pyjama voor mama

Discussion in 'De babyuitzet' started by nathalie2012, Oct 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Ik heb 2 flanellen pyjama's gekocht in maat M (heb normaal maat 38/40) voor nu en na de bevalling omdat het bovenstuk knoopjes heeft en ik hier makkelijk mee borstvoeding denk te kunnen geven. Ook wel prettig voor als ik pas bevallen ben en er bezoek komt dan ben ik toch toonbaar in pyjama.

Nu heb ik ze gepast en ze vallen niet echt heel ruim, geloof niet dat ik ze nog lang aankan en ik ben pas 19 weken zwanger.

Hebben jullie een idee hoe je lichaam na de bevalling is? Pas je dan al weer je kleren in die maat die je had toen je 20 weken zwanger was? Of heb je dan nog echt een maat groter nodig? En wat is prettig qua nachtkleding/huiskleding? Enig idee of flanellen pyjama's erg krimpen?

2. Noeska

Noeska Fanatiek lid

Jan 22, 2007
    1,225
    0
    0
    Ik heb nachthemden van de hema, met drukknoopjes en die vond/vind ik ideaal! Ik had een maat L (ook 38 normaal) en die heb ik tot aan de bevalling (40+6) prima aangekund, daarna nog 2 M-etjes laten halen door manlief en die zaten na de bevalling prima! Buikje eerste dagen na de bevalling was wel te vergelijken met een week of 20 maar was bij mij heel snel helemaal weg.

Ik vond wat ruimer vallende kleding wel prettiger de eerste dagen, alles voelt toch een beetje beurs aan... Maar voor mij was M prima. Ligt er ook aan hoeveel je aankomt tijdens de zwangerschap natuurlijk en hoeveel daar direct na de bevalling nog van over is...

3. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    op mn buik kon ik pyama heel snel weer aan. Had er ook 1 met knoopjes aan de bovenkant voor de helft, maar dat was echt waardeloos dus deed alsnog trui omhoog

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bovenkleding paste ik direct gewoon weer ( Shirts, een overhemd die niet aansluitend was, dus geen super strakke kleding ) broeken passen meestal niet maar een pyamabroek of joggingsbroek wel hoor. Ik gewoon in mn eigen maat maar was ook direct na bevalling terug op mn (veel te zware) eigen gewicht.

5. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 26 weken. Ik pas mijn pyjama's niet meer. Heb wel de bovenstuk aan, maar heb 2 zwangerschapsbroeken gekocht, leggings. Die draag ik als pyamabroek.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,195
    10,795
    113
    heb pyjamabroeken altijd gewoon onder mijn dikke buik gedragen (droeg vrij hoog), pyjamashirts draag/droeg ik eigenlijk nooit, gewoon t-shirts of hemdjes (in juli bevallen). Bij t kraambezoek droeg ik nog mijn zwangerschapsbroek, maar wel een normaal truitje erop.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik heb normaal maat 38. heb pyamas gekocht maat L.
    die zaten perfect na de bevalling. had echt geen m aangekund!

8. nathalie2012

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Dit is slim! Ga ik in gedachten houden :)
    Ik pas alles nog maar zal niet lang meer duren ;)

9. nathalie2012

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Heb inmiddels de maat M omgeruild voor maat L leek me toch beter, ook als ze nog wat krimpen ;)

10. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik heb laatst een paar pyjama broeken gekocht bij primark met een brede elastische band, deze zit perfect onder mijn buik.

11. sinem

sinem Actief lid

Oct 11, 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Ik pas nu met 27wk nog in mijn normale kleding (met uitzondering van kokerrokjes, strakke jeans en dat soort gefriemel), ook al heb ik een vrij flinke buik. In mijn joggingbroeken en huispak heb ik nog wel wat ruimte over dus hoop dat ik het tot het einde vol kan houden met wat ik nu heb. Ik verwacht en hoop na de bevalling in ieder geval in dezelfde dingen als nu te passen. ;)

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik zou nooit flanel kopen. Na al mijn bevallingen zweette ik enorm door al die hormonen en droeg het liefste dunne tricot. Bij de 1e had ik ook pyama's van flanel gekocht, maar niet aangehad.
    Ik had gewone witte t-shirts met korte mouwen van de Hema gekocht en daarbij wat gestreepte/geruite pyama broeken. Die kan je tegenwoordig overal los kopen. Als ik het niet zo heel warm had trok ik er een dun gebreid katoenen vestje over van de Hema (heb je in allerlei kleuren) Dan zie je er niet iets meer aangekleed uit als in een pyama.

13. nathalie2012

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Bedankt voor de tip over het zweten!
    Ik ben een echt koukleum en ik dacht dat dit praktisch zou zijn met het voeden omdat er knoopjes aan het bovenstuk zitten...

Share This Page