Het is aankomende Vrijdag alweer 7 weken geleden dat ik van me zoontje ben bevallen via een spoedkeizersnede. De laatste weken van me zwangerschap kon ik beneden er al niet meer bij en dus maar laten groeien alleen nu wil ik het zo graag scheren alleen vindt het wel een beetje een eng idee met die wond er boven ? Iemand ervaringen ? Hoe snel scheerde jullie weer na een keizersnede ?
Geen ervaring met een keizersnede, maar misschien kun je iets over het litteken doen? Is het nog een open wond dan, of goed dicht? Als je bang bent het litteken te raken met het mesje kun je misschien een washandje ertegenaan houden of zoiets?
Als je een goed mesje gebruikt (dus geen botte!) dan moet het kunnen. Ik heb zelf een litteken op mijn been *dus geen keizersnee!* en toen die een week of 6 oud was kon ik er gewoon overheen. Alleen wel dus met scherp mesje, met bot mesje kun je blijven 'haken'
Je kan gewoon scheren hoor! Ik deed in het begin wel voorzichtig, maar nu scheer ik er zonder nadenken overheen. Het is bijna 16 weken geleden.
Ik heb me in de tweede week na de ks alweer geschoren, toen heb ik alleen een klein randje om het litteken laten staan, omdat het ook naar binnen trok en ik er niet aan wou zitten. Na een week of 4 kon ik er ook gewoon overheen scheren.
Mijn pleister bleef lang zitten, bij de nacontrole gaf ik aan dat hij er nog op zat. Ik mocht hem toen er zachtjes vanaf trekken, wat ik deed onder de douche. Ik kon dus scheren over de pleister heen, maar nu scheer ik gewoon over het litteken heen. Wel met een scherp mesje
Ik ben begonnen met scheren 3 weken na de keizersnede. Met een nieuw scherp mesje, de hechtingen zijn onderhuids. Alleen aan de uiteindens van de snee zit een hechting die ik kan raken maar het gaat prima.
Toen ik thuis kwam na 4 dagen ben ik de dag erna gaan douchen en heb ik me ook weer geschoren. Kon het gelukkig altijd wel bij houden. De wond zat nét boven mijn haargrens dus daar ben ik heel voorzichtig geweest.