Laat ik voorop stellen dat ik al besloten heb dat ik niet ga, maar wil toch jullie mening.. Vrijdag is hier een groot feest in een tent buiten op een veld, en dan zo'n giga tent met een hele zooi bezoekers.. mijn zus en zwager hebben ons meegevraagd, gaan bijna elk jaar.. nu sta ik zelf elke week in het ziekenhuis onder controle voor een hoge(re) bloeddruk en daarnaast de muziek staat ontzettend hard, het wordt waarschijnlijk weer bomvol en er zijn amper zitplaatsten.. ik zie het gewoon niet zitten is dat zo gek? het is echt een zuipfeest van jewelste.. Mijn vriend mag met alle liefde gaan, wil alleen niet dat ie drinkt, mijn zus had zoiets van "ach als er wat gebeurt kan pa je wel naar het ziekenhuis brengen" maar sorry, ik wil mijn vent nuchter naast me hebben staan! Dat is toch niet zo gek? Ben ik nou een zeikerd of hadden jullie hetzelfde gedaan?? dikke kus!
Ik had hetzelfde gedaan hoor! Is iets van jullie 2en, dus lijkt me logisch dat hij je nuchter bijstaat..
Ik zou zelf ook niet heen gegaan zijn denk ik, niet omdat ik bang ben dat er iets gebeurt, maar gewoon omdat je toch de hele avond moet staan ed. Mijn man zou van mij wel mogen drinken eerlijk gezegd. Wij hebben de afspraak dat hij na de 37 weken niet meer drinkt en dat vind ik persoonlijk vroeg genoeg. Maar vind je dus geen zeikerd! Afgelopen weekend was er bij ons in het dorp een concert, maar ben ook niet heengegaan omdat ik het gewoon niet zag zitten om de hele avond te moeten staan.
Als JIJ het niet ziet zitten, moet je het lekker NIET doen. Jij bent zwanger! Weet je, ik heb me mijn hele zwangerschap druk gemaakt over wat mensen van me zouden denken als ik daar en daar niet naartoe zou gaan, en nu heb ik zoiets van; jah, als het nou één keer om mij draait en wat ík prettig vind, dan is het nu wel. Dus als je je er niet goed bij voelt, gewoon niet doen. Mijn vent zou van mij wel mogen drinken, maar niet teveel. Maar jij moet je rustig gaan voelen en je kunnen concentreren op wat komt. Dat feestje is er volgend jaar toch weer?
ik had ook week 37 gezegd, maar met mijn bloeddruk zit er dus de kans in dat het eerder gaat komen.. mocht ik klachten krijgen dan moet ik meteen naar het ziekenhuis! gelukkig, voel me al minder een zeikerd.. x
Zou hetzelfde hebben gedaan! Daarbij heb ik met mijn vriend ook al afgesproken om de laatste weken niet meer te drinken dan 2 pilsjes. Mocht er wat gebeuren heb ik geen zin in een zatte kerel aan m'n bed. Heb hem ook duidelijk gemaakt dat hij dan beter helemaal weg kan blijven dan aangeschoten naast me te komen staan. Jou zus is niet zwanger, zij heeft dus makkelijk praten. Daarbij heeft zij niks met jou keuzes te maken, wanneer ze het niet begrijpt zegt dat meer over haar dan over jou. Verstandig aangepakt hoor!
@moontje: met die laatste info er nog bij zou ik het ook niet goed vinden als mijn man nog zou drinken hoor. Hij hoort er in geval van nood bij te zijn en niet je vader bijv. Kan het me heel goed voorstellen dan hoor.
Nou ja, iedereen moet het natuurlijk zelf weten en dat over een nuchtere vent dat heb ik ook, maar dan vooral pas de laatste paar weken, nu houdt hij er ook wel rekening mee, maar met 35 weken ging mijn man nog gewoon op stap tot 4 uur 's nachts.... (nu kan het nog...ook al hebben we al samen een zoontje van bijna 3) Ik ben met 40 weken ook nog naar een concert geweest... maar het ligt er ook aan hoe je jezelf voelt. ik voel me nu met 41 weken nog steeds SUPER goed heb afgelopen vrijdag nog een bruiloftsfeestje gehad en nog staan te dansen en de dag erna ook nog een bedrijfsfeestje, best vermoeiend, maar het gaat allemaal nog heel goed! Maar zo'n groot zuipfeest zou ook niks voor mij zijn, moet wel ook even kunnen zitten...
