Hoi, Ik ga een roll-up banner (laten) maken, Nu moet ik hetgeen wat ik erop wil, kant en klaar aanleveren in een pdf.bestand Maar.. hoe doe ik dit, zonder dat de kwaliteit van de foto verminderd? Voor zover ik begreep moest ik het bestand in Word 'maken', met de verschillende soorten plaatjes en tekst, tot een geheel. En dan opslaan als pdf. Maar... als ik die foto's in Word in voeg, is dat toch A4-formaat?! en de banner wordt uiteindelijk 85 x 200 cm. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Je moet dan zorgen dat de resolutie van je foto hoger is. Voor drukwerk is dit 300 dpi op 100% maar voor een roll up banner is 150 dpi vaak genoeg. Je moet alleen je word-document dan niet op A4 opmaken maar op het formaat van die banner. Het is erg lastig uitleggen als je er niet bekend mee bent (dat bedoel ik niet vervelend). Ik zou aanraden om het namelijk in indesign op te maken maar ik weet niet of je dat kent?
Thnx, ik ben eigenlijk wel bekend met word, fotobewerkingen enz, Dus kan het niet uitstaan dat het me niet lukt hihi. ik kan in Word niet vinden dat ik een groter formaat dan A3 kan instellen. En die poster is (veel) groter. Ik ga nog even puzzelen haha. Thnx in ieder geval.
Ik zou ook zeggen indesign. Even een trialversie installeren, en dan met hulp van youtube tutorials voor mekaar krijgen wat je wilt? Maar misschien kun je zo'n groot document toch in word verkrijgen... Word ken ik dan weer heel slecht.
https://support.office.com/nl-nl/article/Het-paginaformaat-het-papierformaat-of-de-afdrukstand-wijzigen-f5061db1-5431-4836-8c77-0f47f47d37df 609,6 x 609,6 cm is de max dus
In dat geval moet je op schaal gaan werken. Maar dan wel zorgen dat de resolutie van de foto(s) die je wil gebruiken op ware grootte 150 dpi zijn. Anders is de kwaliteit alsnog niet goed.
Je kunt in word ook op A0 instellen hoor. Laatst nog gedaan. Bij de optie paginainstelling of zo. Zal straks eens kijken.