voeding en slaapvragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Basmalah, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Ben een beetje bezorgd of ik het allemaal wel goed doe...

Onze zoon is nu 1 maand oud en drinkt om de 3 uur een flesje van 120 ml (soms wat minder maar meestal tot op de bodem leeg). We hebben 'm vlug gewogen op een personenweegschaal en daar leek hij al 5200 gram te zijn. Krijgt hij nu niet te veel of juist te weinig? Graag wil ik 'm naar minder flessen toe hebben door de dag heen.. en natuurlijk ook 's nachts omdat hij dan ook nog steeds om de 3 uur komt. Kan ik dit op een of andere manier stimuleren?

verder slaapt hij heel erg licht... hij hoeft maar iets te horen of hij is wakker en ik krijg 'm dan niet altijd weer goed in slaap. kan ik hier iets aan doen?

zal het binnenkort ook aan het consultatiebureau vragen maar omdat we net verhuisd zijn val ik een beetje tussen wal en schip.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    8 flessen van 120cc is best veel. Hoe snel drinkt hij z'n flesjes leeg?

ilja

3. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    hij doet nu tegenwoordig ongeveer 15/20 minuten over een flesje van 150/5. Ik kan nu wel meer tijd rekken tussen de flesjes dus hij krijgt nu 6 of 7 keer 150/5 (krijgt ie niet altijd op)

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sorrie voor de late reactie.

15 a 20 minuten is hardstikke mooi. ik lees al dat er meer tijd tussen zit. Gaat het nog steeds goed?

Ilja

5. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Helaas, we zijn weer helemaal van het ritme af.. Tareq heeft ruim een week (en nu nog een beetje) last van zijn darmpjes gehad. hij produceerde na of tijdens elke voeding een vieze poepluier (diarree-achtig). ik heb 'm dus zoveel mogelijk proberen te voeden ook ivm het hete weer. wel kleinere beetjes uiteraard.. maar er was risico van uitdrogen. nu blijkt dat we waarschijnlijk (op aanraden van de kraamzorg) de verkeerde voeding gegeven hebben, namelijk hypoallergeen. we zijn nu overgestapt op standaard en zijn poepluiers worden weer beter.. nu moeten we dus het ritme weer oppakken. ik heb eigenlijk het idee dat hij niet uit zichzelf makkelijk over gaat stappen op minder flessen. moet ik dus gaan rekken tussen de flessen?

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Vanwege mijn vakantie is de vraag blijven staan.

Dus eerst maar de vraag hoe gaat het nu en wat heb je intussen gedaan.

Ilja

Deel Deze Pagina