We gaan met vrienden een midweek naar een huisje, zij hebben 2 kids, wij hebben er 1. Het is een 8 persoonshuisje en we zijn dus met 7. Moeten we de kosten nu gewoon delen of moeten zij 4/7 betalen en wij 3/7? Wat vinden jullie?
Als je met die insteek al op vakantie wil gaan kan je beter de boel aflassen Gewoon 50/50 toch een kind kost bijna niets.
Als je 4/7 om 3/7 doet, dan hou je 1/7 over, want het is een 8 persoonshuisje Ik zou gewoon splitsen.....
Mee eens. Ik zou gewoon 50/50 doen. Anders kan je wel overal naar gaan kijken (hoeveel eten, wel/geen alcohol, etc).
Hier ben ik het mee eens! Kan nog wat worden als jullie weggaan dan.. Je ben met 2 gezinnen!! Die kinderen maken de kosten niet! Alles gewoon delen! Vind ik hetzelfde als er zo onzinnig word gedaan over: jij had een biertje en ik een cola dus jij moet meer betalen
Ik zou het gewoon 50/50 doen. Maar was het niet slimmer geweest om dit van te voren met elkaar te bespreken, en dan pas boeken?? Kom je in ieder geval niet voor verrassingen te staan!
Ik zou ook 50/50 doen, maar wat je ook zou kunnen doen is de totaal prijs door 7 delen. En dan keer het aantal personen dat je gezin telt. Dan is het eerlijk verdeeld. Maargoed, ik zou het gewoon 50/50 doen
Wij zouden 50/50 doen maar dat komt omdat we alles met onze vrienden 50/50... Als wij een avondje gaan stappen laten we alles op 1 rekening zetten en doen we het gewoon 50/50 .. Ach jah, de ene keer betalen wij wat meer en de andere keer hun, als je echt goede vrienden bent doe je daar niet moeilijk over.
Zou 50/50 doen, je deelt immers het huisje en alles wat daarin staat. Dat hun 1 bed meer beslapen, tja.. Daar zou ik me niet zo druk om maken.
Eens voor wat betreft het 50/50 delen van de vakantie. Niet eens betreft bier/ cola Als ik op stap ga, drink ik misschien maar 2 cola. Vriendin van mij drinkt wel 10 biertjes op een avond, en ook duurdere drankjes. Dan doe ik echt niet mee met de pot hoor!
Zo wat veel reacties al. Even voor de goede orde, hun kinderen zijn 8 en 10, ons kind is (net) 3. Ik ben normaal ook van 50/50 maar nu denk ik soms, het is altijd in ons nadeel: als we gaan uiteten, als we een dagje weggaan, ik vind het jammer dat zij daar nooit iets van zeggen. Hun kinderen eten altijd een volledig kinder of volwassenen menu, ons kind eet van ons bord mee, ik noem maar iets. Net zoals hier iemand zegt, ga je een avond samen stappen en drink je niet veel, dan leg je toch ook minder bij op een avond of ben ik nou simpel? Ik zit helemaal niet op het geld of zo maar voel dit steeds vaker als een nadeel van 'maar' 1 kind hebben tov 2.
@Sisa, in dat geval zou ik voorstellen om ieder zijn eigen deel te betalen voor wat betreft het uiteten gaan, de uitstapjes. Het huisje zou ik wel 50/50 doen.
Als je hier zo mee zit moet je dat gewoon een keer bespreekbaar maken. Je kan er wel mee blijven lopen maar dan barst te bom een keer denk ik. Misschien denken je vrienden er wel helemaal niet bij na en snappen ze je wel. Maar als je niks zegt kunnen ze het ook niet weten!
het huisje zou ik 50-50 doen. en de dingen die erbij komen elk zelf betalen. dus uit eten gaan, pretpark dat soort dingen. boodschappen die gehaald worden denk ik wel weer gewoon 50-50
Als je met zijn allen gaat eten en zij gebruiken 4 maaltijden en jullie 2, dan zou ik dat zeker bespreekbaar maken.