Beroemd & Zwanger (Deel 3)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door miss C, 29 sep 2014.

  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Die vrouw moet gewoon echt tegen zichzelf beschermd worden hoor. Goed; ik snap dat het ‘leuke’ tv oplevert als je een paar halve garen bij elkaar zet, maar dit gaat wel een stapje verder. Die vrouw is psychisch niet in orde waarvan waarschijnlijk zelfs een psychiater niet weet wat ie ermee aan moet :roflmao:
    Ik vraag me af of De Raad vd Kinderbescherming al een maatregel verzocht heeft bij De Rechtbank als het kindje wordt geboren: dat het meteen onder toezicht wordt gesteld. Want bij haar andere kinderen is ze al uit het gezag gezet :rolleyes:
    Meestal gebeurt dat, als een moeder (die niet voor haar eerdere kinderen kan zorgen) maar kinderen blijft krijgen :|
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nou dat laatste vroeg ik mezelf ook af ja!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Soms vind ik het wel jammer dat ik niet meer bij BJZ werk. Dan had ik zo in het systeem kunnen kijken en haar dossier in kunnen zien :p
    Nee grapje; tegenwoordig kan dat niet meer zomaar en zeker niet als je niet in dezelfde regio werkt als waar zij woont. Mocht je dan in haar dossier kijken gaan er alarmbellen af waarom je dat doet en mag je jezelf verantwoorden.
    Logisch ook.
    Maar ik zou wel nieuwsgierig zijn uiteraard :p
     
  4. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nou die nieuwsgierigheid heb zelf ik én ik werk er niet eens haha.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat ze voor dit kindje geen toezicht heeft. Ik geloof het niet en dat zal ze ook vast niet aan de grote klok hangen maar nee, ik kan me er echt niks bij voorstellen dat ze geen toezicht heeft eigenlijk :oops:
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Nee. Er zijn voor minder heftige zaken kinderen al voor hun geboorte onder toezicht gesteld. Of tenminste; als ze geboren worden meteen. Geloof me. Been there, seen that :$
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Misschien een beetje erg offtopic, maar wat houdt dat precies in? Je kindje mag wel gewoon bij je blijven wonen, toch?
     
  7. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ik denk dus echt niet dat ze al een voorlopige datum heeft, of laat staan überhaupt een datum... Er kan best dat er gezegd is dat is een bepaalde week de baby gehaald wordt... Maar verder niet. Maar dat is wat ik denk... Ze kunnen de planning nml nooit zo ver in zien.. Hier is het maar een week van te voren een vaste datum, verder kunnen ze niet kijken om een vaste dag te plannen.
     
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nee klopt, hier hebben ze gezegd dat de baby in de 39e week gehaald wordt, nou dan heb je nog datums zat waarop het kan.

    Ik geloof het dus ook zeker niet dat ze het nu al weet.
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja in beginsel wel, tenzij de rechter heeft uitgesproken dat het kindje na de geboorte meteen uithuis geplaatst wordt. Maar een ondertoezichtstelling vanaf geboorte betekent dat het kindje meteen onder een BJZ (of Nidos of WSG of Leger des Heils) zal vallen en dat een gezinsvoogd zal toezien of het kindje wel veilig opgroeit. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan een instelling een verzoek doen tot uithuisplaatsing of, in het ergste geval, een verzoek doen tot gezagsbeëindiging. Maar dan hebben we wel alles eraan gedaan hoor om het kindje thuis te laten wonen. Dmv therapieën e.d. Mocht dit allemaal niet werken of ouders wíllen niet meewerken, dan groeit het kindje elders op (bijvoorbeeld een pleeggezin). Ik heb het een paar keer gedaan; met een maxicosi naar het ziekenhuis en meteen de baby weghalen bij moeder/ouders.
    Lang verhaal kort; een ondertoezichtstelling betekent niet automatisch een uithuisplaatsing.
     
    Lies1611 en Sado vinden dit leuk.
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Thanks voor de uitleg! :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Wow wat heftig @Iertje81 al is het voor het kind beter. Het lijkt me voor jou, ondanks je beroep toch ook heel erg moeilijk om te doen :oops:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Nu ik zelf moeder ben, vind ik een uithuisplaatsing vele malen moeilijker.
    Bij de laatste riep het kindje steeds; ‘mama, mama, mama’
    En ik hoorde alleen maar Ies haar stem die ‘mama’ riep in m’n hoofd.
    Toen ben ik binnen de instelling waar ik werk ook even een paar keer met iemand (psychologe) gaan praten want zoiets gaat niet in je koude kleren zitten.
     
  13. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nou ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets je echt niet in de koude kleren gaat zitten. Het lijkt me inderdaad als buitenstaander al heel heftig laat staan als je er in zit. Toch vind ik jouw beroep onwijs knap, je krijgt een hoop stront over je heen en je moet het toch maar "even" doen.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Een van de kinderen van de buddenbruckjes(een huis vol) word vader. Het meisje zal Djevaina gaan heten:rolleyes:
     
  15. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Oh wauw wat lijkt me dit heftig om mee te maken en dat helaas vaker. Vind het knap dat mensen dat kunnen pluim voor jou. Vind het heel jammer dat dit nodig is.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Dat is toch geen naam :|
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ken een kindje in een pleeggezin dat zo graag weer bij haar moeder wil wonen. Zij kan gewoon niet zien dat het niet goed voor haar is, waar ze nu zit heeft ze het zoveel beter. Maar echt hartverscheurend.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Vind ik dus ook niet, maar de meeste namen uit dat gezin kan ik niet uitspreken:roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Haha maar wel een naam die daar helemaal bij past! :roflmao:
     
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    O ja. Ik snap het ;)
     

Deel Deze Pagina