Beroemd & Zwanger (Deel 3)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door miss C, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Was ook sarcastisch bedoeld op de uitspraak ‘sky-uh’ ;)

2. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Snap ik

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik lees nu dat ik je bericht verkeerd heb gelezen... haha sorry!
    Je hebt een punt

Mamalizzy vindt dit leuk.
  4. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik vraag me bij de duggars af. Hoe denken zij nou over het krijgen van kinderen. Gaat het erom dat er zoveel mogelijk kinderen komen als hun biologisch gegeven is? Of dat er nou 1 of 20 zijn..

Of gaat het ze erom om zoveel mogelijk kids te krijgen en wat is daarbij toegestaan? Doen zij ook aan ivf of baarmoedertransplantatie? Of mag dat niet ivm het geloof?

5. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Met eerste optie bedoel ik zondere verdere ingrepen dus niks in het ziekenhuis donoren etc.

6. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    De Duggars zeggen dat ze het aantal kinderen aan God overlaten

De meesten dan

7. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Dus stel t lukt samen niet en er komen geen kids dan is dat hoe het blijft? Ja nu ik erover nadenk zal dat t zijn

8. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Maar toch wel bijzonder hoe het bij de meesten uiteindelijk wel lukt. Er zijn wel miskramen maar je hoort nooit dat de man of vrouw onvruchtbaar is ofzo. Uiteindelijk komen ze er wel met hulp van God.

9. Jolieke

Jolieke Actief lid

16 feb 2020
    196
    187
    43
    Vrouw

Over wie heb je het nu? Over die familie of christenen in het algemeen?

10. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Niet christenen in t algemeen maar idd de duggars of mensen die op dezelfde manier geloven. Dus bv ook geen voorbehoedsmiddelen gebruiken

11. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    T lijkt me lastig als aan de ene kant (veel) kinderen erg belangrijk is maar er niet veel mogelijk is op t gebied van bv behandelingen in t ziekenhuis.

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee want dan kom je niet met je kop op tv omdat je een gigantisch groot gezin hebt. Wat een domme denkwijze. Er zijn net zoveel gelovigen onvruchtbaar als ongelovigen dat heeft echt niets met elkaar te maken.

Soturi, Louise11110, Lazuli en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik bedoel niet de ouders ik bedoel oa hun kinderen die nu zelf kinderen krijgen.

En volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Natuurlijk zijn evenveel ongelovigen als gelovigen wel of niet vruchtbaar. Ik vroeg me af wat gelovigen op de manier van de duggars doen als zij geen kinderen kunnen krijgen na pogingen binnenshuis. Gaan ze dan over tot ivf etc? Of latem ze het dan

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dan heb ik je verkeerd begrepen.
    En of al die duggars en hun partners vruchtbaar zijn dat moet allemaal nog maar blijken.
    Hoe Christenen verder omgaan met medische trajecten om zwanger te worden weet ik niet. Hangt er denk ik geheel vanaf hoe streng gelovig ze zijn. Denk dat daar geen 1 lijn in is waar iedereen zich aan zal houden (in geen enkel geloof).

Lisa280887 vindt dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    Dat denk ik niet. Ik denk dat zij geloven dat Ivf voor God spelen is dus dat zullen ze dan zelf niet doen.
    Kinderen krijg je van God (geloven zij) dus als God je geen kinderen geeft dan is dat zo.

Mamalizzy, citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Dat denk ik ook.
    Ik weet wel dat dit het geval is bij Michaela Bates (kennis van de Duggars), zij heeft vruchtbaarheidsproblemen maar bewust niet voor een behandeling gekozen.

Mamalizzy vindt dit leuk.
  17. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    O ik ja ik dacht al zoiets. Michelle heeft gewoon geluk gehad dat al die kinderen zo makkelijk zijn gekomen (ik denk dat zij er graag veel wilde mijn wens zou t bv niet zijn 20 kids) . Volgens mij ook allemaal gezond.

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    volgens mij wilde ze altijd wel een groot gezin ja, maar er zit verschil tussen een groot gezin en 20 kinderen :eek::p

Ik denk dat geen vrouw bewust 20 kinderen op de wereld wil zetten tenzij ze gelooft dat een God dat wil
    (of geen beschikking heeft tot AC en het op die manier ‘haar lot’ maar accepteert.)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik snap wat je bedoelt maar ik schat haar juist wel in als iemand die bv 6 kinderen niet genoeg had gevonden. Ik denk dat zij echt heel graag heel veel kinderen wilde.

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    maar dan nog zit er een verschil tussen 7 of 8 kinderen en 20 ... twintig hè.. :eek::p
    Je weet dat je lijf helemaal kapot is na 15 kinderen en dan gewoon nog ‘vrijwillig’ doorgaan. Vroeggeboorte, miskramen. Dan moet je motivatie wel ‘god wil het’ zijn anders trek je dat toch niet?

Deel Deze Pagina