nou ik heb hier dus een 2e hand baby kamertje staan voor mijn kleine straks maar nu komt er binnekort een baby slapen in dat bedje. zit een nieuw matrasje in heb ik lekker laten luchten en heb een molton hoeslakenen een normale hoeslaken en een molton zeiltje voor in bed en een hydrofiele luier voor het eventueel spugen (kindje slaapt in een slaapzak) dus volgens mij heb ik nu wel alles klaar voor het bedje voor die ene nacht. maar nu heb je onder het matrasje een matras beschermer? voor op de latten boden maar dit ding is voor 85% van jute gemaakt en dat lijkt mij nou niet echt adem doorlatend ofzo, terwijl dat matrasje dat wel is en moest zijn .. dus ik snap het niet meer moet dat ding er nu wel of niet onder? en heb ik verder nog iets nodig voor in bed zowel voor nu als straks voor mn eigen kleintje een dekentje ofzo of is een slaapzak/inbakkrzak alleen ook genoeg? wie o wie helpt mij ?
Jute ademt wel hoor. Ik heb hier 100% jute stof liggen en er zitten allemaal gaatjes in de stof (open geweven). Een dekentje kan wel handig zijn straks. Misschien heeft je kindje het snel koud. Finn ligt ook in een slaapzak met een katoenen dekentje. Je mag alleen geen dekbedje gebruiken! volgens mij ben je klaar voor een nachtje met baby
hmz... mij leek jute ja zo stoffig (hier zie je er geen gaatjes in zitten) mja leg hem dr maar gewoon onder dus, denk ik. dankjewel voor je andwoord. en wat verstaan jullie onder goeie dekentjes ?
Ik heb zelf een katoenen dekentje van V&D. Niks bijzonders hoor! Alleen wordt katoen erg aangeraden omdat het niet te warm is, ademt en ook lekker zacht is. Je hebt ook dekentjes van katoenen fleece. wbt de matrasbeschermer: ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord: voor onder je matras en ik zie er ook niet zo het nut van in eigenlijk. Maar zal vast goed zijn als het erbij zit...
ik weet dat ze bij mn ouders ook onder het matras lagen op de lattenbodem geloof dat het matras dan zo langer mee zou gaan omdat het gewicht ofzo beter verdeeld zou worden ofzo en je minder zwakke plekken in je matras zou krijgen
Een matrasbeschermer is om slijtage aan je matras te voorkomen. Dus voor de wrijving van lattenbodem en matras. Verder helpt het niks voor drukverdeling ofso hoor.
waar koop je dat dan? heb een matras van prenatal 149 e en ze hebben hier niets over gezegd maar wil er wel een als ik dit lees
Is toch niet haar vraag Ik heb beide uitgeprobeerd en zou iedereen een slaapzakje aanraden! Maar uh lees ik nou dat deze beschermer ONDER het matras hoort? Of is het iets anders dan ik denk dat het is?
@Merle: jij bedoeld een molton, die gaat over je matras heen. Een matrasbeschermer koop je bij de Prenatal of Leen Bakker bijvoorbeeld. Beiden hebben ledikant maatjes, Prenatal heeft ook wiegmaatjes. Voor een goede grip moet je degene met nopjes aan de onderkant nemen, die schuift niet. (wit met robber nopjes aan de onderkant)
Ik snap t nut van een matrasbeschermer niet zo in een wiegje. Het matras kan niet schuiven want t ligt klem. En zoveel gewicht heeft een baby toch niet. Bovendien liggen ze in verhouding kort in het wiegje. Dus het matrasje word maar kort gebruikt? Ben benieuwd of er meer meiden hier "geen" matrasbeschermer hebben. Oja en een molton zeiltje mag toch juist niet? I.v.m lekkende kruiken ofzo? Dat laat toch geen vocht door. Groetjes.
Hier wel een matrasbeschermer in het ledikant, kon zoiets niet vinden voor in de wieg. @Merle: matrasbeschermer is idd zo'n jute geval voor op de lattenbodem onder het matras, maar het is verwarrend omdat moltons ook wel matrasbeschermers worden genoemd. @TS: zeiltje mag, maar alleen onder de kont, niet hoger ivm verstikkings- en verbrandingsgevaar! En waarom zou je de baby meteen in een slaapzak leggen? De kraamzorgdame raadde het af voor de eerste maanden, zeker een zonder mouwen omdat de baby met het hoofdje door het armsgat kan piepen en dan bekneld kan raken! Hier gewoon dekentje en lakentje!
Een matras beschermer voor onder het matras hebben we hier niet we hebben er echter wel 1 voor op het matras, dit met oog op ongelukjes ed hierdoor komt het niet direct op het matrasje en deze beschermer kan makkelijk in de was. Dit bedoel ik; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00113931 Verder hebben wij inderdaad de eerste weken een dekentje en lakentje gebruikt wij hebben oa dit dekentje; http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... =185&m=185 Slaapzakjes zijn we hier pas gaan gebruiken met ong. 2 maanden dat was de tijd dat ze niet meer netjes onder de dekens bleef liggen en ze dus steeds zonder deken lag. Afgelopen winter hebben we gemerkt dat ons meisje een echte koukleun is en nu slaapt ze dan ook met zowel een slaapzak als laken als deken.
na mijn stukje vroeg ts toch echt wat we verstaan onder goede dekentjes Mijn zoontje heeft de hel winter in een slaapzak met dekentje geslapen. maar goed das wel offtopic