Schimmelinfectie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani84, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo

Uhm.. rare vraag, heb een beetje branderig, jeukend gevoel van onderen. al 2 daagjes. Als ik dan op internet zoek krijg ik allemaal schimmelinfecties.
    Heb wel net blaasontsteking gehad 2 wk terug en die was helemaal weg. Wel gebruik in nog soms als ik t weer voel aan komen cranberry tabletten dan is het ook zo weer weg. Kan dot er mee te maken hebben?

Maar nu die jeuk, herkent iemand dit als een schimmel? Weet niet of we een vrouwelijke dokter hebben, laatste 2 x bij de dokter was het echt zo`n vieze jonge vent daar wil ik echt niet heeen! :oops:

gebruik geen zeep van onderen wel lactasyd. Nu gebruik ik sudocreme tegen de jeuk.

iemand tips of ideeen? graag reacties!

Bedankt! Groetjes Danielle

2. Niet meer actief

ik had een jaar geleden daaronder ineens heel erg last van jeuk. Ik schaamde me ervoor en ben heel lang niet naar de huisarts gegaan. Ondertussen in mijn slaap werd het zo erg dat ik het helemaal kapot gekrabt heb in mijn slaap. Was echt niet leuk meer, onwijs branden enzo..
    Uiteindelijk toch naar de huisarts geweest. Alles verteld. Ze hoefde niet eens te kijken, want ze herkende het al als een schimmelinfectie. Cremepje gekregen en binnen een week nergens meer last van.
    Als je trouwens echt een vrouwelijke huisarts wil, kan je daarom vragen. Daar zal in principe niet moeilijk over gedaan worden. Ik zit zelf bij een praktijk van een echtpaar, man en vrouw die allebei huisarts zijn en samen een praktijk hebben. Normaal maakt het me niet uit, maar voor zo'n soort dingen vraag ik altijd naar de vrouw. Dat is helemaal niet erg. Dus gewoon maar bellen.

Edit:
    Ik weet trouwens niet in hoeverre je die creme mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Dus ik zou dat zeker wel vermelden dat je zwanger bent.
    Succes ermee!

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Heb je toevallig antibiotica gehad voor die blaasontsteking? Zo ja, dan kan dat wel eens de oorzaak zijn van je schimmelinfectie. Antibiotica doodt de bacterien die de ontsteking veroorzaken, maar ook andere 'goede' bacterien in je lichaam, zoals dus ook van onderen. Zo werkt de ene kwaal de andere weer in de hand. Schimmelinfectie is op zich snel te behandelen hoor, en echt een opluchting als het over is. Ik kreeg een soor ampullen met creme erin die ik in moest brengen. Misschien klinkt het een beetje vies, maar ik vond alleen al de koelte van die zalf en de jeuk die eindelijk stopte een enorme opluchting!
    Succes!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Vaak hoeven ze niet eens echt te kijken.
    Je bent zwanger, je hebt waarschijnlijk net een antibiotica kuur gehad, en als je omschrijft wat je voelt dan is dat vaak al genoeg. (Hier tenminste wel, of had ik een fijne gyn?)

5. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik had ook ontzettende jeuk een hele tijd geleden, heb het genegeerd.. niet meer gekrabt (hoe moeilijk het ook was)
    en toen is het weg gegaan... vraag me niet hoe dat komt

maar ben wel nog naar de arts geweest laatst vanwege een schimmel infectie, die overigens heel vaak voor komt tijdens zwangerschap
    alleen was dit aan de binnenkant, kreeg vaginale tabletten...
    (is NIET schadelijk voor de ongeboren baby)
    en is nu dan ook zo goed als weg
    maar mn dokter vertelde dat je het ook kan krijgen in een creme vorm, alleen is dat als je jeuk en branderig gevoel aan de buitenkant heb

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Bedankt voor jullie reacties. heb idd een antibiotica gehad. zal het morgen es ff doorgeven aan m`n verloskundige kijken wat ze zegt. Heb wel een paar weken geleden een schimmelinfectie op m`n voet gehad.. :( kreeg ik ook zalf voor... maar om deze nou van onder te smeren.. dat durf ik zo niet!

Groetjes Danielle

7. Niet meer actief

ik zou die creme voor je voet ook niet daaronder smeren hoor! Waarschijnlijk is het een hele andere creme omdat het daaronder natuurlijk allemaal wat teerder is enzo (phwaardes enzo).. Dus dat zou ik zeker niet doen!

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

nee daarom vind ik ook eng. dus doen we het maar niet ;)

Wacht het morgen wel ff af. bedankt :)

Groetjes Danielle

9. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    tijdens je zwangerschap kan je er veel last van hebben, ik heb steeds om de 4 weken ongeveer opnieuw een schimmelinfectie en krijg daarvoor steeds 3 vaginaal-tabletten Canesten
    Het is ontzettend vervelend en ik hoop dat het straks als de baby er is weer allemaal normaal wordt.
    Ik hoop voor jou dat je het niet zo vaak krijgt als ik

10. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik had hier veel last van tijdens de zwangerschap en het kwam steeds terug. Ik kreeg er gynomik voor, ik mocht het alleen niet gebruiken met de inbrengcanule, alleen met m'n vinger wel een beetje erin smeren zeg maar. Dan ging het wel snel weg steeds. De arts heeft trouwens ook niet gekeken. Na de bevalling heb ik er geen last meer van gehad, je schijnt er veel gevoeliger voor te zijn als je zwanger bent. Manon heeft nog wel spruw gekregen na de geboortje, dat is dezelfde schimmel namelijk.

11. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    ook hier een slachtoffer van de infectie. Heb nu mijn tweede kuur. Ook 3 capsules die ik in moet brengen. Het helpt fantastisch en het is niet schadelijk. Ik hoop wel dat het hierna niet meer nodig is en dat het tijdens de bevalling helemaal weg is.

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    heb er tijdens de zwangerschap nog geen last van gehad maar daarvoor wel heel regelmatig. Ik hoef alleen de ha maar te bellen met mijn klachten, krijg dan al een zalfje of een pil mee...
    succes!

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    je hoeft overigens niet persé naar je ha hiervoor hoor. JE vk kan je een zalf voor schrijven, dus als je dat prettiger vind...
    Ik herken het ook als een schimmel, veroorzaakt door de ab.
    Ik heb ook ab gehad in de zw. en pas toen ik daar klaar mee was ben ik gestart met een zalfje, want anders blijf je in die cirkel.
    En als zwangere ben je gevoeliger voor dit soort dingen schijnt het.
    Altans ik wel, hoe wel ik er ook last van heb zonder zwanger te zijn.

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

De vk raadde me aan toch echt de ha te bellen dus dat heb ik gedaan. De asistente gaat ff overleggen en belt me aan het eind van de ochtend terug. Dus dan weten we meer.

Groetjes Danielle

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoii

De ha (in opleiding) belde met net zelf terug (blijft een balletje :oops: ) hahaha

maar klonk als een schimmelinfectie en idd na een blaasontsteking vrij normaal. Krijg 1 zo`n pil die ik er van onder in moest stoppen vanavond voor t slapen gaan...

Heb ik er dan nog na t weekend last van dan moet ik bellen en langs komen. Hoop dus dat ie helpt!

Bedankt voor jullie antwoorden! Groetjes Danielle

Deel Deze Pagina