Help! Wie is de vader????

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dana, Sep 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

Hoi allemaal!

Ik heb mezelf een beetje in de nesten gewerkt en heb echt jullie hulp nodig.. Alsjeblieft beoordeel me niet! Er zit een heel lange verhaal achter mijn situatie waar ik liever niet op in ga.

Dus mijn situatie zit zo, ik ben zwanger (4 dagen over tijd) MAAR er zijn 2 mogelijke vaders! :(

Even wat background: mijn cyclus is altijd precies op tijd soms zelfs om dezelfde tijd van de dag (elk 28 dagen). 27 Augustus was de eerste dag van mijn laatste menstruatie (die meestal 4-5 dagen duurt).

Met #1 heb ik het bed gedeeld op 2 September in de ochtend.
    Met #2 heb ik het bed gedeeld op 13 September in de middag.
    Beide overigens (DOM!!) onveilig. Maar daar gaat het nu niet om want ik heb mijn lesje wel geleerd, geloof me...

Volgens berekeningen moet mijn vruchtbare periode ergens tussen 7 en 11 September zijn geweest, maar wie is nu de vader?
    Kunnen zaadcellen het zo lang overleven dat het man #1 kan zijn geweest of is het duidelijk man #2 (dan moest mijn ovulatie wat later plaats hebben gevonden)?

Ik ben in een crises en stress en ga sowieso volgende week naar de dokter maar heb jullie mening nodig, please!

- Hopeloos geval. :(

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Hoi Dana,

Wat een lastige situatie voor je.

Ga je er vanuit dat je zwanger bent omdat je overtijd bent, of heb je ook een positieve test gehad? In dat laatste geval: gefeliciteerd!

Als ik de data zo lees, denk ik dat #2 het meest waarschijnlijk de vader is. Als jij een nette cyclus hebt van 28 dagen, dan zou jouw ovulatie rond de 10e zijn geweest en het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de zaadjes van #1 het 8 dagen hebben overleefd in jou.
    Maarrrrr..... Je kan natuurlijk ook een vroege ovulatie o.i.d. hebben gehad.

Ik denk dat alleen een dna-test een duidelijke uitkomst biedt, ik weet alleen niet of je deze ook al kan doen voordat de baby is geboren.

Ik wens je heel veel succes in deze situatie.

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik schat de kans van man #2 het grootst... Aangezien dat dichterbij je vruchtbare periode ligt..
    Maar zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk.. Iig heel veel succes/sterkte, hopelijk wordt je gauw wat wijzer over de mogelijke vader en je zwangerschap..

4. Dana

Dana Niet meer actief

Bedankt voor jullie snelle reacties!!
    Ik heb ook het gevoel dat het waarschijnlijk #2 is geweest.
    Mijn dilemma is dat #2 nooit moest gebeuren.
    Het was een fout en ik hou ziels veel van mijn #1...
    Ik weet dat het een grote fout was maar ik zit nu echt in een dilemma!

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Hè bah toch, dat maakt het nog heel wat lastiger.
    Weten #1 en #2 van elkaar? En van het feit dat ze beiden de vader kunnen zijn?

6. mama1803

mama1803 Actief lid

Sep 14, 2013
    401
    0
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    Das erg lastig meid. .... Ik ben ook ongepland zwanger geraakt van een man waar ik geen relatie mee heb maar gelukkig weet ik zeker dat hij de vader is. Dus als ik het goed begrijp heb je met man 1 een relatie en heb je met man 2 overspel gepleegd? Zelf denk Ik ook dat de grootste kans man 2 is. ... maar heb je al een positieve test dan?

7. Dana

Dana Niet meer actief

Nee ze weten niet van elkaar. Ze weten beide ook nog niet van de zwangerschap. Ook al hou ik niet van #2 op een romantische manier, hij is een goede vriend, weet ik dat hij heel veel van me houdt en als ik doorga met de zwangerschap zal hij me overal in steunen. Maar dan ben ik degene van wie mijn hart werkelijk is wel kwijt :(

8. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Oh meid...ja dat is en klote situatie...1 fout, met grote gevolgen.

Denk eerst even rustig na, neem een paar dagen de tijd om even na te denken. Wie weet ben je later ongesteld dan normaal zonder zwanger te zijn.

Nu ad hoc kan je geen goede beslissingen nemen...

Good luck!

9. Dana

Dana Niet meer actief

Ja positief

10. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Lastige situatie zeg! Ik heb geen idee eigenlijk, aangezien je voor nummer 1 wel een heel vroeg ei moet hebben gehad en voor nummer 2 juist weer een laat ei.. Maar die zit wel dichterbij de vermoedelijk eisprong ;) Had je een donker positieve test of nog een lichte?

En de enige zekerheid is een dna-test!

