Heb beide brieven gehad. Begin december medicijnen ziekte kosten en eind december wtcg. Ik heb suiker. Dus vandaar.
Vorig jaar was er ook een topic over. Volgens mij kwamen de brieven nog vrij laat. Hier als het goed is dit jaar ook weer een brief. Idd echt geen bijstandsniveau waar je op moet zitten. Wel strenger ook met andere regels. Ben benieuwd.
Er zijn per jaar 3 tegemoedkomingen In september voor de mensen met een wia, wao of wajong, was 350 wordt volgend jaar 240, dit is als compensatie voor loonverlies door ziekte. Dan is er compensatie eigen risico, die brief moet je ondertussen al gehad hebben en krijgen mensen die een bepaald medicijn in een bepaalde hoeveelheid gebruiken Dan heb je nog de wtcg van het cak, die is bedoeld om hoge zorgkosten te compenseren, die brieven zijn nog onderweg en die wordt eind december begin januari uitbetaald maar sinds dit jaar is die inkomensafhankelijk en krijgen veel mensen hem niet meer. Oke en dan had je nog belastingaftrek voor bepaalde dingen maar helaas ook die gaat waarschijnlijk verdwijnen
Maar ik baal ook had het na gekeken en wij hebben in 2010 werkelijk waar 50 euro bruto te veel verdiend en komen dus niet aanmerking . Ik vind zulke grenzen toch altijd krom je komt wel in aanmerking voor toeslagen omdat je loon zo laag is maar je hoge zorgkosten kun je wel zelf betalen. Dat is met de eigen bijdrage van de wmo net zo, we krijgen 40 euro zorgtoeslag per maand, dat krijg je in principe omdat je anders niet je zorgverzekering kan betalen, maar ondertussen moet ik voor mijn scootmobiel 43 euro per maand betalen . En dat geld heb je dan blijkbaar wel , ergens is er iemand niet zo slim bij de overheid .
Ik lees net in de posten dat de wet nu ook kijkt naar inkomen... Dan krijgen wij het dit jaar dus niet. Chronisch ziek is chronisch ziek wat een kul weer.
Mijn man heeft ook diabetes, hij krijgt die compensatie eigen risico en normaal ook wtcg. Alleen hebben we van het laatste nog geen brief gekregen. Kan dat kloppen? Komen die brieven later binnen? *edit* zie dat dit nog tot begin december kan duren. Daarnaast een andere vraag, in het algemeen, ik heb in april 2013 een nieuwe heup gekregen en veel fysio hiervoor gehad. Kom ik dan volgend jaar in aanmerking voor deze compensaties of dit jaar al??
Manlief en ik heb beiden de brief enkele weken al gehad, eind december of begin januari word het gestort...
Volgend jaar. Is het jaar er op ( meestal) Die van die medicijnen is dit jaar pas voor het eerst dat ik het gaat krijgen vorig jaar niet gehad maar idd vorig jaar is suiker definitief een ziekte bij mij.
Ik vind t sowieso een kromme regeling. Volgens de staat ben ik chronisch ziek, ik slik medicatie voor hoge bloeddruk, maaaar ik heb geen recht op compensatie omdat mijn soort medicijn niet op de lijst staat. Dit jaar zouden we erwel recht op hebben. Verdiend mijn man teveel..pff Maar mijn schoonmoeder die COPD heeft, erg zat natuurlijk, maar die zich te pletter rookt heeft er wel recht op, terwijl wij veeeeeeeeel meer kosten hebben gehad dan haar:x