hallo mede zwangere dames, ik heb een serieuze vraag, ik heb laatst mijn auto getankt en na twee uur kwan ik er achter dat ik een olie vlek op mijn hand had. Ben erg bang dat ik gevaarlijke stoffen op die manier binnen heb gekregen na 7/8 weken zwanger. Ik voel me zo dom Hoe doen jullie dat bij tanken, handschoenen aan? Of hebben jullie ook wel eens vieze handen. groetjes Mirthe
Er loopt geen rechtstreekse bloedbaan van je huid naar je baarmoeder, dus ik zou me niet al te druk maken. Als je dag in dag uit met gevaarlijke stoffen werkt dan moet je rekening houden met je zwangerschap, maar tanken en wat olie of benzine op je had hebben kan geen kwaad.
dank je wel voor je reactie, ja dat is zo dat er geen directe bloedbaan loopt. Vind het toch een naar idee, er is eigenlijk niets over geschreven over op internet.
Maar wat vind je dan een naar idee? Als ik je andere topics lees (over verf afbranden en een `veilige` creme) dan vraag ik me af of je je over alles zo druk gaat maken. Als je zwanger bent ben je niet terminaal ziek en ook geen kasplantje. Je kunt gewoon je dagcreme gebruiken, gewoon tanken, normaal eten (op een paar uitzonderingen na) en gewoon je dagelijkse dingen doen. Toevoeging: is niet zo rot bedoeld als het er staat hoor. Maar relax een beetje
ja je hebt gelijk, moet wat meer relaxen. maak jij je nergens druk om dan...heb je nooit iets gedaan dat je achteraf dacht had ik dat maar niet gedaan....
Met betrekking tot mijn zwangerschap? Nee, eigenlijk niet. Ik laat de biefstuk staan, eet geen rosbief en rook niet. Rauwmelkse en blauwschimmelkaas at ik toch al nooit, dus die mis ik niet. Verder maak ik me heus wel druk of de baby wel goed groeit, of alles het goed doet, of hij gezond is, etc. Maar ik leef gewoon verder, ik maak me niet zo druk om al die andere dingen. En al helemaal voor ik zwanger was, die laatste 2 weken van m´n cyclus deed ik niets anders dan de 1e 2 weken.
Sluit me volledig bij San aan: er zijn ook zwangere dames die werken met olie-achtige stoffen. En die krijgen kerngezonde baby's. Volgens mij is het gevaarlijker om zonder handschoenen te tuinieren dan een paar druppels olie of benzine op je handen. Ik maak mijn handen ook zo vaak vies aan mijn fiets of auto, daar heb ik me nog nooit druk om gemaakt. Relax meid.
Zo erg heb ik het nooit zitten gehad hoor Rood vlees vermijd ik, net zoals producten die over datum zijn en bereidingen met rauwe melk. Voor de rest eet ik nog alles en doe ik nog alles. Ik heb zelfs nog tot vorige week aan het schilderen geweest (wel goed verlucht) maar ik maak me er niet veel zorgen om...
Inderdaad, waar maak jij je je allemaal druk om? Zwanger zijn is echt niet eng, je kunt alles doen en bijna alles eten. Als je je zo druk maakt om alles dan zijn de 9 maanden wel erg lang. Relaxt een beetje en probeer te genieten! groetjes