11. mama1803

mama1803 Actief lid

Sep 14, 2013
    401
    0
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    Dus hij is positief. ... en hoe lang ben je nu overtijd? Ik zal het eerst nog even rustig aankijken je bent nog heel pril. .... en heel goed nadenken hoe je dit gaat oplossen. ... Ik ben wel van mening dat beide moeten weten hoe het zit. Maar ben wel heel bang naar de reactie van man 1 omdat je zegt dat je daar van houdt en hem niet kwijt wil. .. echte liefde overwint alles zeggen ze. .. Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen en natuurlijk gefeliciteerd met zwangerschap

12. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik denk ook echt nummer 2, sorry :(
    2 september is nog niet eens een week na de eerste dag van je cyclus...
    Heel veel succes toegewenst de komende periode!

13. Soit

Soit Niet meer actief

Je ei zou op 9 sept moeten zijn geweest. Soms kan zaad een week overleven dus dan zou nr 1 toch ook kunnen (9 sept ei, 2 sept sex).

Nr 2 lijkt me dan weer. Te laat. 9 sept ei, 13 sept. Sex. Zolang overleeft een eicel niet dus.....

Ik denk 1.

14. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    #14 Niicci, Sep 27, 2013
    Last edited: Sep 27, 2013
    Ik ga ook voor nummer #1 gezien je zegt dat je cyclus altijd gelijk is.
    Als ik een online berekening pak is je ei 8/9 geweest en het lijkt me niet dat hij dan bevrucht kan worden door zaad van 13/9.
    Ik zou uit gaan van #1. :)
    Sterkte in de lastige situatie.

Edit: nog even een stukje wat betreft je ei opgezocht:
    Een eicel blijft gemiddeld 12 uur na de eisprong in leven. Wordt de eicel niet bevrucht dan sterft de eicel af en wordt de menstruatie in gang gezet.

En een stukje over zaadcellen:
    Zaadcellen leven langer dan een eicel. Algemeen wordt aangenomen dat ze in het slijm van de baarmoederhals tot 72 uur overleven. Er zijn extreme gevallen bekend dat zaadcellen soms wel een week in leven kunnen blijven maar deze zijn zeldzaam.
    De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootst. Zelfs drie keer zo groot als in de zeven dagen voor de eisprong.

15. Nei88

Nei88 Lid

Dec 24, 2012
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ai wat een lastige situatie. Ik zeg in eerste instantie man 2 met het idee dat jou eisprong waarschijnlijk gewoon standaard wat later plaats vind. Maar...zie onderstaand verhaal

Hoewel de meeste online vruchtbaarheidsmeters meestal de datum midden in je cyclus aanwijzen als je eisprong (de 14e cyclusdag) is dit bijna nooit het geval. Meer dan 70% van de vrouwen heeft de eisprong voor dag 10 of na dag 17.

Die algemene vruchtbaarheidmeters zeggen dus helemaal niets. Wel heeft elke vrouw een vast aantal dagen tussen de eisprong en de eerst volgende menstruatie (de tijd dat jouw eitjes 'nodig hebben' om te worden afgestoten/af te sterven). Bij mij was dit toevallig precies 14 dagen terwijl mijn totale cyclus varieerden van 28 tot 33 dagen. Ik had het geluk dat ik mijn eisprong kon 'voelen' aan de hand van gevoelige tepels waar ik direct de dag na de eisprong last van kreeg tot aan mijn menstruatie. Wellicht dat jij ook lichte veranderingen merkt in je cyclus? Dit zou dan aan je eisprong kunnen liggen. Dan zou je kunnen vaststellen hoeveel dagen voor je menstruatie jouw eisprong plaats heeft gevonden.

Ik zou in ieder geval de 8 weken echo afwachten totdat je het aan man 1 verteld. Wellicht dat er toch iets mis gaat (dit hoop ik natuurlijk niet voor je) in de zwangerschap. Dan had je het hem nooit hoeven vertellen.

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Echter als TS een wat kortere LF heeft, kun je regelmatig zijn en toch je eisprong altijd wat later hebben.

En een week overlevende zaadjes...tja het kan maar hoe groot is die kans.

Dus mi kan beide, het hangt echt af van wanneer je eisprong was.
    Een lastige situatie, sterkte ermee

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik denk nr 1, aangezien zaad vaak een week overleefd, heb zoooveel mensen die zo zwanger zijn geraakt van 1 keer en echt een week voor de eisprong dus dat het zelden voor komt is onzin.

Ik denk ook dat voor nr 2 het eitje al niet meer 'leefde'

Zeker weten doe je het natuurlijk niet maar ik denk echt nr 1

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ga er vanuit dat je er voor gaat?!

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik denk echt dat het van beide mannen kan zijn meid... hier krijg je geen duidelijkheid over tijdens je zwangerschap, ik denk dat alleen een vaderschapstest na de geboorte duidelijkheid zal geven.
    Heel veel succes en sterkte.

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    --> Is volgens jou onzin. Nu breng je t als een feit.
    Nou dan is t misschien toeval in jou omgeving, maar dat zaadjes 168 uur overleven lijkt mij verre van gemiddeld

20. mama1803

mama1803 Actief lid

Sep 14, 2013
    401
    0
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    Weten doen we het niet. .... Het is allemaal maar raden. Een dna test is de enige manier om er achter te komen. ... maar weet je al hoe je het gaat doen met man 1 en 2?

Share This Page