hallo allemaal, wij hebben 2 poezen, telkens als er iets nieuws in huis is moeten ze gelijk hun luchtje eraan hangen, bv. als we een nieuwe mat kopen voor bij de deur gaan ze er gelijk op plassen. ze hebben het ook wel eens op ons bed gedaan maar dat is nu even voorbij gelukkig want ik heb net een nieuw matras en deken gekocht. nu ben ik bang dat ze straks ook in de kinderwagen gaan zitten en in de box, de kinderwagen staat in de hal en daar kunnen ze altijd bij. weet iemand wat we hieraan kunnen doen om het te voorkomen, we hebben al een knuffeltje gekocht en daarop wat haarlotion gedaan van zwitsal omdat we zwitsal produkten gaan gebruiken straks en die knuffel gaat overal heen zodat dat een herkenbaar luchtje is voor straks, ik ben van plan om de kinderwagen en de box ook van dit luchtje te voorzien zodat ze het herkennen en het niet meer vreemd is. als er iemand nog tips heeft zijn deze heel erg welkom want wij weten het verder niet meer. groetjes cindy
Tja helaas geen tip voor je, maar ken het probleem wel Wij hadden 3 katten waarvan de 2 jongste katten ook steeds alle speelgoed, kleren en tasjes van de kids hier onder plaste. Kon steeds alles weggooien, want zulke geur krijg je er nooit goed uit. Wij hebben op een gegeven moment besloten ze toch weg te doen, omdat het ook voor de kids geen gezonde situatie was. Ze gingen naar mijn zus en daar ging alles goed, tot voor kort. 1 Van de 2 plast bij haar nu ook alles onder, bank, stoelen, jassen, niets is veilig. Zij heeft pas een nieuwe bank gekregen en hebben nu toch samen besloten ze naar een asiel te brengen , hiermee hebben we al gebeld en zij hebben ons verzekert dat we ons geen zorgen hoeven te maken (doe t toch), ze gaan niet met jan en alleman mee, maar zullen ook zeker geen 2 weken in het asiel blijven aangezien de poezen nogal geliefd zijn tegenwoordig bij mensen. Ik weet dus echt hoe vervelend zoiets kan zijn en hoop voor je dat jullie een oplossing kunnen vinden!!! Liefs Angela.
Er is toch ook honden en kattenschrik te koop in dierenspeciaalzaken. Ik weet niet als dat van de katten werkt maar misschien wel. Wij deden vroeger bij onze poezen wel eens peper ergens opstrooien dit vinden ze zeker vies.
ik gebruikte veel valeriaan druppels als er iets nieuws binnen kwam ( drogist ) dat werkt voor veel katten perfect. succes
Ik heb hier 2 poezen in huis, gelukkig doen zij zo'n dingen niet. Weet ook niet echt wat je eraan kan doen. Onze poezen kunnen de planten nooit met rust laten, en daar hebben we ook al peper op geprobeerd, maar dat hielp alvast niet. Hoop dat je vlug een oplossing vindt hoor.
Misschien is het een idee om ballonnen in de box en kinderwagen te doen. Heeft bij ons goed geholpen. Onze kat is na die ene keer zo geschrokken van de knal dat hij nooit meer in de box/kinderwagen is geweest. Groetjes kwebbel
Nee maar komen ze dan niet aan de andere babyspulletjes. Wij hebben geen last gehad met onze honden hoor. Wij hebben onze hond zelf ook een knuffeltje gegeven en geleerd dat die van hem was. Elina
Die truc met die ballonnen pas ik ook wel toe. Maar als er bv kleertjes of speelgoed anders rondligt, kun je niet met een ballon vermijden dat de poezen er een plasje op doen hé.
Er is volgens mij iets van kattenspray te koop bij de dierenspeciaalzaal. Onze kat plaste ook altijd achter de bank en achter de kasten. Wij hebben daar toen van de geurboompjes (weet je wel die je ook ik de auto hangt) opgehangen en het probleem was opgelost. Succes ermee. Groetjes Rosanna
In kattenspray zit ook valeriaan, het is alleen een duurdere versie Bij de da kan je een abdapter kopen voor in het stopcontact, helpt ook voor sommige katten tegen plasen /sproeien. Als ze niet gecastereerd zijn, ( zowel poezen als katers ) kan ook dat het probleem oplossen. ( wij hebben 11 opvang katten in huis gehad op zijn max, en het probleem altijd kunnen verhelpen ) Nooit de plas plekken met chloor schoonmaken, liefst met azijn oid. succes de balon lijkt me ook een goede tip