https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4559328/arts-werkte-vier-jaar-lang-zonder-registratie-bij-ggd-onderzoek-loopt Wij kregen vandaag een email met een bericht dat ons kind mogelijk in aanraking geweest is. Vind dit echt heel erg kwalijk!
Dat zeker, al zijn ze nu verder aan het onderzoeken hoe wat waar precies. Het betreft een schoolarts en geef me dat alles behalve een prettige gevoel.
Dat staat inderdaad in het bericht. Er zal vast iets aan de hand zijn. Want ik vraag me af hoe hij/zijn dan aan een agb code is gekomen? Ik geloof niet dat het een kruidvatmedewerker is geweest die op een dag dacht; ik doe alsof ik arts ben
De ggd zelf geeft aan niks te kunnen zeggen. School had nog niks gehoord. Anderen ouders hebben sommige wel sommige geen email. Ik en een aantal anderen rond de zelfde tijd gestarten kinderen wel. Om onze kinderen naar desbetreffende school te laten gaan word er een groot overleg gehouden waar bij ggd ook betrokken is. Als goed is, word ons kind verder niet door de ggd gezien maar door de artsen van school zelf. Ze doen ook geen uitspraak over het opleidings niveau van de 'arts' alleen dat ze niet denken dat het iets met sexueel misbruik te maken heeft. En daar nu niks op wijst. Veel vragen en nog veel minder antwoorden.
Bij ons viel vandaag de brief binnen. Maar bij ons zijn we 1 x bij het GGD geweest voor de ogen en oren test. Dit was een vrouw. En schoolarts hebben ze niet gehad.