Moeder en kind overleven val zonder parachute

Discussie in 'De lounge' gestart door mouschy, 15 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Moeder en kind overleven val zonder parachute
    Bron: Edmonton Sun
    Gepubliceerd: woensdag 14 december 2005 @ 22:19

    Twee maanden na haar eerste solo-parachutesprong kan Shayna Richardson uit de Amerikaanse staat Missouri meedelen dat het prima gaat met haar en haar ongeboren kind. De 21-jarige Shayna, die niet wist dat ze zwanger was, sprong op 9 oktober voor de eerste keer alleen uit een vliegtuig, toen haar hoofdparachute niet goed opende. Ze sneed deze weg, maar haar reserveparachute wilde helemaal niet openen.

    Met een snelheid van tachtig kilometer per uur landde de jonge vrouw op een parkeerplaats. Ze kwam terecht op haar gezicht, dat 'als een eierschaal' brak. In het ziekenhuis werden niet alleen diverse ernstige verwondingen vastgesteld, maar ook dat Shayna op het moment van de val twee weken zwanger was.

    Shayna geeft aan dat ze nooit uit het vliegtuig gesprongen was als ze had geweten dat ze een baby in haar buik droeg. Het ongeboren kindje lijkt het echter een stuk beter te gaan dan zijn of haar moeder. Bij de foetus ziet alles er goed uit, maar Shayna heeft vijftien stalen platen in haar gezicht gekregen om de vermorzelde botten te ondersteunen. Ook brak ze bij de val haar bekken op twee plaatsen en verloor ze zes tanden.

    Desondanks geeft Shayna het parachutespringen niet op. De baby wordt verwacht op 25 juni en in augustus wil de dan kersverse moeder graag de lucht weer in.
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Zoooo!!!!
    Getver, het zal je maar gebeuren.
    Ik bedoel zelfs al zou je niet zwanger zijn, als je zoiets verschrikkelijks overkomt , dan zou je het parachutte springen toch wel uit je hoofd laten lijkt mij.

    Pfff erg hoor!!
     
  3. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Nou zeg, wat een avonturen beleven sommige mensen :confused:
    Laat mij maar lekker paardrijden dan ;)
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    jeetje wat een bizar verhaal!
    Tja, ik weet niet of ik weer de lucht in zou gaan... ik heb een x parachute gesprongen en het geeft zeker een kick, maar na zo een val zou ik denk ik toch nog een xtje nadenken...
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    tja, ik ga toch maar op dammen!!!!
    een stuk veiliger,!!!
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeempie, ben blij dat ik niet extreme sporten doe.
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kanonne die heeft engeltjes bij haar gehad
     

Deel Deze Pagina