Hallo ik post hier als ik weer met mijn behandeling bezig ben. Zoals nu ook. Maar zit met een vraag.. ik gebruik nu voor de 4e maand clomid en nu sinds 2 maand pregnyl. Nu heb ik gisteren dag 12 een follikel meting gehad. Deze was 19 bij 21 mm zoals hij vertelde. Maar ik heb pcos en altijd een grote follikel. Ik ben de 3e dag ziek geworden en kon er dus geen meting plaats vinden.. het is dus op de gok nu heb ik net een injectie pregnyl gezet en vrijdag terug komen om te kijken of hij ook echt gesprongen is.. dit kon hij vertelde hij. Maar nu komt de vraag.. stel het was toch de cyste en geen follikel dan heb ik mijn ei mischien te vroeg opgewekt. Zijn al je kansen dan voorbij om er natuurlijk nog een te krijgen? Ik heb steeds een andere arts zeer vervelend want allemaal proberen ze je zo snel mogelijk de deur uit te krijgen. En vragen worden amper beantwoordt. Je voeld je dan bezwaard met al je vragen. Omdat hier toch best ervaren dames bij zitten vraag ik jullie om de mening. Oja mijn bm slijmvlies was mager zei hij 5cm moet 8 zijn. Pregnyl zorgt er volgens mij ook voor dat dat wat dikker wordt.. Groetjes
Hey meis, Hier 1 van de ervaringsdeskundigen hier; Een grote follikel (19/21) en weinig baarmoederslijmvlies betekent heel erg vaak dat het een cyste/leeg blaasje was. Dit is namelijk omdat een goede eicel ervoor zorgt dat het baarmoederslijmvlies lekker meegroeit. 7 is ongeveer de ondergrens en als je ver in de cyclus bent (een ei van 19/21 mm) moet dat dus echt een stuk dikker zijn. Ik denk dus dat je een leeg blaasje/cyste hebt gehad en die heb je dan laten springen met pregnyl en dat betekent dan dat het voor deze cyclus klaar is. Die cyste/lege blaasje wordt afgevoerd en dan kan je op naar de volgende ronde. Het is heel naar maar ik heb dit precies zo meegemaakt
Dun baarmoederslijmvlies kan ook een bijwerking van clomid zijn, dus het wil niet meteen zeggen dat als je dun baarmoederslijmvlies hebt dat je dan geen goed ei hebt.. Fijn dat je iig nog een meting krijgt, dan kijken ze vast ook meteen of het baarmoederslijmvlies nog is doorgegroeid. Temp je ook? Op die manier kun je ook zien of er een eitje na de pregnyl is gesprongen!
Lastig en heel herkenbaar helaas. Het is heel moeilijk te zeggen wat er precies gebeurt/ is gebeurd. Het kan gewoon een eitje zijn geweest, maar natuurlijk ook die stomme cyste. Zelfs als er wat is gesprongen hoeft dat niet per sé te betekenen dat het een eitje was, want cystes kunnen ook springen na Pregnyl volgens mijn gyn. Ik hoop op een eitje en dat als het toch een cyste was dat deze nu weg is en nooooit meer terug komt!
Lieve meiden ontzettend bedankt voor jullie reacties erg fijn! Het is zo vreemd eingelijk in het begin van je cyclus al te weten dat het waarschijnlijk over is. En nu 14 dagen wachten tot on begint. Met die heerlijke pregnyl hormoontjes, voel je je ook nog eens zwanger. Ik ben niet de enigste hoe gek het ook klinkt, het is toch een troost. Liefs voor jullie
Sterkte meis; het is allemaal heel verwarrend. En idd; clomid kan ook zorgen voor dunner baarmoederslijmvlies; ik had juist dik baarmoederslijmvlies ermee, maar toch komt het veel voor dat het dunner is. Het zou dus wel een goede eicel geweest kunnen zijn. Als het niet is gelukt deze ronde, is het misschien fijner om het snel te weten; als je heel lang doormoest en dan pas erachter kwam dat het deze ronde niet gaat lukken, ben je meer tijd kwijt. Nu kan je iig op naar de volgende ronde! En wie weet; misschien heb je wel een wondertje te pakken