Graag wil ik hier even wat van me afschrijven. Zoals in het "onderwerp" vermeld staat gaat het over een vlokkentest... Vorige week heb ik een combi-test gedaan waaruit bleek dat mijn kindje een nekplooi van 2,7 mm had. Op zich valt dat nog wel mee, maar uit de bloedtest kwam toch uit dat ik een verhoogd risico heb van 1 op 150...... De gyn die mij opbelde om het te vertellen zei er meteen bij dat ik me niet al te veel zorgen moest maken en dat ik meer kans heb bij die 149 te horen.. Daar heeft ze ook wel gelijk in maar toch blijft er iets in mijn achterhoofd knagen....maar wat als ik toch...... Wij hebben er voor gekozen om een vlokkentest te doen voor toch meer zekerheid en die afspraak staat voor maandag a.s. Zijn er meer meiden die hier mee te maken hebben gehad?? Komende dagen zullen slopend zijn ben ik bang, om nog maar niet over de uitslag te spreken.... In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn verhaal en eventuele reacties....
Ik heb er zelf voor gekozen niet de vlokkentest te doen, dus kan jammergenoeg niet met je meepraten. Wel wil ik je veel succes wensen en hoop ik voor je op een gezonde baby!
Ja ik helaas. Ik had een nekplooi van 2,9 mm, wel een neusbotje en uiteindelijk een kans van 1:3. Je begrijpt, sloeg hard in dit slechte nieuws. werd dus met name bepaald door een slechte bloeduitslag. Gister een vlokkentest gehad, valt reuze mee. Alleen voelt t zo gek. Op de echo een springlevend wezentje en aan de andere kant t gevoel dat aan je knaagt....
Och jee Anne1234, dat is zeker een klap hard in je gezicht..... Fijn te horen dat de ingreep wel is meegevallen. Weet je al wanneer je uitslag kan verwachten?? Hoop van harte voor je dat het een goede is en dat je kindje kerngezond is. Ik leef met je mee....
Ik ben nu 32 weken zwanger en heb bij 10 weken een vlokkentest gehad. Ik heb geen last gehad van de test zelf of daarna (geen bloedverlies of iets). De kansberekening was op 1:35. Ons kindje bleek geen van de drie chromosoomafwijkingen te hebben. Ik heb de test dinsdag gehad en kreeg vrijdag de uitslag. Ging best snel dus....
Oke Jada73, wat een goed nieuws!!! Zal voor jou ook echt spannend zijn geweest..... En idd snelle uitslag, mag ik alleen maar op hopen dan Mag ik vragen in welk ziekenhuis je was??
http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/451549-nekplooi-3-5mm-trisomie-21-a.html wellicht heb je hier wat aan. Deze topic heb ik vorig week geopend bij Echo en Onderzoeken. Ik heb vorig week de vlokkentest gehad. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je.
ik zou zelf nooit geen vlokkentest doen, vaak vals positieve uitslag en grotere kans op miskraam dan eerder een vruchtwaterpunctie MAAR tegenwoordig heb je de NIPT test en dat komt op hetzelfde neer en kan al vanaf 10 weken (in Belgie want in NL kennen ze dat nog niet, lopen weer eens mijlenver achter, in andere landen waaronder Amerika is het al heel normaal) Kost je wel geld 600 euro maar geen schade aan jezelf of baby, dus lijkt mij het wel waard!!
kan er niet over meepraten maar wil iedereen die zon test moet doen succes wensen en hoop voor allen op een goede uitslag
@Ingrid, ja dat is schrikken he. Ik krijg de uitslag vanaf maandag ergens. Heel spannend echt. Zweef ook tussen allerlei gedachten, enerzijds neem ik al afscheid, anderzijds put ik nog hoop uit t feit dat er een neusbotje was te zien, dat het kindje goed groeit, dat ik me goed voel, dat ik bij mijn eerste kindje ook een slechte bloeduitslag had maar wel een kerngezond kindje en ten slotte ook nog mn leeftijd. Ik ben 40 en dan worden de testresultaten er niet snel positiever op! @ Kwekkie, ik had je verhaal inderdaad al gelezen. Zag dat jij net als ik ook bij t AmC was/ bent. Succes met alle spanningen!
@Anne, idd als je al wat "ouder" bent worden de testen er over het algemeen niet positiever op nee...... Ik wil je nogmaals alle succes wensen en hoop echt dat alles goed is met je kindje.... Als je er behoefte aan hebt, wil je dan nog laten weten hoe het afloopt??
Oef, meid... geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel succes wensen! Lijkt me vreselijk om die onzekerheid mee te maken
@ Anne1234, ik ben zelf ook een late mama, 35 jaar. En inderdaad de leeftijd speelt ook mee in de kansberekening. Blijf daarom hoop houden! Tijdens de echo zagen wij hoe ons ukkie lekker aan het bewegen was, draaien etc etc. Het neusjebotje vond de ene normaal, de ander vond het te klein en weer een ander vond het niet. Amc krijgt de uitslagen per email binnen, na half 3 in de middag. Bij mij ging het best snel. Woensdagochtend vlokkentest en vrijdagmiddag al de uitslag. Ik kan me heeeel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik kreeg echt letterlijk geen hap door mijn keel. Ik duim voor je! Voor jullie allemaal die een vlokkentest ondergaan. Het is echt niet niks! Morgen heb ik weer een echo in het AMC afd. Prenatale Diagnostiek. Hoop dat alles goed is.
ikzelf niet maar een van mijn zussen had 1 kans op 5.. ze heeft dus ook gekozen voor een vlokkentest.. test viel mee en alles is in orde met de baby komt wel goed!
Lastig zeg! Maar wel fijn dat ze met die test vrij snel de uitslag krijgen. Dat is soms ook wel eens anders in ziekenhuizen
Mijn test was bij de Isala Sophia in Zwolle. Bij mijn speelde mijn leeftijd ook parten (39 jaar, tweede zwangerschap). Gelukkig was de uitslag goed en was ook de 20-weken echo prima voor zover ze kunnen zien. Sterkte iedereen met wachten.....
Ik heb bij mijn eerste ook een vlokkentest gehad. Test viel reuze mee en de uitslag was goed! Kans op gezond kindje is het grootst, maar de spanning en het wachten.... Sterkte!!! Ik hoop op een goede uitslag!
Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Geeft me zeker goede hoop voor maandag en het wachten op de uitslag.....
Succes Ingrid vandaag! Ik heb het een paar dagen van me af kunnen zetten maar nu stik ik echt van de zenuwen. Waarschijnlijk vandaag de uitslag. Heb het nr van mijn vriend doorgegeven, ik kan het echt niet aan om de hele tijd naar mijn telefoon te staren.. En toen ik vanmorgen aan t douchen was had ik een gemiste oproep v mn vriends werk. Ik ben zo zenuwachtig dat ik niet eens durf terug te bellen!!! (hij had geen bericht achter gelaten). oh hoop zo dat alles goed is!