Baby 4 weken, aantal cc vocht??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mus, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ik weet het onderwerp even niet beter te omschrijven..

Maar mijn kleine jongen is nu 4,5 week oud en ik merk dat hij steeds een grotere fles voeding nodig heeft. Normaal zat ik op 7 a 8 flessen van 100 cc per keer op een dag. Maar ik probeer het nu naar 7 flessen van ongeveer 115 te schuiven. Ik vraag me nu alleen af.. soms als hij nog hongerig is of vraagt naar de fles, geef ik hem alleen wat lauw bronwater na (ca. 20 a 30 cc) . Telt dit dan ook mee in de max. een liter per dag voor baby's of mag je dit apart geven omdat er geen voeding in zit?

Overigens geef ik af en toe ook een schepje voor hongerige baby's bij in de voeding, dus dat probeer ik al wel om zijn honger te stillen.

2. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Oh ja.. alle flesjes die ik geef gaan dus eigenlijk ook gewoon schoon op.. ik vraag me echt af..wanneer heeft hij genoeg? :)

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Extra water hoef je niet mee te tellen in de liter voeding per dag. Of je kindje meer nodig heeft is ook afhankelijk van het gewicht op dit moment.
    Wanneer kindjes hongerig zijn is het drinktempo heel erg belangrijk, een kindje heeft het nodig om ongeveer 20 minuten over een flesje te drinken voor de verzadiging.

Groeten eveline

4. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    En wat is de max. van water wat ze op een dag naast de voeding mogen hebben??

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Bij zo,n klein kindje kan je het beste niet te veel extra water geven, 20 ml per keer is wel maximaal, en dan is het belangrijk dat je kindje niet minder van de flesvoeding gaat drinken.

Groeten Eveline

6. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Bedankt voor je antwoorden Eveline! Is het overigens verstandig om elke keer te stoppen tijdens het voeden om de baby niet te snel te laten drinken? Ons kleintje is zo ontzettend gulzig! Hij drinkt al uit speen 1 en heeft al af en toe friso voor hongerige baby's.. en nog kan hij 130 cc in 10 minuten op hebben..

7. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Stoppen heeft niet heel veel zin, het gaat erom dat een kindje een zuigbehoefte heeft van ongeveer 20 minuten. De voeding iets dikker maken met Nutriton wil nog wel een helpen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina