..

komt allemaal mooi uit

maar 2008 en 2009 zitten we nog op te wachten zucht

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

en toen 2007 de broef binnewas stond het gelijk op de rekening..

en ik krijg van mezelf ook nog 900 terug :D

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik bedoelde het ook niet negatief hoor :D maar bij de belastingdienst moeten we enorm rekening houden met de wettelijke termijnen en het juridische gebeuren e.d. en daarom zijn wij verplicht bepaalde termen altijd te noemen als we met een klant in gesprek zijn ;)

10. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Annetske: wat kunnen redenen zijn dat je bij een definitieve aanslag toch terug moet betalen? Ik krijg behoorlijk wat terug: hypotheekrente-aftrek, studiekosten, alleenstaande ouderkorting etc. etc. Je kan nu toch zeker weten dat je er recht op hebt? Of niet? Ben erg benieuwd. Ik zet het altijd wel een poosje netjes opzij hoor.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het kan zijn dat je bedragen niet juist hebt doorgegeven. De belastingdienst kan altijd doen besluiten jou extra te controleren en alle cijfertjes die zij beschikbaar hebben bij elkaar op te tellen. Ze kunnen geloof ik zelfs jou vragen bonnen te overleggen (maar ik heb nog nooit gebeurd dat dit iemand is overkomen?). Hoe vaak wij wel niet hebben gehad dat we te veel zorgtoeslag kregen omdat de belastingdienst het steeds presteerde ons oude jaarinkomen te nemen ipv de gewijzigde. En als je dan als burger niet goed oplet...

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mijn oma had het geld wel al, wij hebben maart al aangifte gedaan maar nog niets gehoord... vorig jaar stond het 5 mei op onze rekekning

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wist ik niet wat vervelend is dat zeg! bah!

Mijn man had een paar dagen ook gebeld in de hoop dat ze ook een datum zouden zeggen, maar helaas het standaard praatje kregen we haha! afwachten dus.

14. Ellen291982

hahaha ik weet ook dat jullie dit om wettelijke dingen zeggen! wil een ander antwoord haha!!!:D
    Als we geluk hebben net alss vorige 2 jaren hebben we wel eerder als 1 juli. rond midden mei hopen we weer. we hebben 4 februari de aangifte gedaan hoorden we aan de telefoon.

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

onze achternaam begin met de V.
    volgens mij gaat het op volgorde van je naam.
    Ik ben er altijd snel bij met aangifte doen, maar ben altijd als laatste die geld krijg! heel frusterend hahaha

We krijgen stuk minder terug dan gewend, ik ben niet gezond en normaal kon ik hierdoor veel kosten aftrekken, nu alles zo omhoog is geschroefd kom ik er net niet aan. Echt balen....
    Want ja de onkosten blijven het zelfde!

Maar goed, we krijgen terug, daar wordt ik wel weer blij van, alles is meegenomen!

16. Ellen291982

Hier ook met een V en een T (mijn man en ik doen samen aangifte, maar hier wel snel geld. (oke even afkloppen nu zul je anders zien dat we nu wel laat geld hebben;))

17. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dat zou toch heel oneerlijk zijn, vind je niet? Stel dat je in januari aangifte doet en het pas in juni krijgt terwijl iemand anders aangifte in maart doet en het in april krijgt.. Ik hoop dat de belastingdienst het op een "eerlijke" manier doet, op volgorde van ingezonden datum. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, nietwaar?

Leuker kunnen we het niet maken. Klopt als een bus! Het wordt er inderdaad niet leuker op! ( jullie begrijpen dat ik nog steeds geen brief heb gehad :p)

18. Ellen291982

hahaha nee niet te merken;)
    ja zoiu zeker oneerlijk zijn, ik ga er ook maar gewoon vanuit dat ze het doen op volgorde van binnenkomst. ik hoop het maar, dan hebben we sneller bericht haha!
    hoop dat jij ook snel bericht krijgt:)

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    kreeg gister de aanslagen, dagtekening 15 mei. ZUllen de centjes er volgende week wel zijn

20. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Wij hebben ook nog helemaal niks gehoord :(
    En we hebben in begin feb. aangiften gedaan, ben dus benieuwd!

Deel Deze Pagina