Rijst Gerechten

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 21 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wie weet er voor mij een paar lekkere rijst gerechten?
    Ik ben namelijk helemaal uitgekeken op de hollandse pot haha :oops: .
    Als het kan niet al te moeilijk natuurlijk en geen vis.
    Mogen ook andere gerechten zijn als het maar niet echt hollands is.

Bedankt!!!! :D:D

2. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ik heb er laatst twee opgeschreven in een topic van bar, volgens mij heette dat topic 'recepten' en stond het ook in de lounge... Als je ze niet kunt vinden wil ik ze nog wel eens voor je opschrijven!

Edit: heb 'm al, hier staan ze

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=10659

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hier een tip voor een keer andere rijst.
    Koop Turkse rijst (bij turkse supermarkt bijv.) en vermicelli...je hebt bij de Turkse supermarkt beetje dikkig achtige vermicelli heet 'Sehriye' staat op de verpakking en anders even vragen (het kan ook met dunne kleine vermicelli ook in zo'n supermarkt te koop)
    Zorg dat je in huis hebt: zonnebloem olie, die rijst en minstens 2 blokjes kippenboullion en dus die vermicelli..

Beetje olie in de pan..Niet TE veel maar zeker niet te weinig..warm laten worden..en dan die Sehriye (vermicelli) er in..totdat ze een beetje een bruin achtige kleur krijgen..

Daarvoor heb je 2 bekers rijst gewassen (2 bekers voor ong. 2 a 3 personen) Nadat die vermicelli is gekleurd gooi je (goed gewassen!! even laten staan in water totdat het geen wit meer afgeeft) de rijst in de pan..goed roeren..dat de olie goed met de rijst vermengt...(dit zorgt er voor dat de rijst er mooi uit ziet geen plakkerige boel) Daarna doe je 3 bekers gekookt water er bij...deksel op de pan..en op een normaal vuur laten koken totdat het water wegtrekt. Wanneer het water is weggetrokken zet je het vuur op zijn laagst en doe je er een stuk krant op de pan en de deksel er weer op...dit trekt al het vocht weg..let wel op op een gegeven moment moet je wel het vuur uit zetten..anderes brand het aan..dan nog even zo laten staan totdat het vocht helemaal is weggetrokken en klaar is het :)

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ooopssss sorry...hehe doe in een van de 3 bekers gekookt water die 2 blokjes kippenboullion...even roeren zodat het zich vermengt met het water en dan erbij doen... je kunt ook zelf nog wat zout toevoegen maar dat hoeft niet!

5. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik heb een heel goedkoop recept en is nog slank ook... ;)

Roerbakrommeltje

Ingredienten (4 pers)

1 groot blik sperciebonen
    350 gr. kipstukjes
    1 flinke ui
    1 rode paprika
    1 blikje champignonsschijfjes
    1/2 pot schashliksaus (Calve)
    italiaanse kruiden
    peper en zout
    zilvervliesrijst

Bereiding:

Doe wat olie in een wok of grote koekepan. Bak de kipstukjes even aan. Doe de gesnipperde ui erbij. Als de ui glazig is kan de kleingesneden paprika erbij. Dit alles een paar minuten roerbakken, tot de kip gaar is. De champignons, saus en kruiden erbij. Even doorverwarmen. Dan de voorverwarmde bonen erdoor scheppen. Serveer met rijst of gebakken aardappelen...

Dit was echt om te smullen!!!!! Ik heb alleen een heel flesje saus gebruikt omdat ik verse champignons en sperciebonen had gebruikt. Aangezien de hoeveelheid ietsje meer is dan, blijft het smeuiig met een heel flesje....

6. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    En nog eentje...en wederom best slank...

pak rijst
    2 kipfilet
    bakje champignons
    (smal, hoog) blikje champignonsoep

Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzingen op het pak. Snijd de kipfilet in blokjes, snijd de champignons in plakjes. Bak de kipfiletblokjes goed gaar en voeg de champignons toe. Als dat klaar is, voeg dan het blikje champignonsoep toe maar dan ZONDER het extra water. Roer dit op een laag pitje goed door tot het goed verwarmd is. Mocht de saus te dik zijn voeg er dan wat water aan toe tot hij goed is.
    Eet smakelijk!!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Knorr wereldgerechten heeft ook veel gerechten met rijst.
    Wij vinden kip madras het lekkerste.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

IK weet niet meer hoe het heet maar wel lekker:

Paar uien (4 grote) en gehakt bakken tot bijna gaar is dan blikje tomatenpuree (70 gram) erbij. Blik perzikken open sap in mengsel van uien en gehakt en tomatenpuree. Dit even late koken.Perzikken in stukken snijden en op het laatste moment erdoor. Op smaak maken met peper/zout/ketjap en sambal.
    Heerlijk bij de rijst.

9. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    mijn moeder doet hier nog banaan door en in plaats van de perzikken neemt zij ananas en ze noemt het 'Exotische rijst'!! :)
    Mijn vriendinnetje bleef een keertje eten (we waren een jaar of 14 ofzo) en mijn moeder maakte dit gerecht...
    Mijn vriendinnetje vond het heerlijk en zei stralend tegen haar moeder: "Mam, ik heb 'Erotische rijst' gegeten en het was superlekker!!!!" Whahahhaa...hilariteit alom... :) :)

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Dat noemen wij Pilaf!! Heerlijk!!!!

11. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Oke, toevallig vandaag gemaakt en mijn man en zijn stiefmoeder en dochter hebben er allemaal van gesmuld! Iedereen bleef maar zeggen hoe lekker het was.

Gisteren 2 rib lappen in hele kleine reepjes gesneden en op een bord weggelegd.
    In een braadpan doe je 4 zakjes(je koopt dan 2 zakjes, ze gaan namelijk per 2 in pakket) Conimex boemboe voor babi ketjap en 400 ml water, dat breng je aan de kook en dan gooi je al die vlees reepjes erbij. Je laat het weer koken en dan doe je het vuur laag en laat je het 2,5 uur sudderen.

Je kookt in een andere pan pandan rijst.

In een wok gooi je wat zonnebloemolie, 1 of 2 tenen knoflook(fijn gesneden) 1 ui fijn gesneden en 1 paprika erg fijn gesneden ook. Dat laat je aanfruiten. Dan doe je er paprikapoeder bij en wat ketjap(4 eetlepels of vijf) en 1 maggieblokje voor rundvlees. Dan gooi je er sperziebonen bij en laat je alles op heel hoog vuur garen. Zorg er alleen voor dat de sperziebonen knapperig blijven.
    Dit kost je 20 minuten dus moet je het maken als je vlees bijna gaar is.

Ik eieren gekookt en in partjes gesneden. Op het bord krijg je dan witte rijst, superzacht vlees met zalige saus(die de indo zelf niet eens zo lekker kan maken!) en boontjes die heerlijk smaken en wat ei erbij, paar kroepoekjes en je hebt me een maaltijd!!!

Dus wat je het meeste tijd kost is het vlees in stukjes snijden, op zich hoef je er niet meer naar om te kijken als het vlees staat te sudderen zachtjes. Het vlees had ik gisteren gemaakt zodat ik vandaag alleen de boontjes,rijst en eieren hoefde te doen. Het is echt zoo simpel maar echt waar zalig!

12. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Weet niet of je van tonijn houdt, maar ook hier heb ik een recept voor.

1 blikje tonijn in olie
    1 doos mexicaanse groenten(mais, paprika,doperwten; diepvries)
    halvonaise
    zout
    peper

kook pandanrijst
    kook de groenten 7 minuten
    laat het allemaal afkoelen
    doe er de tonijn bij
    en de groenten
    en de halvonaise naar wens(ongeveer 8 eetlepels doe ik)
    zout en peper naar smaak ,
    alles mixen en het is heerlijk bij een stuk gebakken vlees of vis of voor op tafel bij de barbecue.

13. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Kip hawai is ook erg lekker.

Wel zelf toevoegen anders is ie erg flauw:

Kipfilet of kippebouten
    paprikablokjes
    courgetteblokjes
    ketjap
    hoysin saus(2 eetlepels)
    zout en peper
    ananas uit blik

Smullennnnnnnnnnnnnnnn

14. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Paella a la moi:

zeevruchten mix diepvries
    in een pan, olie, ui fruiten
    dan de zeevruchten erbij
    dan 1 groene paprika erbij
    2 koppen doperwten
    1 kop sperzieboontjes
    zout, peper(wit en zwart), paprikapoeder, safraanpoeder
    1 visbouillionblok
    wat ketjap

rijst koken en als het gaar is later bij het mengsel doen en dan samen laten bakken op zacht vuur.
    That's it! MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM, van moi!

Deel Deze Pagina