ik ga eerlijk zijn. ik ga stappen zolang ik het kan, gister nog naar ZalinaZ in Etten Leur geweest naar Club-X on tour. echt helemaal geweldig. leuke avond gehad en krijg alleen maar leuke reactie van de feestende mensen daar. Echter als ik 36 zwanger ben hebben wij een familie reunie in Otterloo, daar heb ik toch voor gepast. das iets te ver weg.en dat is echt intensief dus dat gaat hem niet worden Mijn ventje mag gewoon naar feesten hoor, momenteel ga ik zelfs nog regelmatig mee. De afspraak is wel als ik mee ben, mits het goed gaat, want als het niet goed gaat , gaan we gewoon naar huis. Maar ik kan mijn manneke niet 100% binden niet te drinken en stappen met zijn vrienden momenteel. Het was zijn leventje voor hij mij leerdere kennen. we hebben 2,5 maand samen hier ook mee geleefd, stappen, zuipen, drugs, ect ( hardcore feestjes en zo) en ineesn was ik zwanger, hij , nooit eerder relatie gehad, ik kwam uit een van 5 jaar. hoe kan ik iemand die eigenlijk niet zo goed weet hoe samen te wonen, hoe een relatie te hebben , inbinden ineens alles te laten wat ie doet.. neeuh hij gaat maar. lol. Heb zelfs voor na de zwangerschap de afspraak met me moeder ( kwam van haar) dat ze 1 keer in de maand best op de kleine wil passen zodat wij gewoon kunnen stappen. zeker om dat de relatie pril is en wij nog iets meer op elkaar afgestemt moeten worden. en dat is echt onwijs lief. Of ik er veel gebruik van maak is de vraag. ik denk dat ik liever thuis ben met de kleine, maar mijn mannetje gaat maar hoor. we hebben duidelijke afspraken, alleen alcohol geen andere dingen , als de kleine er is, en regel vervoer, niet zelf rijden. en werkt perfect hopenlijk, de afspraak is dat augustus, geen feesjes maand meer is, September al helemaal niet, en in oktober zien we wel weer verder. Dit houd in , liever niet drinken, geen drugs en geen stomme dingen. en meestal doet ie dit toch alleen maar op feestjes, thuis drinkt ie nouwelijks hooguit 1 biertje in het weekend als we thuis zijn. Of er moeten vrienden zijn, maar omdat wij middel in verbouwing zitten zijn die er bijna niet. Maar meerdere mensen om mij heen hoor hadden afspraak 6 weken van te voren tot iig maand na geboorte geen gekke dingen. en ben je er voor de vrouw en kind en het huis. werkt perfect en lijkt mij ook een zeer goede deal. Wij hebben nu al zonder het besproken te hebben , als het met mij niet gaat, als we uit gaan , gaan we naar huis, en daar houd ie zich echt goed an, hij meer dan ik zelf heb ik het idee
dat is mss bij iedereen anders, maar ik vind het wel geweldig dat mijn vriend zijn verantwoordelijkheid opneemt en zich niet zal bezatten... hij wordt papa dus moet dat zelf weten zelf ga ik niet meer echt uit ofzo, ik zou me ongemakkelijk voelen als zwangere op zo een fuifje ofzo!! een glas drinken, etentjes of bruiloft ofzo ga 'k wel nog naartoe!
Als je je eigen niet daar niet goed bij voelt, niet gaan! En mijn vriend zou wat mij betreft wel wat mogen drinken, maar niet helemaal laveloos zijn. En dat ze zegt dat je vader je weg kan brengen naar het zieknehuis, mocht het nodig zijn...het is niet alleen maar eventjes jou daar afzetten..Want wat zou ik woest zijn als mijn vriend dan helemaal van de wereld langs mij zou staan! Hier hadden wij 2 dagen voor mijn vliezen braken nog ruzie over gehad.(toen was ik ruim 36 weken) Feest van vrienden de hele dag (ik was alleen 's middags even gegaan) en gezegd dat ik liever niet had dat hij veel zou drinken, meneer komt echt total loss thuis..omdat de kleine nu toch nog niet zou komen. 2 dagen later rijden we 's nachts naar het ziekenhuis...
ik zou het ook niet relaxt vinden hoor, zo'n feest. Ik zie dat topicstartster in de Achterhoek woont, en ik heb daar ook jaren gewoond, ik ken die feesten. Daar zou ik als hoogzwangere vrouw niet heen willen en ik zou ook niet willen dat mijn man daar tot diep in de nacht zou feesten. Dat kan volgend jaar wel weer. Ik ga zelf op dit moment nog wel naar feestjes, maar dan regel ik dat mijn man me bijvoorbeeld om een uur of elf weer ophaalt. Of we gaan samen, zodat we naar huis kunnen als ik moe word. Maar grote zuipfeesten, concerten of festivals doe ik al vanaf het tweede trimester niet meer, daar voel ik me gewoon niet prettig bij. En ja, ik verwacht van mijn man wel dat hij in staat blijft mij naar het ziekenhuis te rijden en me te steunen als ons kindje onverwacht te vroeg komt. Eén of twee biertjes kan hij best drinken, maar meer moet het gewoon niet zijn. Het is ons kind, niet alleen mijn kind, en dus zijn we ook allebei verantwoordelijk. Ook nu hij nog niet geboren is.
