Kan best zo zijn hoor, dat ze er wel mee komt, maar ik hoor toch vaker het tegendeel en dat is bij ons ook: ik moet echt een gesprek aangaan en gericht vragen waar ze het over hebben gehad, voor m'n dochter (ook groep 5) iets vertelt over de inhoud van de les. Wie leuk of stout deed weet ik meestal wel zonder te vragen Nieuwsbegrip is toch al vanaf groep 4? Of is dat niet overal gelijk?
Ik lees verwonderd dit topic. Hier zijn we heel open met onze kids over wat er in Nederland of de wereld gebeurd. Mijn kinderen zijn 6 en 8,5, hier hebben ze in gr 4 nieuwsbegrip dus die willen het jeugdjournaal zien. Daarna praten we er wel over of als er iets gebeurd is, zoals toen met MH17. Ik vind dat niet meer dan normaal en ook dat kinderen leren dat de wereld niet eerlijk of moeilijk is en ook fantastisch en groots is. Net als sommige mensen hun kinderen zolang mogelijk afschermen van internet, ipv ze hun leren ermee om te gaan. Kinderen praten niet zomaar met hun ouders over wat er in hun omgaat (zoals ik in andere opmerkingen las) jij als ouders heb die taak om daar achter te komen.