Wie heeft er ervaring met de puckababy? Waarom kies je die en niet een gewone trappelzak? Ben benieuwd naar jullie ervaringen voordat ik er eventueel eentje aanschaf.
Heb je al een kleintje? Want ik zou hem niet bij voorbaad aanschaffen. Als je kleintje prima slaapt zonder, dan kun je dat beter zo laten.
Ons meisje sliep toen ze een paar weken oud was heel onrustig omdat ze steeds met haar armpjes aan het zwaaien was en zichzelf dan in het gezicht sloeg, waardoor ze weer wakker werd. Mijn zus adviseerde toen de puckababy, omdat het tussen inbakeren en een gewoon slaapzakje (waarbij de armen dus nog vrij zijn) inzit. De eerste keer vond ik het er wel heel zielig uitzien, maar ze sliep er echt beter door. Nu heeft ze 'm niet meer nodig, dus ik hoef de opvolger er al niet eens meer van te kopen. Ik zou 'm inderdaad niet bij voorbaat al aanschaffen, maar als je kindje onrustig slaapt vind ik het wel een aanrader.
Op het werk horen we hier inderdaad heel veel goede reacties over. Het is niet zo extreem als inbakeren, maar ze liggen toch met hun armpjes beschermd waardoor ze er niet mee kunnen gaan zwaaien in hun slaap. Ook voor kindjes die moeilijk in slaap kunnen komen is het rustiger omdat ze in een soort coconnetje liggen. Ik zou het niet van te voren kopen, misschien heb je hem helemaal niet nodig omdat je kindje straks geen moeite heeft om te gaan slapen en dan is het zonde dat je er zoveel geld aan uit hebt gegeven. Meestal word het ook geadviseerd door het bureau, om te gaan inbakeren of iets dergelijks.
Hallo, Bedankt voor jullie reactie. We hebben al een kleine van alweer 9 weken. Sinds kort heeft hij ontdekt dat hij zichzelf per ongeluk wakker kan zwaaien met zijn armen. Inbakeren werd ook al geopperd op het bureau, maar ik hoorde ook van de Puckababy. Vandaar mijn vraag.
Yke heeft ook een tijdje in de Puckababy geslapen. Ideaal !! Hij hield zichzelf ook wakker door z''n armpjes. In de Puckababy kan dat niet, maar hebben ze toch genoeg bewegingsvrijheid. Echt een aanrader !
Ik heb een bakerdoek van Swaddle Me en een Puckababy voor mijn zoontje. De bakerdoek is iets 'extremer' dan de Puckababy, want daarin ligt hij met zijn armpjes strak langs zijn lichaam. In de Puckababy kan hij zijn armen wel bewegen. Hier werkt eigenlijk alleen de Swaddle Me echt goed. In de Puckababy merk ik geen verschil in het slapen. Ik kan hem dan net zo goed zonder laten slapen. Ik ben het trouwens met MerleQ eens: als het niet echt nodig is, baker je kind dan niet in. Probeer eerst om een ritme van rust en regelmaat in te voeren, als je dat nog niet hebt gedaan. Ten eerste omdat inbakeren niet gaat helpen als je niet ook rust en regelmaat hebt, en ten tweede omdat het soms best lastig kan zijn om het inbakeren weer af te bouwen. Hier althans wel. En je moet wel op het moment dat ze zich gaan omdraaien. Ook mag je in bepaalde omstandigheden niet inbakeren (na een vaccinatie, bij koorts etc.), en als je kindje het dan al gewend is, kan het slapen een waar drama zijn (helaas ervaring mee ).