pff wat moet ik voelen als de beeb beweegt..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dora, Feb 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik weet het niet hoor...voel ik hem nu niet of wel?

- borrels, maar dan niet in het midden of onder maar links/rechts onder? en ik heb ze heel vaak, maar denk dan zijn dat niet mijn darmen? tis dat ik van anderen hoor dat het bubbels zijn maar deze hoor ik ook :confused:
    - als ik mijn handen in mijn zij/schuin op buik zet voel ik net een soort hartslag/schopje sporadisch.. is dat hem?

ik ben nu 20 weken en 2 dagen en ik wil zo graag zeker weten dat hij het is... de placenta etc ligt goed dus je zou zeggen niets staat in de weg.

wat voelden jullie exact? zijn er tips/manieren/tijden waarop ik het beste kan voelen? waar moet ik mijn handen leggen? maw TIPS zijn welkom!

x Dora

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Vanaf week 15/16 voelde ik plopjes of gefladder. Dacht eerst ook dat het mijn darmen waren maar op een gegeven moment ga je het verschil herkennen en weet je dat het je kindje is..

Leuk joh, gefeliciteerd!

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hey Dora,

Ik durf bijna met 100% cker te zeggen dat dat je kleine schat is. Ik voelde het precies zo als jij nu verteld.Ik dacht ook dat het mijn darmen waren totdat je het steeds vaker voelt. wedden dat je het vaker gaat voelen.
    Ga maar eens op de bank liggen en gewoon geduld hebben, zal je zien dat het ECHT niet je darmen zijn..
    TOF he zo'n gevoel Geniet ervan meis.
    Liefs,
    Hillegonda

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

een mooie verglijking vind ik als je je muis van je hand tegen je wang houdt en dan je tong tegen de binnenkant van je wang prikt. dat voelde ik als eerste beweging.

andere zwangeren beamen het. ik vergelijk het wel met het gevoel alsof er op een plek veel gas door mijn darmen gaat maar er vervolgens geen wind uit komt ;)

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Ik had vanaf week 15 een gevoel alsof er een vlindertje in mijn onderbuik kriebelde, en een paar weken later inderdaad af en toe een zacht schopje.

Dus ik denk dat je het goed hebt gevoeld, en dat het inderdaad je kindje is wat je voelt!
    Geniet ervan!

Groetjes, Wendy

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

HOi Hoi

Denk wel dat je de baby heb gevoeld hoor ik had ook van die kleine klopjes ... En nu voel ik echt goede schoppen hahaha af en toe dan draait hij in mijn buik en dan kietelt dat en dan moet ik zo lachen want het lijkt wel alsof hij dan tegen mijn lach spieren schopt ofzo.. Maar soms geeft hij me ook wel eens een trap vooral als ik lach ( en dat doe ik veel ;) ) en dat doet dan een beetje pijn.. maar ach ik vind het wel leuk want dat is voor mij een bevesting dat hij nog leeft (miss heel raar hoor )

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik voel sinds kort ook de beeb, ik zat aan de telefoon met oma in spe...en toen zei ik dat ze der mond moest houden :) omdat ik iets voelde maar niet kende. Eerder heb ik wel steken gevoeld, maar dit lijkt idd wel of je een windje moet laten maar er niet uitkomt :oops:.
    Nu ik het vaker voel weet ik dat het hem/haar is en niet m'n darmen. Ik vind het zo geweldig, kan niet wachten tot mijn vriend 'hem' ook kan voelen...

ik zou ook zeggen voor 100%dat dit je kleine spruit is!

8. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Bij mij voelde het in het begin als een soort zenuwtrekje, zo'n soort plopje...

9. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

Jul 25, 2006
    184
    30
    28
    haiiiii,

dat is idd de kleine,is het niet een geweldig gevoel?
    Ik was in het begin ook erg aan het twijfelen,maar met 17 weken wist ik het toch al vrijwel 100% zeker,dat het niet mijn darmen waren..

Geniet ervan meid,dit gevoel word nu alleen nog maar sterker en harder.

groetjes marianne

10. marjelleke

Sep 10, 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook nog eentje die zeker weet dat het je kleine kickboxer is! Ik voelde precies hetzelfde. Vooral als je plat op bed gaat liggen met je handen op je buik, kun je het erg goed voelen. Geweldig he? Mijn man voelt het nu ook sinds een week of 3. In het begin omschreef ik het gevoel ook nog wel als luchtbellen die in je buik knappen, haha. Geniet ervan!

11. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ja dit gevoel (heb 't net ff uitgeprobeerd ;) ) lijkt er inderdaad heel erg op. Ik had niet zozeer het gevoel van borrelende darmen eigenlijk, maar meer een soort duwtjes. Ik voelde het 't eerst vanaf de 14e week, maar ja, toen wist ik nog niet zeker of dat 't kindje was.

Ik voel het ook goed als ik op mijn buik lig, voor zover dat nog lekker ligt... En soms klop ik zachtjes op mijn buik om 'm een soort van wakker te schudden en dan beweegt ie vaak ook wel als reactie. Erg leuk!

Share This Page