wanneer vertellen jullie het aan familie en vrienden???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LoLa1985LoLa, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    Dag meiden
    ik ben benieuwd wanneer jullie het blijde nieuws aan jullie familie en vrienden vertellen.
    Dus kom maar op!! Ben erg nieuwsgierig! :D
    xxx Lola

2. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben het met 5 weken (1 week nadat we een positieve test hadden) aan de ouders verteld.

na 8 w en 3 dagen aan de broers/zussen/naaste familie. - toen hebben we de echo gehad en alles was goed dus toen "durfden we het wel aan om te vertellen"

het weekend daarna aan vrienden.

3. foofur1983

2 dec 2008
    58
    0
    0
    Wij hebben het vorige week pas verteld nadat we de eerste echo hadden gehad.
    Ik was toen dus al 13 weken, alleen mijn moeder wist het al met 4 weken.
    Ik kan me tegen haar nooit stil houden wat soms best wel vervelend is.

Ik vind wel dat iedereen zelf moet beslissen wat voor hun het beste moment is en
    die was voor ons pas na de eerste echo.

4. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    bedankt voorjullie reactie. Ik ben nu 1 week overtijd, dus ik denk 5weken zwanger. maar ik wacht denk ik ook op de eerste echo. en dan vertellen heb ik er meteen een echo plaatje bij om te showen!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Vandaag een posi-test en meteen aan mijn schoonouders verteld! Komt ook meer omdat 't ongepland is en er nagedacht moet worden over een aantal dingen (ga ik verder met studeren of toch werken, etc.). We kunnen hun hulp dus goed gebruiken! Mijn ouders en broertjes/zusjes vertellen we 't na de eerste echo. En de rest van de familie + vrienden met een maand of 3.

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben het met 7 weken verteld aan ouders, zus, familie en vrienden. Het eerst aan onze ouders vertellen heeft niet veel zin aangezien een uur later iedereen het alsnog weet. Dus hebben we gekozen om het aan iedereen te gelijk te vertellen.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben het de eerste keer met 9 wk vetteld na een goede echo.
    deze keer hebben. we het met 11,5 wk gedaan. dit omdat min vent in uruzgan zat. en hij het het te vroeg vond voor hij ging, wisten het net een week, en het uds liever samen deed als ie trug was. dus hadden we op mijn verjaardag onze meid een shirtje aangetrokken zodat iedereen het tegelijk wist uds fam en vrienden.

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Wij hebben het met 5 weken aan mijn ouders en zusje vertelt, en na de echo met 9 weken aan mijn schoonouders, onze oma's, en daarna familie en vrienden.

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Wij hebben het de (schoon)ouders en broer, zus en partner verteld nadat we de eerste keer naar de vk zijn geweest, hebben toen hartje al gehoord.
    De week erna had ik de echo en toen hebben we de vrienden ingelicht.

10. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    hoi,
    Wijhebben het gelijk verteld na de test, we hebben toen een foto ingescand van de test en die verstuurd.
    Ze waren heel verbaasd, haha!

11. wij hebben het met 12 weken verteld. Dit was kerstavond.
    Mijn vader wist het wel met 8 weken.

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij hebben het meteen verteld.
    Maar wij hebben best lang gedoktert.
    en veel mensen wisten dat wij bezig waren omdat ik medicijnen had en zo, dus heb het maar meteen gezegt met 4 weken.

13. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Wij zijn 2,5 jaar Bezig geweest om een kindje te mogen krijgen, een aantal vrienden van ons wisten dit.. Nu ben ik 5 weken zwanger over 2 weken hebben we de 1e echo. We hebben het meteen aan mn schoonouders en mijn zus en vader verteld, de rest van de familie wachten we nog even mee tot we zeker weten of het hartje klopt.. Een paar goeie vrienden zijn ook al op de hoogte, ook omdat ze zolang mee hebben geleefd en mocht het mis gaan dan hebben we hun steun ook nodig! Kan trouwens niet wachten om het van de daken te schreeuwen! maar eerst 1 mei maar even afwachten.. heb er nu al de zenuwen voor!!

14. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij hebben het onze ouders met 5 weken gelijk verteld aangezien manlief gelijk voor 10 weken op oefening moest. Aan vrienden en overige familie hebben wij het vorige week met 13 weken verteld. We wilden wachten tot hij terug is van oefening (over 1,5 week) maar aangezien ik nu begin te groeien kon ik het ook niet langer voor mij houden.

15. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Pff...!! :D
    Ik kan ook echt niet wachten om het aan iedereen te vertellen. Ik vertel mijn ouders het denk ik over 2 weken ongeveer, en de rest van de vrienden en familie vertel ik het pas na 12 weken, als het grootste gevaar dat het mis gaat geweken is!

xxx

16. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Wij hebben het meteen aan mijn moeder en zusjes etc. verteld
    Mijn man heeft het later op zijn werk verteld omdat het toevallig ter sprake kwam.

17. eerstekeer

11 mrt 2009
    23
    0
    0
    nog een weekje wachten en dan gaan wij het vertellen met week 14. Dan zijn we in Nederland en gaan het zeggen wanneer onze ouders bij elkaar zijn.
    Heb voor mijn schoonmoeder een kommetje geverfd met " Oma, ik KOM eraan. met een baby lepeltje erin
    En voor mijn moeder een klok met de tekst : " oma nog even wachten"
    Veel werk aangehad, maar erg leuk

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hebben het tegen een vriendin meteen gezegd. En tegen familie enz met 11 weken. Toen hadden we net de eerste echo gehad.

Vond het erg leuk om het de eerste weken nog onz geheimpje te laten. Niemand wist dat we het aan het proberen waren. Helaas was niet iedereen het hier mee eens...

19. jipjop

jipjop Lid

11 jun 2008
    26
    0
    0
    Wij hebben het met 5 weken aan de ouders en broertjes/zusjes verteld.
    En goede vrienden weten het(was niet de bedoeling)
    De rest, opa en oma`s, vrienden werk doen we na de echo, dan ben ik bijna 9 weken.

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heb het een half uur geleden aan mijn ouders verteld.. Vanavond is mijn schoonmoeder aan de buurt.. Mijn ouders reageerden helemaal te gek trouwens.. Helemaal happy..
    De rest van de familie wachten we nog even een paar weekjes mee...Ben nog geen 6 wk zwanger namelijk. vinden we iets te vroeg..

Deel Deze Pagina