ons zoontje wordt bijna 3 en gisteren heb ik eens even bij hem gepolsd wat hij leuk zou vinden om op te trakteren op de peuterspeelzaal. Een trein zei hij. Oke dat is wel te realiseren die kunnen we wel knutselen en ik dacht dan iets van rozijntjes erin ofzo. Maar toen ik vroeg wat de kindjes voor lekkers van hem moesten krijgen antwoordde hij 'chocola'. Oke, ik heb gezegd misschien kunnen we ook rozijntjes doen, ja vond hij ook goed. Maar vanmorgen zei hij. As ik jahig ben, kijgen de kindjes van mij sokelaa! Dus ik ben bang dat hij dat nu toch echt in zijn hoofdje heeft... Uiteraard bepalen wij uiteindelijk, maar misschien heeft iemand een goede tip van peutergeschikte chocola en niet al te veel/groot natuurlijk.
Er zijn nu ook leuke sinterklaas staaftje met chocola bij de lidl en action heeft ook zoiets geloof ik.
Popcorn zou ik op die leeftijd niet doen. Ik zou een doosje vouwen en daar aan de zijkant een treintje op plakken, in het doosjes een mini koetjesreep en rozijntjes. In plaats van doosjes heb je ook bij de lidl of de aldi kleine zakjes met rozijntjes en krentjes. (De doosjes rozijntjes van de ah zijn leuk om te zien) Kinderreepje kan ook, een doosje smarties staat ook vrolijk. Weet je al hoe je de traktatie maakt?
Ik zou dan ook iets van een reepje kinderchocolade doen of een doosje smarties. Weet niet waar hij van houd? Zoontje trakteerde hier vierkante doosjes van Cars met een klein cadeautje erin en hij mocht kiezen of hij er smarties of skittles in wilde. Z'n favoriete snoepjes die wel verpakt zitten. Hij koos uiteindelijk voor de skittles.
Een banaan voor de helft dopen in chocolade en dan eetbare oogjes erop. Of het zelfde met een kinderappeltje en dan met discodip. Echt een chocolade traktatie vind ik voor die leeftijd niet zo geschikt. Maar een stuk fruit erin gedoopt is al een stuk peutervriendelijker.