Koorts! help wat doe ik haar aan vannacht?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Samba25, Mar 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    hallo dames,'

M'n meisje heeft vanaf vanmorgen zo'n 38,5 graden koorts.
    Nu wil ik graag even weten, wat trek ik haar vannacht aan in haar bedje.
    Normaal slaapt ze met romper korte mouw, pyama lange mouw en broek + sokjes en in een slaapzak met korte mouwen. Daarover heen een lakentje met dekentje. Nu ligt ze op bed en heb ik haar niet in de slaapzak gedaan en ik heb alleen het lakentje erover heen, de deken heb ik weggehaald.
    Mag ze bijvoorbeeld wel in een slaapzak als ze koorts heeft? Moet ik haar vannacht ook alleen onder een lakentje laten slapen of gewoon weer met deken? Het is zo'n 18/19 graden snachts in haar kamertje.

Alvast heel erg bedankt!

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ik zou geen sokjes aan doen. Een wat dunner pyamaatje als je dat hebt en wel gewoon in de slaapzak.(maar dan geen hele dikke slaapzak)
    Lakentje kan maar hoeft niet zo nodig.
    Maar 38,5 is niet heel erg hoog dus zou niet te weinig aan doen

3. adi

adi Niet meer actief

Jojo, 38,5 valt nog wel mee, maak je niet te veel zorgen.

Als het hier boven 39 graden komt gaan ze in een romper en alleen onder de laken. Hier is het wel 21 graden op de slaapkamer.
    Onder 39 graden doen we of piyama en lakentje/dekentje, of alleen romper en slaapzak en lakentje.

Als ze koorts hebben krijgen ze hier overdag standaard korte mouwen aan en piyama broekje (lekker dun). Lichaam moet kunnen afkoelen en ze moet veel drinken!

Succes!

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey!

Ik maak me ook niet echt zorgen maar wel over wat ik haar aantrek :)
    Ze heeft nu een dunne pyama aan met een romper eronder zonder mouwen.
    Dan leg ik haar in haar slaapzak denk ik, die niet dik is, en zonder mouwen en dan onder een lakentje, als ik vanavond ga kijken en ik denk dat het te koud is, kan ik altijd de deken nog pakken, en als ze het te koud heeft wordt ze vast en zeker wakker!
    bedankt meiden, en adi, ik spreek je later ;)

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Precies, liever te koud dan te warm!

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik zou geen broekje en sokjes aan doen. zo in de slaapzak alleen jasje van de pyama en een laken.

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    ze slaapt al eventjes hoor maar ik had eerst zonder slaapzak, met pyama, met sokjes en een lakentje. Toen kon ze niet slapen, bleef huilen en toen heb ik de slaapzak uitgedaan, sokken uitgedaan, en toch het dekentje weer terug gelegd en nu slaapt ze lekker, komt helemaal goed!

Share This Page