vanmiddag kreeg ik ineens last van mijn linker eierstok, en er trok/trekt ook een zeurend gevoel door naar mijn rug, na contact met de verloskundige wou ze me toch even zien om een inwendige echo te maken om te kijken of ik misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen hebben. op de echo was het vruchtje heel goed te zien in de baarmoeder, ze zag ook een dooierzakje, dus dat zag er allemaal heel goed uit, nu keek ze ook verder om te kijken waar de klachten vandaan kwamen en zag ze een cyste van 3 cm op mijn linker eierstok. dus daar komt de pijn vandaan, volgens de verloskundige kan deze nog gaan groeien door de hormonen van de zwangerschap en ze zal het bij de volgende echo's goed in de gaten houden. ik moet morgenvroeg bij de huisarts komen en vraag me af of ze hier nog wat aan kunnen doen, hoop niet dat ik nog een paar maanden met deze klachten hoef te lopen...
Wat ik begreep is dat als je zwanger bent er een cyste kan ontstaan in de eistok waar het eitje gesprongen is. Of dat bij jou zo is weet ik niet. Toen ik zwanger was allebei de keren , had ik ook een grote cyste in me eistok ( ene keer 8 cm andere x 6). Nou weet ik niet of dat komt omdat ik al pco heb of dat dat normaal is. Wat helpt is lekker ene kruip op je buik en een uurtje naar bed gaan. Ik ben de vliegende cyste koningin al vanaf 13 jarige leeftijd last van cystes (en toen natuurlijk niet zwanger ). 1 x was die ruim 11 cm en toen moest ik geopereerd worden. Dit is niet gebeurd want de controle voor de operatie was die pats boem weg. Heel veel sterkte hoop dat je snel geen pijn meer heb.