Nou ben ik toch in de war.. Onze babykamer moet geschilderd worden en de zolder nog verbouwd dus mijn man heeft geen tijd om de babykamer te schilderen. Ik aangeboden met verf op waterbasis de babykamer te witten (hijs al wit dus dr hoeft alleen een laag overheen ivm krassen en verkleuringen). Mijn man wil het niet hebben, want dat is slecht voor de baby. Is dat echt zo?
Verf op waterbasis is geen probleem. Alleen verf op terpentinebasis. Dat heb ik hier ook uitbesteed, op waterbasis heb ik zelf gedaan.
Ja precies, dat dacht ik dus ook!! Dus van die extra dekkende witte muurverf van flexa ofzo kan ik er lekker zelf tegenaan smeren
Verf op waterbasis mag je gewoon gebruiken. Zorg er alleen wel voor dat je de boel goed blijft luchten....
Geen probleem hoor, heb vandeweek ook nog een kast staan schilderen met 30 weken tweeling in me buik. Wel op waterbasis idd al vind ik het rotspul, maar juist die gebruikt omdat daar geen kwalijke dampen af komen.
op water bassie is het beste... de ander kan je ook wel gebruiken maar zorg dat deuren en ramen openstaan en dat je een goed mondkapje op heb.. dan kan het niet een probleem zijn en ga om het half uur de kamer uit om te luchten... en pas na een uur weer terug... dat lijk mij het veiligs als je geen waterbassie gebruik....
op waterbasis mag gewoon goed laten luchten idd en zorgen dat t niet je hele huis door gaat! ik heb ook 3 muren gedaan hier
Ik begrijp dat het om muurverf gaat? Die mag zo wie zo!! Ik ben ook nog flink aan het latexen, muren voorstrijken etc. Alleen met verf (met terpentine) voor de kozijnen/houtwerk moet je uitkijken. Verf op waterbasis kun je overigens niet zomaar over een reeds met 'terpentine'verf geverfde muur smeren. Pakt voor geen meter... Helaas ervaring mee opgedaan bij de eerste. moest manlief het alsnog doen, inclusief weer opnieuw schuren...
Ik kreeg zelfs van verloskundige te horen dat op terpentine basis ook best wel mag, mits goed luchtend. Het schijnt meer voor jezelf vervelend te zijn en niet voor de baby dus. En als ik er goed over nadenk en op google zoek...........heeft er ooit iemand gehoord van een baby met afwijkingen of wat dan ook nadat moeder geverfd had op terpentinebasis?? Ik twijfel dus ook namelijk.
Vond ik ook rotspul, zeker op kozijnen en deuren. 1 keer goed boenen met jif, wat normaal best kan en de hele laag gaat er af.....pfffff