In mijn omgeving zie en lees ik steeds vaker dat moeders problemen ervaren met hun geestelijke gezondheid. Dit is soms ontstaan voor de zwangerschap, maar vaker tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Het zijn geen dingen waar je gemakkelijk over praat. Juist omdat ze niet over hun problemen praten, denken deze moeders (to-be) dat ze de enigen zijn die zich zo voelen. Misschien is het een idee om hier een hoekje te maken waar vrouwen gevoelens, ervaringen en verhalen met elkaar kunnen delen. Het is anders dan een club. Bij een club sluit je je aan. Met een topic in een apart gedeelte kan je je hart luchten en het liefst natuurlijk weer afsluiten. De stap om er over te praten is misschien hierdoor minder groot. Maar ook dat vrouwen eerder problemen signaleren en aan de bel trekken. Hulp is namelijk erg belangrijk voor moeder én kind. Misschien dat er wat informatie toegevoegd kan worden (bijvoorbeeld dmv een sticky). Denk bijvoorbeeld aan prenatale depressies, postnatale depressie, maar misschien dat het ook een gedeelte is voor meiden met borderline en zwanger zijn etc. Idee of geen goed idee?
Ik ben helemaal eens! Ik heb tijdens mijn eigen zwangerschap met extreme misselijkheid echt een uitlaatklep en begrijpend oor gemist en merk ook door het Steunpunt hyperemesis gravidarum dat het al zo enorm kan schelen als je even je hart kunt luchten!
Hoi, We hebben het even bekeken en er zijn nog niet genoeg onderwerpen om een nieuw forum te starten. Als er ergens veel onderwerpen over zijn worden ze 'automatisch' doorgeschoven naar een eigen forum maar dat is bij dit onderwerp (nog) niet het geval. Lotte