Brr, ik heb vannacht een heuse horrornacht meegemaakt. Ik ben 12 en een halve week zwanger nu. Nergens geen last van gehad tot nu toe. Geen gekke dingen gedaan. En gisteravond om 11 uur begon ik opeens te bloeden. En dan bedoel ik echt helderrood bloed. Het was heel veel.. net als op een heftige menstruatie dag.. Vervolgens begon ik krampen en steken te voelen om de zoveel tijd. Heb in tranen de verloskundige gebeld om 1 uur snachts. Helaas kon ik niet veel meer doen dan afwachten zei ze. Ik heb mijn baby doppler erbij gepakt. En hoorde het hartje gewoon kloppen! Ondertussen ging het bloeden gewoon door. Tegen 4 uur snachts werd ik wakker. En verloor ik flink wat stolsels. Ik wist zeker dat het mis zou gaan. Vanochtend direct een echo gehad. En alles blijkt helemaal prima te zijn met het kindje. De verloskundige kon ook geen actieve bloeding zien op de echo. Inmiddels heb ik alleen nog bruin oud bloed met afvegen.. En voel af en toe nog een steekje als ik sta of loop. Dus nu zit ik op de bank en durf niet meer op te staan. Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?? Wat kan dit geweest zijn? De vk kon geen enkele verklaring geven. En ik zou ook niet weten wat de reden geweest kan zijn. Ik ben heel blij dat het ukkie is blijven plakken! Maar ben er nog steeds niet gerust op.
Ja ik heb het 3 keer gehad deze zwangerschap! Met 7+3, 7+6 en 13+1.... helderrood bloed zoals een menstruatie met krampen en stolseltjes. Hier zagen ze op de eerste echo een hematoom en de VK waarschuwde mij dat er een kans was dat ik nog een keer zou bloeden wat dus klopte... op de tweede echo was de hematoom al bijna weg en bij de echo van 13 weken compleet weg.....
He, wat schrikken... Ik heb een soortgelijk verhaal: in mijn vorige zwangerschap regelmatig bloed verloren tussen 10DPO en zo’n 12 weken. Niet dagelijks en ook de hevigheid en kleur varieerde echt per keer. Er was niets te vinden, geen hematoom, geen bloed in de baarmoeder, super vaag dus. Toen heerlijk rustige weken gehad tot ik exact 20 weken was. ‘S avonds laat nog even plassen voor ik naar bed ging. Ik ging zitten en voelde een flinke straal lopen: bloed en veel ook! Volledig in paniek naar het ziekenhuis (liep bij de gynaecoloog). Zelfde verhaal: bloeding onverklaarbaar, niets te zien, niets te vinden, baby bleef het goed doen.... Daarna nog 2 dagen best wat bruinverlies gehad, verder helemaal niets meer. Nu een gezonde meid van bijna 1. Dus hoewel niet exact dezelfde situatie, wel een zelfde gekke, onverklaarbare situatie, waar alles goed bij gekomen is. Het is slopend, onzeker en vreselijk om bloedverlies in je zwangerschap te hebben, zeker wanneer er geen oorzaak te vinden is. Hopelijk blijft ook bij jou alles gewoon goed gaan! Mag je binnenkort weer voor een echo komen?
Bedankt voor je positieve bericht! Hier gisteren net zo. Ff plassen, en opeens uit het niets veel bloed. Er is niks gezegd over een extra echo verder. Heb alleen de gewone controle staan. En als ik weer bloedverlies krijg, gaan ze weer kijken.
Dat is erg schrikken! Wat fijn dat het kindje het goed doet! Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie. Vanmorgen ineens behoorlijk bloedverlies! Ik mag zo naar de vk, hoop zo dat het goed gaat met de baby! Gisteren het hartje nog horen kloppen tijdens de controle en nu ineens dit.. fijn om te lezen dat het dus niet altijd betekent dat het mis is. Ik hoop zo dat ik ook goed nieuws krijg zo!
Bedankt! Het lijkt erop dat de placenta over de baarmoedermond heen ligt, dus daar komt zeer waarschijnlijk het bloedverlies vandaan. Prachtig beweeglijk kindje gezien op de echo, wat een opluchting! Voorlopig rustig aan doen, niet te zwaar tillen en geen seks. En elke keer als ik weer helderrood bloed verlies moet ik bellen.