Ik zou hetzelfde hebben gedaan hoor! Ik heb mijn man medegedeeld dat hij, wanneer de baby zich aandient, beschikbaar moet zijn om mij naar het ziekenhuis te rijden. En hij drinkt helemaal niet als hij rijdt. Hij vond het ook niet meer dan logisch want hij wil de bevalling graag van A tot Z nuchter meemaken natuurlijk! Enne, naar zo'n groot feest zou ik dus zelf ook niet meer gaan.. iedereen loopt tegen elkaar op, de muziek staat keihard en er zijn nauwelijks zitplaatsen, wat heb je daar dan te zoeken met je hoogzwangere buikje Natuurlijk moet ieder dat zelf beoordelen, maar persoonlijk vind ik het nu al niet meer prettig om lang te staan.
Als je had gezegd dat je liever niet had dat je man ging had ik het ook nog begrepen! Ik zou ook niet gegaan zijn en groot gelijk, als je toch naar het ziekenhuis moet om wat voor reden dan ook, moet je man wel nuchter zijn natuurlijk. Die moet dat dan toch ook meemaken... Nee je hebt helemaal gelijk, doen waar wij je goed bij voelt!
Je hebt groot gelijk hoor dat je niet gaat en ik vind het ook geheel terecht dat je op een gegeven moment in je zwangerschap verwacht van je man/vriend dat hij hier rekening mee houd. Niet meer dan logisch zelfs! Vind het ook een beetje vreemd dat je zus zoiets zegt eerlijk gezegt. Heeft ze zelf geen kinderen?
Hai! Inderdaad voor jezelf alleen gaan als je er zin in hebt. Ongeacht de reden.. je hoeft jezelf niet te verantwoorden toch? Als ik geen zin heb heb ik geen zin. Ik heb bij 37 weken nog een bruiloft gehad. Daggast en avondgast. Dat ging wel erg goed en dus ben ik gebleven, maar als het te zwaar was geworden was ik ekker gegaan hoor! Wat betreft de afspraken met je mannetje. Dat is ook ieder voor zich. Ik sta er niet zo bij stil.. afgelopen zaterdag hadden we ook een feestje. En toen waren andere mensen hem aan het vertellen dat het rara was dat hij dronk. Maar ik zelf had er nog niet bij stil gestaan. Ik denk dat als de bevalling begint hij A. in een klap nuchter is, en B. het helaas niet binnen een uurtje gepiept is en hij dus nog wel ff de tijd heeft om bij te komen! Maar als hij met een alcoholdamp in mijn gezicht wil meepuffen krijgt ie denk ik wel klappen !
ik denk dat je als vrouw ook al meer bezig bent met de bevalling, mijn vriend denkt dat het nog wel even gaat duren.. Maar hij gaat niet drinken, hij wil het risico niet lopen.. hij wilde eerst niet gaan, was bang dat ik hem niet kan bereiken als er wat is.. thank god voor de trilstand! Mijn zus is wat vrijer dan mij, die is drie dagen voor de geboorte van mijn nichtje nog in de wildwaterbaan geweest.. Ze is niet laks of zo, maar wel wat lakser.. ben dol op mijn zus, maar zij is een beetje de gezellige schreeuwlelijkerd van de familie terwijl ik het verlegen stuudje ben.. Heb mijn zus en zwager uitgenodigd voor een feest bij ons in de stad(je) eind september kan dan waarschijnlijk weer mee.. die uitjes met mijn zus zijn voor mij wel van grote waarde.. ben blij dat jullie mij geen zeikerd vinden.. t'is idd ook mijn lichaam en mijn zwangerschap! bedankt weer!!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook een beetje raar vind. Tuurlijk een pilsje moet kunnen maar 'gewoon' drinken als normaal als de kans erin zit dat je moet bevallen niet. Want A: als je nog naar huis moet rijden o.i.d verdwijnt de alcohol echt niet in een klap uit z'n bloed en zelf rijden lijkt mij geen optie en B: je weet maar nooit!
Ik heb, onder andere op dit forum, wel vaker de veronderstelling gelezen dat 'hij direct weer nuchter is' als de bevalling gaat beginnen. Dat is echt onzin! Het is NIET mogelijk om in één klap weer nuchter te zijn. Het is ook absoluut onverantwoord om te rijden met drank op (zéker meer dan de toegestane hoeveelheid), dat doe je toch je zwangere vrouw en je (nog) ongeboren kind niet aan? Al zou je thuis willen bevallen, er is altijd een risico dat je naar het ziekenhuis moet en dat kan ook vrij snel zijn als de vliezen breken (bijvoorbeeld als de baby in het vruchtwater heeft gepoept), het is lang niet altijd zo dat daar nog uren overheen gaan. Maargoed, dat was een beetje off-topic