autisme

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door mijnnick, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnnick

mijnnick Lid

9 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel ik en mijn vriend hebben beiden autisme spectrum stoornis, nu zit ik er toch wel mee dat me ooit werd aangeraden een genetisch onderzoek te doen ( ik begrijp dat er natuurlijk meer kans is op een kernautisje) maar kinderen moeten hun ouders toch begrijpen en omgekeerd ook? ik denk dat een warme thuis belangrijker is... ik zelf zie mijn ass ook niet als zo een grote beperking ( ook al is het niet even makkelijk) wat denken jullie? iemand ervaring?

2. frummeltje2014

22 mrt 2014
    24
    0
    0
    huismoeder
    in mijn velletje
    Hallo, volgens mij kun je autisme niet met een genetisch onderzoek aantonen. Maar als ouders en kind zijnde zul je elkaar altijd feilloos aanvoelen ook als autist , hier groei je tenslotte samen in.....alles kan aangeleerd worden dus dit denk ik ook wel.
    Ik heb mijn zoon met autisme in elk geval al heel veel aan kunnen leren!!!:)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een kennis en haar ex hebben ook beide iets van autisme. Hun ene kind heeft het duidelijk ook, maar kan op een doorsnee school meedraaien. De andere heeft het milder, maar daar zit ook nog het vraagteken; is dat opvoeding of genen.
    De kinderen doen het gewoon goed. De ouders hebben door hun eigen gestructureerde leven een ideale omgeving voor de oudste gecreƫerd.

Het werkt daar dus prima, inderdaad met warmte opvoeden, dat doen ze goed. Jeugdzorg heeft nog even meegekeken, maar ook snel hun dossier gesloten, omdat het gewoon zo goed gaat.

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Bij mijn zoontje met autisme is genetisch onderzoek gedaan vanwege opvallend plooitje bij zijn oog. Daar kwam een hele kleine mutatie uit die mogelijk verband houd met gedragsstooOverigens Daarna zijn wij als ouders getest. De afwijking bleek van mij afkomstig, heb zelf geen autisme of gedragsstoornis. Genetisch onderzoek bij autisme staat nog in de kinderschoenen. Er is weinig over bekend. Daarnaast hebben zoveel mensen fouten in hun genetisch materieel, zonder consequenties.

Je kunt je alsnog laten testen, maar verwacht dus niet een heel duidelijk antwoord op het een of ander. Wij zijn van te voren wel heel goed ingelicht door de klinisch geneticus.

Overigens heeft jullie evt kindje sowieso een grotere kans op autisme, om het feit dat jullie als ouders het allebei hebben. Het is algemeen bekend dat autisme familiair is (maar dus nog niet duidelijk op welk gen het precies over erft)

Succes met het maken van een keuze. Je kunt je natuurlijk ook gewoon laten voorlichten door de klinisch geneticus en dan je keuze maken. Wij hebben goede ervaringen in het UMC.

Deel Deze Pagina